Заняття з розвитку зв’язного

Опис документу:
Заняття з розвитку зв’язного мовлення в старшій групі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з розвитку зв’язного мовлення в старшій групі

МЕТА : Автоматизация звука" ш ", " ш " у складах, словах, чистомовках , скоромовках. вчити чути цей звук в словах, вимовляти з різноманітною гучністю, протяжно, на одному видиху.
Закріплювати вміння підбирати слова з заданим звуком.
Розвивати мовленевий апарат, мовне дихання, темп голосу, мислення, пам'ять, увагу, виховувати кмітливість. 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти, до нас завітали гості. Давайте з ними привітаємось!
І запрошуєм ласкаво, на заняття до нас. Сьогодні ми з вами познайомимося з звуком ш. Давайте відгадаємо загадку!

У садочку понад тином

Я зробив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Засміявсь і оселився. (Шпак)

Давайте промови всі цей звук ш!

– Який він? (Приголосний).

– А який саме приголосний [ш]? (Шиплячий)

– Чому шиплячий? (Тому, що при його вимові утворюється шум, який нагадує шипіння).

А тепер давайте всі разом промовимо цей звук: ш………

(Діти намагаються правильно промовити звук «ш»)

  • На що схожий цей звук?

На шипіння змії, на вітер, на повітряну кулю та інщі.

Артикуляційна гімнастика.

Язик – чарівник: 

Знаємо, що наш язик – Дивовижний чарівник.

Все, що ми захочемо, Зробить він охоче.

Перетвориться спочатку . На малесеньку лопатку

Гостру голочку язик. Вже давно робити звик.

Побажаєм, стане чашкою, Зовсім це йому не важко

День і ніч ні на хвилину, Не спиняється годинник.

Зробим язичком ось так: Тікі - так, тік - так.

Наша гойдалочка мила . Діткам всім дарує крила.

Вгору-вниз, вгору - вниз, Опустись і піднімись.

Серед лісу, на горбочку, Гарні виросли грибочки,

А найкращий – боровик, З ним знайомий наш язик.

Знаєш ти і знаю я, Якщо трапиться змія

І покаже своє жало, Сміху, мабуть, буде мало.

Карлсон прилетів і зранку, З’їв варення цілу банку.

Він злизав його ось так. В нього пречудовий смак!

Ось біжать без перепони, По дорозі диво-коні.

І дзвенять, дзвенять підкови Диво-коників казкових.

А тепер ось, як індик, Що ж бо хоче він сказати

Неслухняним індичатам? Наш язик-чарівник

Показав усе, що міг, Повернувся до хатинки:

Час настав для відпочинку .

Для того щоб набратись з вами сил, трохи відпочинемо!

ФІЗХВИЛИНКА.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд



  • Гра "Хто уважний ? "

Послухайте слова і плесніть в долоньки коли почуєте слово із звуком „ Ш " 

Вихователь назіиває слова, діти плескають у долоні.

- Шапка, періжок, горщик, соняшник, ромашка.

Послухайте та повторіть склади. 

Пригадаймо, друзі, вмить, 
Як пшениченька шумить: 
Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш! 
Як в гайку струмок дзвенить: 
Джр! — Джр! — Джр! — Джр! — Джр! 
Як бджола в саду бринить: 
Дз! — Дз! — Дз! — Дз! — Дз! — Дз! 
Як шумлять у птаха крила: 
Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш! 
У морі синьому вітрила: 
Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш! 
Вітер з гаєм розмовляє: 
Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш! 
Поміж листячком гуляє: 
Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш! 
Давайте з вами вимовимо наш звук ш – довго, довго! А тепер на одному подиху! Бачите як тут важливе мовне дихання.

Вправи для розвитку дихання : " Гарячий чай " .( чашка по колу )

Чистомовки на звук " Ш " 

ша - ша - ша - шубку білочка знайшла,

шо - шо - шо - ми купили борошно,

шу - шу - шу - яблук натрушу,

ше - ше - ше - дітям в садочку хороше,

ші - ші - ші - неси воду у ковші,

ши - ши - ши - слово напиши.

ша - ша - ша - шапку наділа Маша, 

-Які ви молодці! Прекрасно працювали ви сьогодні на занятті. Вам сподобались завдання? Що найбільше сподобалося ? Чому ? Одже, з яким звуком ми з вами сьогодні знайомились?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн