Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Завдання І етапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка

Українська мова

Для кого: 9 Клас, 10 Клас

11.10.2019

1540

50

0

Опис документу:
автор Адаменко Світлана Юліусівна Завдання І етапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка Завдання розроблені для відбору кращих результатів для ІІ етапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Завдання І етапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу

імені Тараса Шевченка

Українська мова

І. Яку вагу і яку цінність мають слова? Напишіть твір-роздум. Свої міркування аргументуйте, наведіть приклади з власного життя або з життя відомих людей чи літератури. Обсяг роботи — до 1,5 сторінки.

ІІ. Прочитайте пропонований текст і виконайте завдання 2–7.

ВОЛЯ! ВОЛЯ!

(1)Тепер Т. Шевченко з виликою жадобою слухав лекції в (А,а)кадемії, займався (само)освітою, користувався (Б,б)ібліотекою (Б,б)рюлова й богато читав, зокрема (І,і)сторію (У,у)країни, середніх віків, твори

І. Котляревського, Г. Квітки(О,о)сновяненка, Є. Гребінки, М. Гоголя, романи В. (С,с)кота, твори (Г,г)омера, (С,с)ократа, Й. В. (Г,Ґ)етте, Ф. Шілера. (2)Писав поезії, відвідував театр, виставки, музеї швидко здобув нові знаня, став надзвичайно освідченою людиною. (3)Прийшло й визнання нагорода (С,с)рібною медалю 2-го ступеня за першу картину олійними фарбами Хлопчик жебрак дає хліб собаці, третя (С,с)рібна медаль 2-го ступеня за картину циганка ворожка. (4)Одночасно митця захопила літературна творчість. (5)Пізніше поет зізнавався Дивне однак це всемогутнє покликання. Я добре знав, що живопис моя майбутня професія мій хліб. І замість того щоб вивчати його глибокі таємниці та ще під керівництвом такого (в,у)чителя яким був бесмертний (Б,б)рюллов я писав вірші за які мені ні(хто) шага (не)платив і які (з)рештою позбавили мене волі.

2. Поставте наголос у підкреслених у тексті словах.

3. Розкрийте дужки. Запишіть ці слова правильно.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Випишіть із тексту слова, написані з помилками. Запишіть правильні варіанти.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.Випишіть із тексту номер речення, у якому потрібно поставити тире.

_______________________________________________________________

6. Випишіть із тексту номер речення, у якому потрібно поставити двокрапку. _________________________________________________________

7. Знайдіть речення з однорідними членами. Підкресліть їх.

_________________________________________________________________

8. Перепишіть 5-те речення. Поставте в ньому розділові знаки.

9. У 4-му реченні підкресліть головні та другорядні члени речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.

10. Випишіть із тексту номери складних речень, укажіть їхні види.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Українська література

1. Напишіть твір-роздум «Чим мені подобається творчість Тараса Шевченка». Свої міркування аргументуйте.

2. Виконайте тестові завдання

1. Т. Г. Шевченко народився в

А Моринцях

Б Кирилівці

В Каневі

Г Петербурзі

2. Т. Г. Шевченко був викуплений із кріпацтва

А 1838 року

Б 1840 року

В 1847 року

Г 1861 року

3. Перша збірка віршів Т. Шевченка мала назву

А «Гайдамаки»

Б «Причинна»

В «Кобзар»

Г «Твори»

4. Перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка містить програмний твір

А «Причинна»

Б «Думи мої, думи мої»

В «Гайдамаки»

Г «Сон»

5. Т. Г. Шевченко був членом політичної організації

А «Руська трійця»

Б «Стара громада»

В «Народна воля»

Г Кирило-Мефодіївське братство

6. М. Залізняк та І. Гонта є центральними образами твору Т. Шевченка

А «Сон» («У всякого своя доля…»)

Б «Кавказ»

В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим…»

7. Т. Шевченко в поемі «Катерина» порушує проблему

А поневіряння за кордоном українців, які не шанують народних традицій

Б трагічної долі селянки-покритки в тогочасному суспільстві

В легковажності дівчат, які не думають про наслідки своєї поведінки

Г співчуття тяжкій долі дівчат і жінок

8. Рядки «Борітеся – поборете, / Вам Бог помагає!...» взято з твору Т. Шевченка

А «Кавказ»

Б «Заповіт»

В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим…»

9. «Цар волі» (за твором «Сон» («У всякого своя доля…») – це

А Микола І

Б Петро І

В борець із самодержавством

Г карний злочинець

10. У вірші Т. Шевченка «Заповіт» звучить мотив

А переваги громадських обов’язків над особистим щастям

Б переваги особистих інтересів над громадськими

В зречення митця в ім’я мистецтва

Г заклику народу до волі

11. Установіть відповідність.

Назва твору Уривок

1 «Сон(У всякого своя А За горами гори, хмарою повиті,

доля…)» Засіяні горем, кровію политі.

2 «Як умру, то поховайте…» Отам-то милостивії ми

3 «Кавказ» Ненагодовану і голу

4 «І мертвим, і живим, Застукали сердешну волю…

і ненародженим…» Б А тим часом світить

З усіх вікону титаря.

Що то там твориться?

В І мене в сім`ї великій,

В сім`ї вольній, новій,

Не забудьтепом`янути

Незлим тихим словом.

Г Нема на світі України,

Немає другого Дніпра,

А ви претеся на чужину

Шукати доброго добра…

Д Отак, ідучи попідтинню

З бенкету п`яний уночі,

Я міркував собі йдучи,

Поки доплентавсь до хатини.

12. Установіть відповідність.

Художній засіб Приклад («І мертвим, і живим, і ненародженим…»)

1 гіпербола А Доборолась Україна

2 метонімія До самого краю.

3 персоніфікація Б Настане суд, заговорять

4 антоніми І Дніпро, і гори!

В І потече сторіками

Кров у синє море…

Г Не дуріть самі себе,

Учітесь, читайте..

Д Нема пекла, ані Раю.

Немає й Бога, тілько я!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.