До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
1
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Завдання для роботи над текстом (уривок із оповідання Івана Франка "Грицева шкільна наука") на основі текстоцентричного підходу

Опис документу:
Пропоную Вашій увазі цікаві, змістовні, оригінальні завдання для роботи з текстом письменника-класика для удосконалення мовних та літературних знань, умінь і навичок десятикласників у розділах "Лексикологія", "Фонетика", "Синтаксис простого й складного речення".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

(1)Гуси зовсiм нiчого не знали ... (2)Ще того самого ранку, коли батько мав гадку вiдвести Гриця до школи, не знали гуси про сей намiр. (3)Тим менше знав про нього сам Гриць. (4)Вiн, як звичайно, встав рано, поснiдав, поплакав трохи, почухався, взяв прут i, пiдскакуючи, погнав гуси з обори на пасовисько. (5)Старий бiлий гусак, як звичайно, наставив до нього свою невеличку голову з червоними очима i червоним широким дзьобом, засичав рiзко, а вiдтак, таракаючи про щось нецiкаве з гусками, пiшов передом. (6)Стара грива гуска, як звичайно, не хотiла йти в рядi, але попленталася поза мiстком i зайшла в ровок, за що Гриць швякнув її прутом i назвав "луп'ярем", — так вiн мав звичай називати все, що не пiддавалося його високiй властi на пасовиську. (7)Очевидна рiч затим, що анi бiлий гусак, анi грива гуска, анi взагалi нiхто з цiлої череди — як їх було двадцятеро й п'ятеро — так анi одно не знало про близьке перенесення їх володаря та воєводи на iнше, далеко не так почесне становище.

(8)Тож коли нагло i несподiвано надiйшла нова вiсть, себто коли сам батько, йдучи з поля, закликав Гриця додому i там вiддав його в руки матерi, щоб його вмила, вичесала i вбрала, як бог приказав, i коли потiм батько взяв його з собою i, не кажучи нi слова, попровадив трепечучого вниз вигоном, i коли гуси побачили свойого недавнього поводатора зовсiм у змiненiм видi, у нових чобiтках, у новiм повстянiм капелюшку i червоним ременем пiдперезаного, пiднявся мiж ними наглий i дуже голосний окрик зачудування. (9)Бiлий гусак пiдбiг близько до Гриця з витягненою головою, немов хотiв йому добре придивитися; грива гуска також простягнула голову i довгий час не могла й слова вимовити з наглого зворушення, аж вкiнцi швидко вицокотiла: де-де-де-де?

Завдання для роботи з текстом:

  1. Визначте тип підрядної частини в 2 реченні.

  2. Поясніть значення слів, виділених курсивом.

  3. Зробіть фонетичну транскрипцію слів: зворушення, капелюшок, віддав.

  4. Випишіть із 8 речення слова, у яких кількість букв і звуків не співпадають.

  5. Поясніть розділові знаки у 9 реченні.

  6. Чим ускладнене 7 речення?

  7. Згадайте свій перший день у школі. Як ви запам’ятали його?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн