Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Завдання для самостійної роботи учнів 10 класу на тему «Закономірності спадковості і мінливості організмів»

Біологія

Для кого: 10 Клас

28.03.2020

557

2

0

Опис документу:
Завдання для самостійної роботи учнів 10 класу на тему «Закономірності спадковості і мінливості організмів», за новою програмою викладання. Матеріал представлений у двох варіантах і різними рівнями складності завдань.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

САМОСТІЙНА РОБОТА для 10 класу

Тема: «Закономірності спадковості і мінливості організмів»

І варіант

1. (2 б.) Які і скільки типів гамет утворюють рослини наступних генотипів:

а) ААВВ

б) АаВВ

в) ааВВ

г) ААВв

д) ААвв

е) АаВв

є) Аавв

ж) аавв

з) АаВвСс

2. (2 б.) Відомо, що жовте забарвлення насіння (А) домінує над зеленим (а), а гладенька форма насіння (В) – над зморшкуватою (в). Визначне забарвлення та форму насіння за наступними генотипами:

а) ааВв

б) АаВв

в) АаВВ

г) ааВВ

д) ААВв

е) ААвв

є) аавв

3. (2 б.) Ген ранньостиглості ячменю домінує над пізньостиглістю. Якими будуть рослини в F1, одержані від запилення гомозиготної ранньостиглої рослини пилком пізньостиглої?

4. (3 б.) У томатів червоне забарвлення плодів (R) домінує над жовтим (r), а високорослість (H) – над карликовістю (h). Визначте генотипи та фенотипи (у %) нащадків у схрещуванні RrHh ×rrhh.

5. (2 б.) Під час розгляду судової справи про батьківство встановлено, що в дитини IV група крові, у матері — II група, а в імовірного батька — І група крові. До якого висновку повинен прийти судмедексперт?

ІІ варіант

1. (2 б.) Які і скільки типів гамет утворюють рослини наступних генотипів:

а) RRNn

б) RrNn

в) RRNN

г) RrNN

д) rrNN

е) RRnn

є) Rrnn

ж) rrnn

з) RrNnPp

2. (2 б.) У пшениці безостість колоса (D) домінує над остистістю (d), а червоне забарвлення колоса (С) – над білим (с). Визначне зовнішній вигляд колосів пшениці у наступних генотипах:

а) DDcc

б) DdCc

в) DdCC

г) ddCC

д) ddCc

е) DDCc

є) ddcc

3. (2 б.) Який колір квітів буде у гібридів першого покоління білих та рожевих троянд по генотипу та по фенотипу, якщо білий колір – рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини).

4. (3 б.) Схрещено ромашку білу махрову з жовтою звичайною. При цьому в першому поколінні всі особини були з білими звичайними квітами. Записати генетичну схему схрещування для Р, F1, F2.

5. (2 б.) В сім’ї, де в батька ІV група крові, а у матері – ІІ група, народилося 4 дітей з І, ІІ, ІІІ, ІV групами крові. Судмедекспертиза встановила, що один з дітей позашлюбний. Встановіть генотипи батьків, та визначте, яка група крові у позашлюбної дитини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.