До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
0
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Завдання до конкурсу " Мова калинова"

Опис документу:
Завдання до конкурсу " Мова калинова можна використовувати під час проведення Дня писемності та мови та Дня рідної мови. Вони поділені на три групи 3-5 кл,6-7 кл, 8-10 клас. Завдання мають різні рівні складності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання

до конкурсу «Мова калинова»

до Дня писемності та мови

учням 3-5 класів

1. Запишіть відповіді

1. Слово, що називає дітей, які щодня ходять до школи? __________________

2. Слово, що називає керівника школи? ______________________

3. Як поділяються звуки української мови?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Після яких звуків в українській мові ставлять апостроф?_________________________

5. На які питання відповідає підмет?_____________________

6. На які питання відповідає означення?____________________

7. Слова, які однаково звучать, але мають різне значення.___________________

8. У яких значеннях можна вживати слово?______________________________________

9. Як називають головні слова в реченні?________________________________________

10. Назвіть відмінки, за якими змінюються іменники.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. Якою є українська мова для нашої держави?_____________________

12. Яка столиця України?__________________

13. З яких частин може складатися слово?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

14. Яка частина слова є найголовнішою?_______________________

15. Як називаються слова з протилежним значенням?__________________________

16. На які питання відповідає присудок?________________________

2. Відгадайте загадки і запишіть відгадки

1.Всяк школяр його шанує,

бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно,...________________________

2.Точні поділки я маю,

всіх предметів визначаю

Довжину і ширину,

висоту і товщину.____________________

3.Дві високі ніжки маю,

обережно я ступаю.

Гарні кола я малюю,

коли в пальчиках танцюю_____________________________

4.Майстер викував уміло два однакові ножі.

Дуже зустрічі зраділи два однакові ножі.

Обнялись, а роз'єднати їх уже ніхто не зміг.

Підкажіть, як називати почали відтоді їх?____________________________

3.Побудуйте і запишіть 2 речення, з'єднавши правильно слова

Словом серця за полізе стріла не не у кишеню слово лине до а

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.За допомогою ключового слова скласти нові слова згідно з комбінаціями.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

п

а

Р

а

с

0

л

ь

к

а

Нові слова

1

2

3

4;

#

#

3

4

5

2

9

6

5

6

#

#

5

4

7

6

1

2

5

6

9;

#

3

6

5

4

9

6

7

6#,

9

3

10

1

9

10

9

10

3

10

5

8,

#

#

#

#

5. Розгадати ребуси і записати відповіді

____________________

___________________________________________________________

Завдання

до конкурсу «Мова калинова»

до Дня писемності та мови

учням 6-7 класів

  1. Дописати прислів я

Де багато пташок,.____________________________________________________

Та земля мила,.. ______________________________________________________

У здоровому тілі... ____________________________________________________

2. Відгадайте загадки і запишіть відгадки

1. Маленька менша від мачинки,

Ні з ким не стану на борню

А при читанні, коли треба,

Й людини мову зупиню. _______________________________

  1. Я один в сім'ї такий

Кажуть, надто вже м'який,

Хоч мовчун, та дивак,

У слові я не зайвий знак. ______________________________________________

  1. Це усі повинні знать:

Нас і бачать, нас і чують.

Це зовсім не дивина,

Як же наші імена? _________________________________________________

  1. Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мовії

Я пишусь не внизу, а вгорі. _________________________________

  1. Він після речення, цитати вмостився, схожий на гачок-

Усіх нас примушує читати,

А сам ні пари з уст — мовчок... Що це таке? _________________________________

6. Злита з хвостиком

ця крапка, невелика, власне лапка,

Робить паузу, усім знайома.

Як вона зоветься? _____________________________________

7.Хто абетку з вас вивчав,

Різні букви зустрічав.

Кожна з них від А до Я

Промовля своє ім'я.

8.Лиш одна із них німа.

Здогадався, певно всяк

Звуть цю букву________________________________

9. Ми, звичайно, не хитруєм;

Нас не можна роз'єднати,

Відрізняємось ми чим?

Літер дві, а звук один. _____________________________________

10. Що за знак стрункий, мов сіно,

Він над крапкою завис,

Спонука до поклику?

Хто ж бо він? ___________________________________________

11. Вони для речення багато значать:

Турботливо обнімуть, як дружки,

і вставлені слова й цитату вкажуть.

Нумо ж назвімо їх. ________________________________________________

12. Що за літера така —

Гарно мовить, голос має,

Але слів не починає? ___________________________________________________

2.Випишіть у три колонки слова, у яких:

1) Звуків і букв порівну.

2) Звуків менше, ніж букв.

3) Звуків більше, ніж букв.

Радію, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об'їзд, сім'я, розбуджений, електродзвоник, троє, ячмінь, льон, ідея, обсаджувати.

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

_______________ __________________ ______________

З перших слів складіть і запишіть вислів

3.Правильно упорядкуйте речення і запишіть їх в таблиці

І

Праця

марнує

лінь

чоловіка

годує

а

ІІ

рідний

помирай

хоч

За

край

4. «Розгадай і знайди слова». Завдання: знайти й закреслити 5 жіночих і чоловічих імен.

к

Р

ь

3

Ч

0

н

У

В

І

р

А

м

р

0

п

Б

3

І

0

л

ь

г

А

А

Р

м

А

Р

и

н

А

П

с

0

Т

к

Р

0

М

0

Р

А

Л

Б

с

ч

У

ч

У

д

А

Л

І

н

А

І

н

н

А

Р

Д

о

н

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання

до конкурсу «Мова калинова»

до Дня писемності та мови

учням 8-10 класів

1.Розв'яжіть своєрідне рівняння з фонетики.

X + ¥ = 38

2. Дайте відповіді на питання

1. Найменша неподільна одиниця мови. _________________________

2. Розмова між двома особами. ___________________________

3. Відступ у першому рядку тексту. ___________________________

4. Рисочка між словами. _______________________________________

5. Слова з протилежним значенням. _________________________________

3. Розставте прізвища в алфавітному порядку.

Гаврилов, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Сі-чинський Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Заков, Абашев, Усов, Опанасик, Мстиславець.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитайте і запишіть речення.

4. Допишіть прислів я

1. Не все, що знаєш,.,________________________________________________________

2. Без роботи день... ________________________________________________________

3. Яка головонька,., __________________________________________________________

4. Друга шукай, а... __________________________________________________________

5. Умій говорити, але й... ____________________________________________________

6. Дав слово —... ____________________________________________________________

7. Шабля ранить голову, а... ___________________________________________________

8. Гостре словечко... _________________________________

9. Слово не стріла, а... ___________________________________

10. Більше діла —... _________________________________________

5. Перекладіть з російської мови на українську

  • Скала —__________________________

  • Круг —_________________________

  • Василек —_______________________

  • Ударение — ____________________________

  • Ковер —___________________

  • Арбуз — _____________________

  • Ткачиха — _________________________

  • Бархат — _______________________

  • Занавеска _______________________

  • Пятно — ____________________

  • Сорт — ______________________

  • Парус — _______________________

  • Крюк —_____________________

  1. Запишіть правильно подані слова, знявши риску.
    Людино/люб, 100/річчя, авіа/завод, діаметрально/протилежний, жовто/гарячий, мовно/літературний, пів/міста, пів/України, чітко/окреслений, суспільно/необхідний, батько/мати, свят/вечір, мати/й/мачуха, супер/обкладинка, яхт/клуб, фото/копія, міні/фабрика, аеро/вокзал.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7.Доберіть до кожного слова іншомовного походження український відповідник з довідки.
Екстраординарний, бізнесмен, трансформер, міленіум, блокбастер, лімітувати, маркетинг, моніторинг, дилер, трейдер, шеф, тост, симптом, котон, генерація, респектувати.
Довідка. Шанувати, покоління, бавовна, збут, контроль, посередник, особливий, заповзятник, перевертень, торговець, керівник, грінка, ознака, тисячоліття, бойовик, обмежувати.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • 13.11.2019
  • Українська мова
  • 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас
  • Конспект
  • 49
  • 0
  • 2
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн