Заняття з патріотичного виховання ДНЗ. " В гості до української світлиці" Молодша група

Опис документу:
Заняття призначене для залучення дітей молодшого дошкільного віку до патріотичного виховання. Розширювати уявлення дітей про український національний костюм, різновидності вишитих рушників, український посуд, національні страви

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

В гості до української світлиці

Заняття з патріотичного виховання

Молодша група

Мета: розширити та поглибити знання дітей про рідний край, свою Батьківщину, формувати усвідомлення своєї належності до українського народу; ознайомити їх з інтер’єром української хати, з традиційним побутом українського народу. Розширювати уявлення дітей про український національний костюм, різновидності вишитих рушників, український посуд, національні страви. Збагачувати та активізувати словник дітей іменниками на позначення назв предметів старовинного українського побуту та одягу. Сприяти розвитку памяті та уваги. Виховувати почуття любові до своєї батьківщини, патріотизм, інтерес до пізнання минулого, повагу до народних звичаїв та традицій.

Хід заняття

1. Організаційний момент.

Привітання. Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене, посміхніться і до себе.

Привітаймось: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

- Діти, як називається наша країна? В ній проживає гарний та працьовитий народ. Як називається наш народ, ми з вами хто?( українці). Українці, ще з давніх-давен дуже цінували свою сім’ю, своє житло,я ке завжди було гарним. І сьогодні ми з вами на занятті завітаємо до стародавньої української оселі, де я вам розкажу та покажу багато цікавого.

2. – Діти, подивіться яка гарна скриня? Скриня завжди була у великій шані, та стояла на самому видному місці. Скажіть, а для чого потрібна була скриня в українській хаті? Подивіться, а скриня ще зверху чимось застелена? Що це? ( рушник). В українських оселях завжди було багато рушників, візерунок господиня вишивала своїми руками. Українські рушники були різними, з різними візерунками та різним призначенням. Для чого використовували рушники ? Давайте я зараз відрию скриню, і покажу вам ще рушники. ( показ ще декількох різних рушників: обрядовий – для весілля,для свят, рушник – утирач, рушник для дитини в колисочку, для гостей - плечовий).

- Давайте роздивимось, що ще зберігається в нашій скрині. Показ українських національних костюмів ( дістаю із скрині речі та кладу на стіл по одній): вишиванка для хлопчика , для дівчинки, шаровари, спідниця, фартух-запаска, віночок, шапка- кучма.

3. Дидактична гра: « Одягни українця та українку»

- Давайте зараз одягнемо паперових хлопчика та дівчинку в українські костюми. ( діти діляться на дві команди – хлопці та дівчата, та виконують завдання за столами). Перевірка виконаного завдання.

4. З колиски чути плач дитини

- Діти, а хто це плаче, давайте підемо заспокоїмо малятко. Як це можна зробити? Правильно, давайте всі разом тихеснько заспіваємо колискову.

Колискова « Котику сіренький»

- Ось і заспокоїлась наша дитинка. Так і українські матусі колись гойдали дитинку в такій колисці та співали їй колискові, яки придумували самі, потім вони стали українськими народними колисковими піснями, які співають діточкам і зараз.

5. Ви знаєте, українські господині полюбляли готувати різні страви, і в українських домах було багато різноманітного посуду.

Показ зразків українського посуду. Розповідь.

- Горщик – у ньому варили різні супи та каші, зберігали різноманітні крупи, кип’ятили воду.

Із мисок та тарілок куштували їжу. А робили це, за допомогою таких гарних розписаних дерев’яних ложечок.

Куманець використовувався для подавання та зберігання різних напоїв.

Ще використовували для напоїв такі різноманітні глечики, переважно там зберігали молоко. Діти,чи знаєте ви із чого виготовляли глечики?( із глини) А прикрашали іх та інший посуд різноманітними яскравими візерунками.

6. Дидактична гра : « Розстав глечики на полички»

- Діти, давайте з вами розставимо глечики охайно на полички. Вам потрібно взяти глечик і прикріпити його на ту поличку, де стоїть глечик з таким самим візерунком.

7. – А ось, подивіться, яка гарна, розмальована українська піч. Українці до печі завжди ставились з великою шаною, як до берегині, годувальниці. Вона була завжди чиста і ніколи не була порожня? Діти, а що роблять в печі, для чого її використовували? Які ви знаєте українські страви?

- Дуже полюбляли в українських родинах вареники. Вони були із різною начинкою. З чим можна зробити варенички?

- Давайте ми з вами сьогодні, як справжні українці, спробуємо наліпити вареничків. Але спочатку потрібно розім’яти наші пальчики, підготувати до роботи.

Пальчикова гра:

Старший встав — не лінувався.
Вказівний за ним піднявся —
Розбудив сусід його.
Той — свого, а той свого.
Встали вчасно вci брати —
На роботу треба йти.

Ліплення вареників із солоного тіста.

8. Підсумок.

- Діти, де ми з вами сьогодні побували? Що побачили та зробили? Що вам найбільше запам’яталось ?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
1
міс.
0
7
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!