Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з біології 9 клас 2021- 2022 н.р.

Біологія

Для кого: 9 Клас

10.10.2021

5820

279

0

Опис документу:

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з біології 2021-2022 н.р. у 9 класі створено на основі використання завдань зовнішнього незалежного оцінювання. Завдання включає ІІІ рівні складності. І рівень - одна правильна відповідь, ІІ рівень - кілька правильних відповідей, ІІІ рівень - практичне завдання.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



Завдання І етапу олімпіади з біології 2021-2022 н.р.

9 клас

Всього за олімпіаду – 30 балів

Тестові завдання групи А

І рівень 1 бал ( одна правильна відповідь)

1. Укажіть орган ‚ у який впадає протока підшлункової залози:

А шлунок В дванадцятипала кишка

Б жовчний міхур Г сліпа кишка

2. Позначте сполуки ‚ які в нормі містить вторинна сеча:

А вода‚ глюкоза‚ білки
Б вода‚ мінеральні солі‚ сечовина‚ сечова кислота
В вода‚ глюкоза‚ жири
Г клітини крові‚ білки плазми

3. Виберіть тип темпераменту людей‚ у яких процеси збудження та гальмування розвинені слабко:

А сангвінічний В холеричний
Б флегматичний Г меланхолічний


4. Укажіть відділ травної системи людини ‚ у якому починають розщеплюватися білки:

А шлунок В тонка кишка
Б дванадцятипала кишка Г ротова порожнина

5. Позначте вітамін ‚ який утворюється у шкірі під впливом ультрафіолетових променів сонця:

А вітамін Д
Б вітамін К
В вітамін А
Г вітамін С







6. Виберіть функцію‚ яку виконує зіниця ока:

А регулює кількість світла ‚ яке надходить до ока
Б сприяє розрізненню кольорів
В підтримує внутрішньоочний тиск
Г сприяє чіткості зображення на сітківці

7. Укажіть сполуки ‚ під час розщеплення яких виділяється найбільше енергії:

А ліпіди В білки
Б вуглеводи Г вітаміни

8. Визначте сполуки ‚ які забезпечують прискорення біохімічних реакцій:

А ДНК В вітаміни
Б гормони Г ферменти

9. Укажіть ‚ який вигляд може мати вторинна структура білків:

А глобула
Б спіраль
В ланцюг амінокислотних залишків
Г декілька сполучних між собою амінокислотних залишків

10. Процес синтезу білка та матриці — молекулі і — РНК — називають:

А транскрипцією В трансляцією

Б трансплантацією Г реплікацією



Тестові завдання групи Б

ІІ рівень 2 бали ( кілька правильних відповідей)

1. Довгастим мозком регулюються в організмі процеси:

А обміну речовин В чхання

Б дихання Г пам’яті

2. До складу скелета кисті руки людини входять:

А п’ясток В передплесно

Б зап’ясток Г фаланги пальців



3. Епітеліальна тканина в організмі людини входить до складу:

А носової порожнини В стінок кишечника

Б легеневих альвеол Г скелетного м’язового волокна


4. До складу клітин входять органічні сполуки:

А білки В мінеральні солі

Б гормони Г нуклеїнові кислоти



5. Основні функції ДНК:

А кодування

Б транспорт амінокислот до рибосом

В збереження спадкової інформації

Г регуляція експресії генів







Тестові завдання групи В

ІІІ рівень 10 балів

Практичне завдання

У дитячому кафе два учні обрали різні напої по 200 мл ( Іван – виноградний сік, Андрій – молоко), які містять різну кількість поживних речовин. Користуючися таблицею, обґрунтуйте, хто з учнів отримав найбільше поживних речовин. Який з цих напоїв має найменшу енергетичну цінність, якщо за повного розщеплення 1 г білків у середньому вивільняється 17,2 кДж енергії, 1 г жирів -38,9 кДж, 1 г вуглеводів – 17,6 кДж.











Поживні речовини в різних напоях

Напій

Поживні речовини ( на 100 г напою)

білки, г

жири, г

вуглеводи, г

вітаміни, мг

мінеральні речовини, мг

Виноградний сік

0,3

-

18,5

С- 2,0

В1 - 0,02

В2- 0,01

К - 63,0

Na - 0,4

Молоко

3,0

2,5

4,5

А - 0,028

В1-0,18

В2 - 0,028

D - 0,025


Са – 110

К – 140

Mg - 10


















Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.