! В а ж л и в о
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
7
міс.
1
1
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Застосування електромагнітного випромінювання в медицині

Опис документу:
Урок-екскурсія в фізіотерапевтичний кабінет лікарні

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Екскурсія

в фізіотерапевтичний кабінет

районної лікарні

Тема:

Застосування електромагнітного випромінювання в медицині

Мета:

  • ознайомити учнів 11 класу з будовою і принципом дії медичного устаткування;

  • систематизація знань з фізики та біології;

  • розвиток загально навчальних навичок по вивченню науково-популярної літератури;

  • політехнічна та практична спрямованість навчання;

  • показати практичне застосування досягнень сучасної науки.

Екскурсію проводять вчителі фізики та біології. Екскурсоводом може бути завідуючий фізіотерапевтичним кабінетом або черговий лікар.

На уроці фізики учнів познайомили з шкалою електромагнітних хвиль. На екскурсії за шкалою електромагнітних хвиль показуємо, яке випромінювання використовують в фізіотерапії.

Для лікування хворих і профілактичних цілей застосовують електромагнітні хвилі довжиною від 1 до 0,2 мкм; це короткохвильові інфрачервоні, видимі та довгохвильові ультрафіолетові промені.

Ультрафіолетове випромінювання, що використовуються в медицині, поділяють на три зони:

  • Зона А – антирахітне випромінювання ( від 0,380 до 0,315 мкм ) – зміцнює та загартовує людський організм. Це випромінювання присутнє в ультрафіолетовому випромінювання Сонця, що досягає поверхні Землі. Зону А використовують переважно в профілактичних цілях.

  • Зона В – еритемна ( від 0,315 до 0,280 мкм). Теплова і хімічна дія випромінювання викликає в живому організмі складну біологічну реакцію. Зовнішнім проявом якої є почервоніння шкіри, яке називають еритемою. З часом еритема зникає і шкіра набуває світло-коричневого відтінку, так званого загару. Зону В використовують переважно в лікувальних цілях.

  • Зона С – бактерицидна ( від 0,280 до ,2 мкм ). Під дією цього випромінювання гинуть бактерії. Найбільший ефект отримується при застосуванні хвиль довжиною 0,254 мкм. Цю зону використовують головним чином в якості дезинфекції.

Відмічаємо, що чим довша хвиля, тим слабкіша її хімічна дія, але сильніша теплова дія.

Учнів знайомлять з будовою і принципом дії світлолікувальної апаратури. Сюди відносяться різноманітні лампи інфрачервоних, видимих та ультрафіолетових випромінювань. Показують і пояснюють прийоми лікувальних процедур за допомогою цього устаткування.

Учням пояснюють, як виникають біопотенціали в живому організмі і як їх реєструють. Біопотенціали в живому організмі виникають в процесі життєдіяльності різноманітних органів людини, наприклад, серця, головного мозку, м’язів опорно-рухового апарату та ін. Різниця потенціалів між певними ділянками тіла людини викликає в оточуючих тканинах біоструми. Щоб виявити, виміряти і зареєструвати біопотенціали, на певних ділянках поверхні тіла розташовують металічні електроди, які приєднують за допомогою провідників до підсилюючого пристрою, і після підсилення біопотенціали реєструють пишучим пристроєм на світло чуттєвій фотоплівці або на екрані електро-променевої трубки. Знайомимо з методом реєстрації біопотенціалів серця – електрокардіографією та методом реєстрації біопотенціалів головного мозку – томографією.

В кабінеті рентгенолога учні знайомляться з рентгенівською діагностикою, способами лікування пухлин жорстким електромагнітним випромінюванням.

З профорієнтаційною метою учнів знайомлять з медичним устаткуванням для діагностики і лікування хворих за допомогою електромагнітного випромінювання, інформують, в яких навчальних закладах готують спеціалістів для обслуговування медичного устаткування. Наголошуємо, що в наш час професія медичного працівника немислима без глибокого знання основ фізичної науки.

Наприкінці екскурсії учні діляться своїми враженнями та роблять висновки про широке застосування електромагнітного випромінювання в медицині.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Дізнатись більше за посиланням.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись