і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
Предмети »

Застосування електромагнітного випромінювання в медицині

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
1180 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IX358369
За публікацію цієї методичної розробки Полога Вікторія Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №IX358369
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Екскурсія

в фізіотерапевтичний кабінет

районної лікарні

Тема:

Застосування електромагнітного випромінювання в медицині

Мета:

  • ознайомити учнів 11 класу з будовою і принципом дії медичного устаткування;

  • систематизація знань з фізики та біології;

  • розвиток загально навчальних навичок по вивченню науково-популярної літератури;

  • політехнічна та практична спрямованість навчання;

  • показати практичне застосування досягнень сучасної науки.

Екскурсію проводять вчителі фізики та біології. Екскурсоводом може бути завідуючий фізіотерапевтичним кабінетом або черговий лікар.

На уроці фізики учнів познайомили з шкалою електромагнітних хвиль. На екскурсії за шкалою електромагнітних хвиль показуємо, яке випромінювання використовують в фізіотерапії.

Для лікування хворих і профілактичних цілей застосовують електромагнітні хвилі довжиною від 1 до 0,2 мкм; це короткохвильові інфрачервоні, видимі та довгохвильові ультрафіолетові промені.

Ультрафіолетове випромінювання, що використовуються в медицині, поділяють на три зони:

  • Зона А – антирахітне випромінювання ( від 0,380 до 0,315 мкм ) – зміцнює та загартовує людський організм. Це випромінювання присутнє в ультрафіолетовому випромінювання Сонця, що досягає поверхні Землі. Зону А використовують переважно в профілактичних цілях.

  • Зона В – еритемна ( від 0,315 до 0,280 мкм). Теплова і хімічна дія випромінювання викликає в живому організмі складну біологічну реакцію. Зовнішнім проявом якої є почервоніння шкіри, яке називають еритемою. З часом еритема зникає і шкіра набуває світло-коричневого відтінку, так званого загару. Зону В використовують переважно в лікувальних цілях.

  • Зона С – бактерицидна ( від 0,280 до ,2 мкм ). Під дією цього випромінювання гинуть бактерії. Найбільший ефект отримується при застосуванні хвиль довжиною 0,254 мкм. Цю зону використовують головним чином в якості дезинфекції.

Відмічаємо, що чим довша хвиля, тим слабкіша її хімічна дія, але сильніша теплова дія.

Учнів знайомлять з будовою і принципом дії світлолікувальної апаратури. Сюди відносяться різноманітні лампи інфрачервоних, видимих та ультрафіолетових випромінювань. Показують і пояснюють прийоми лікувальних процедур за допомогою цього устаткування.

Учням пояснюють, як виникають біопотенціали в живому організмі і як їх реєструють. Біопотенціали в живому організмі виникають в процесі життєдіяльності різноманітних органів людини, наприклад, серця, головного мозку, м’язів опорно-рухового апарату та ін. Різниця потенціалів між певними ділянками тіла людини викликає в оточуючих тканинах біоструми. Щоб виявити, виміряти і зареєструвати біопотенціали, на певних ділянках поверхні тіла розташовують металічні електроди, які приєднують за допомогою провідників до підсилюючого пристрою, і після підсилення біопотенціали реєструють пишучим пристроєм на світло чуттєвій фотоплівці або на екрані електро-променевої трубки. Знайомимо з методом реєстрації біопотенціалів серця – електрокардіографією та методом реєстрації біопотенціалів головного мозку – томографією.

В кабінеті рентгенолога учні знайомляться з рентгенівською діагностикою, способами лікування пухлин жорстким електромагнітним випромінюванням.

З профорієнтаційною метою учнів знайомлять з медичним устаткуванням для діагностики і лікування хворих за допомогою електромагнітного випромінювання, інформують, в яких навчальних закладах готують спеціалістів для обслуговування медичного устаткування. Наголошуємо, що в наш час професія медичного працівника немислима без глибокого знання основ фізичної науки.

Наприкінці екскурсії учні діляться своїми враженнями та роблять висновки про широке застосування електромагнітного випромінювання в медицині.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок-екскурсія в фізіотерапевтичний кабінет лікарні
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Фізика
  • Клас
    11 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    8082
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    IX358369
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
340 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IX358369
За публікацію цієї методичної розробки Полога Вікторія Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №IX358369
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти