Заняття із розвитку мовлення для середніх дошкільнят
«Допоможемо Колобкові»
Завдання : учити дітей конструювати нескладні моделі із лего-конструктора за зразком педагога; переказувати казку; розвивати конструктивні навички, закріпити вміння з'єднувати цеглинки; розвивати мовлення, наочно-дійове та образне мислення, просторову уяву та уміння зосереджувати увагу, зорову пам’ять, координацію рухів та швидкість реакції дітей; виховувати уміння слухати та розуміти звернення , інтерес й любов до українських народних казок.
Матеріали: конструктор ЛЕГО, коробка, Колобок, загадки, картинки із зображенням звірів.
Хід заняття
Привітання
Доброго ранку, дітки! Давайте привітаємося та разом побудуємо «башточки-привітання»:
Доброго ранку, сонце привітне! (показують жовту цеглинку)
Доброго ранку, небо блакитне!(показують синю цеглинку і ставлять її на попередню)
Доброго ранку, рослини землі! (показують зелену цеглинку і ставлять її на попередню)
Доброго ранку тобі і мені! (показують червону цеглинку і ставлять її на попередню)
Доброго ранку, всім людям землі!(руки перед собою)
(В процесі діти складають башточку з певним переліком кольорів)
-Діти, подивіться, а що ви побудували? (башточку з цеглинок ЛЕГО)
- Я знаю, що вам дуже подобається грати з цим конструктором. А чому ви любите цю гру? (можна побудувати будинок, машинку…)
2. Сюрпризний момент
- Ой, щось шарудить у коробці. Та це ж Лего-цеглинка. Малята, якого кольору цеглинка? (жовтого) А що або хто може бути жовтого кольору? У нас у коробці є….Колобок. Пам’ятаєте казочку?
3.Розповідь казки вихователем
4. Обговорення казки та переказ казки дітьми
-Кого зустрів Колобок? Кого зустрів першого, а другого? Третій був…
5. Гра «Збудуємо ліс»
- Але у Колобка сталася біда, він розгубив всіх звіряток із казки. Допоможемо Колобку? (Так) . Давайте із цеглинок ЛЕГО цілий ліс збудуємо.
-Діти, а що росте у лісі? (ялинки і дерева) А якого кольору ялинки? (зеленого) Давайте побудуємо з ЛЕГО- конструктора і дерева і ялинки, але спочатку зробимо пальчикову гімнастику.
6.Пальчикова гімнастика «Веселі цеглинки»
Ми цеглинки в руки взяли
І місцями поміняли.
Потім міцно їх з’єднали,
Вгору високо підняли.
Раз-два, не кидай
А швиденько заховай!
- А тепер починаємо конструювати дерева та ялинки.
(Самостійна робота дітей за зразком вихователя)
-Які гарні в нас вийшли дерева та ялинки. Діти, а які дерева у вас вийшли – різні чи однакові? Покажіть, у кого високі? А кого низькі? Молодці!
7. Завдання «Відшукай героїв казки»
-Малята, чарівний ліс ми збудували, допомогли Колобку. Але ж нам ще треба героїв казочки знайти. Щоб казкових героїв відшукати, треба загадки відгадати.
Я вухатий ваш дружок,
В мене сірий кожушок
Куций хвостик, довгі вуха
Я усіх-усіх боюся (зайчик).
Я сірий хижак лісовий,
Для звірів я дуже страшний.
Живу я в глибокій норі
Полюю і вию вночі (вовк)
Буркотливий, вайлуватий
Ходить лісом звір лахматий.
Одягнувсь він в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Колобка хотів він з’їсти
Та не зміг так швидко бігти (ведмідь).
Колобка вона з’їла,
До зайця в хатку сіла.
Вовкові сестричка,
А звуть її ...(лисичка).
-Що ми можемо сказати зайчик який? (маленький, вухатий, сірий…) А вовк? Ведмідь?
8.Підсумок
-Які ви молодці! Допомогли Колобкові знайти звіряток із казки!