ЗАНЯТТЯ З МОВЛЕННЄВО-ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ для дітей старшого дошкільного віку «СКЛАДАННЯ КНИЖКИ ПРО ШКОЛУ»

Опис документу:
Заняття спрямоване на поглиблення знань дітей про школу, виховання у дітей вміння співпрацювати з вихователем та узгоджувати свої дії з партнерами по спільній діяльності, спонукання до засудження негативних проявів у поведінці дітей. Збагачення внутрішнього світу дітей позитивними емоціями. Вправляння у створенні творчого продукту-книжки

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЗАНЯТТЯ З МОВЛЕННЄВО-ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ

«СКЛАДАННЯ КНИЖКИ ПРО ШКОЛУ»

Програмний зміст

Мовленнєвий розвиток

Лексика – однокореннєві слова: школа, школяр, школярка, шкільний; вчитель, назви шкільних речей, назви шкільних приміщень. Знати прислів’я. мати уявлення про структуру книжки. Називати ознаки предметів, дії.

Фонетика – вчити добирати схеми до заданих слів, самим добирати рими до поданих слів.

Граматика – вміти граматично правильно поєднувати слова в своєму мовленні, за допомогою картинок складати речення.

Зв’язне і комунікативне мовлення – вживати етикетну лексику, вступаючи в розмову в діалозі «Зустріч школяра та до школярика». Формувати вміння висловлювати своє ставлення до школи. Вчити складати розповіді за сторінками книги, загадки.

Пізнавальний розвиток

Поглиблювати знання про школу, про розташування та призначення приміщень, шкільні речі, знати правила поведінки та правила безпеки життєдіяльності. Формувати вміння робити висновки.

Соціально-моральний розвиток

Спонукати до засудження негативних проявів у поведінці дітей. Вміти узгоджувати свої дії з партнерами по спільній діяльності, вміти домовлятися. Виховувати вміння співпрацювати з вихователем.

Емоційно-ціннісний розвиток

Збагачувати внутрішній світ дітей позитивними емоціями, вміти проявляти свої емоції.

Креативний розвиток

Вправляти в створенні творчого продукту – книжки, більше фантазувати.

Хід заняття

  • Ми раді вітати Вас в нашій групі і даруємо Вам свої серця і посмішки. А Ви подаруйте нам свою прихильність. (звернення до гостей).

  • Ви майбутні першокласники і сьогодні ми будемо складати свою книгу про школу. Зараз в ній чисті аркуші паперу і ми разом повинні їх заповнити. Але спочатку я нагадаю наші правила:

  • Не починати відповіді раніше, ніж поставлено запитання

  • Якщо хочеш сказати, покажи це загальним знаком

  • Не повторювати чужу думку

  • Не перебивати іншого мовця

  • Не викрикувати з місця

  • Як ви гадаєте, для чого ми будемо робити цю книжку? (мотивація)

  • Скажіть, як на вашу думку, для чого люди вчаться? Що буде коли ви підете до школи? Хто боїться школи?

  • Давайте пригадаємо з чого складається книга? (будова книги)

  • Ось наша книга. Я думаю, що на першій сторінці треба викласти картинки з предметами, які потрібні в школі. Поясніть.

  • Які почуття викликає у вас школа? (радість, страх). А коли будете прощатися з дитсадком? (сум)

  • Ось ми виклали в книзі картинки «Що потрібно в школі». Як гадаєте, а чим книга була раніше? Парта? А чим стане?

  • І в українській і російській мовах слова парта, школа, клас, пенал вимовляються однаково. Порівняння: дошка – доска, перерва - …, вчитель - …, ранець - …

  • Д/в «Хто більше назве слів про школу» (за схемами - = ≈)

  • Портфель шкіряний, а що ще буває шкіряним? Олівець дерев’яний, а що ще буває дерев’яним? Ручка пластмасова….

  • Як ви гадаєте, чого не можна робити в школі? (рвати книги, бігати по сходинках, гризти олівці, сидіти нахилившись…). Як треба поводитися в школі? (безпека). Заповнюємо сторінку книги.

  • Давайте придумаємо рими до слів: парта – карта; олівець – молодець, продавець, стілець.

  • Заплющить очі і уявіть що ви в школі. В цьому слові який перший звук ви почули? Доберіть ще слова з цим звуком. А ось на нашій наступній сторінці є схеми слів. Треба з’єднати їх з картинками.

  • На столі картинки. Д/в «Придумай речення за опорними картинками» (вчитель, книга, вчитель читає книгу)

  • В школі виставляють оцінки. Які почуття у вас будуть, якщо вам поставлять «5» (12)? Покажіть мімікою, жестами. А «2»?

  • Повертаймося до наших сторінок в книзі про школу. Виберіть картинки з приміщеннями, які є в школі. Розкладіть на сторінці (діти коментують свої дії)

  • А зараз пограємо в загадки. Він шкіряний, але не ремінь. Він з ручкою, але не кошик. Що це? (портфель). Потім загадують діти

  • Фізхвилинка. Ігрова ситуація: «вчитель» дає вказівки, «учні» виконують і кажуть що вони роблять

  • Як ви гадаєте, на що можуть перетворитися: лінійка (міст, бумеранг, доріжка), зошит, парта?

  • А зараз спробуємо відтворити, як зустрілися школяр і до школярик. Про що вони змогли б поговорити? (діалог)

  • А може хтось знає прислів’я про навчання? Ми їх теж запишемо в нашу книгу потім – або я, або той, хто вже вміє писати

  • Монологи. Давайте розкажемо про школу те, що ми про неї знаємо, спираючись на сторінки книги (2-3 дитини)

  • У нас майже готова книга. Але чогось не вистачає. Може хтось здогадається? Немає назви. Як назвемо? («Сонечко», «Шкільна книга», «Веселка», «Дошколярик»). Треба написати хто її виготовив (старша група «Веселі мрійники»). Спробуємо оцінити вклад кожного члена групи на сьогоднішньому занятті. Вручення дипломів кожному

«Всім відомо, що без школи. Без знань, що мусиш там набути.Не станеш у житті ніколи.Тим, ким з дитинства мрієш бути». Показати книгу гостям, батькам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.