До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
0
9
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Завдання для роботи над текстом (уривок новели Олеся Гончара "Залізний острів") на основі текстоцентричного підходу

Опис документу:
Пропоную Вашій увазі уривок тексту письменника-класика та завдання для роботи з ним. Такі тренувальні завдання допомагають удосконалити мовні компетентності із таких розділів мовознавчої науки, як: фонетика, орфоепія, синтаксис простого і складного речення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Уривок із тексту новели Олеся Гончара «Залізний острів»

(1)В очереті справді натрапляють вони на таке багатство, якому й ціни не складеш у степу: криниця чистої джерельної води! (2)Не дуже й глибока вона, сонце її просвічує аж до дна, а саме дно, мов у каменоломні, золотиться уламками абияк накиданого каменю-черепашника. (3)Дітям—розкіш: обляжуть криницю з усіх боків, набирають воду в пригорщі й смаковито п'ють, а понапивавшись, пустують, бризкають один одному в обличчя, лящать, аж поки знову прищухнуть, дивлячись, як вода в криниці встоюється і сонячне проміння, зламане в ній, перестане гойдатись. (4)Ось тоді й дізнаються вони від Тоні-вожатої, що це криниця не проста, що про неї ходить легенда, нібито в ній дно подвійне, і коли довго дивитись отак, то можна помітити, як на дні, між отим сторчма накиданим камінням, зблисне уламок шаблі козацької. (5)Легенду цю знає вся степова округа, і, звичайно ж, у неділю жодна компанія не мине криниці, щоб не повстромляти в неї свої обличчя — їм ввижається там і шабля, і кинджал, і що завгодно... (4)Буває, що пробують дістати той скарб, бо ніби ж зовсім близько бачить хтось шаблю і держак інкрустований, але тільки сягне рукою у воду, як дна вже й нема — немає ні дна, ні скарбу. (5)Лежать малюки і дивляться у воду так пильно, що котромусь із них справді вже ввижається ніж гострий, як промінь, і сама вожата їхня, що теж розпласталася між ними над криницею, ніби вже бачить щось блискуче між камінням, чи, може, то тільки сонячний промінь грає? (6)Та бачить вона тут, у цій чистій криниці, і те, чого її малята при найбуйнішій фантазії побачити неспроможні —— неспроможні загледіти, як десь із самого дна крізь хащі наламаного проміння всміхається до їхньої вожатої якийсь хлопчина, той, чиє зображення отак проблискувало їй із води, налитої в гумове колесо в степу для чайок...

Завдання для роботи із текстом:

  1. Записати фонетичну транскрипцію слів, виділених жирним шрифтом.

  2. Пояснити, які правила евфонії ілюструють сполучення слів, виділені курсивом.

  3. Поясніть уживання розділових знаків у 3 реченні.

  4. Знайдіть у тексті слова, що ілюструють орфограму «Правопис Е, И в словникових словах.

  5. Вкажітьномер речення, ускладненого уточню вальною обставиною й відокремленим означенням.

  6. Пригадайте цікаву історію із вашого дитинства. Складіть про неї спогад, використавши слова із тексту Олеся Гончара.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
395 грн