! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Заняття з мовлення. Тема: «Птахи прилетіли»

Опис документу:
Під час мовленнєвих занять я часто використовую мнемотехніку, яка допомагає формувати зв'язну мову дітей, розширює уявлення дошкільнят про навколишній світ, полегшує переказ творів, допомагає дітям складати розповіді, дає можливість сформувати такі психологічні процеси, як уяву, креативність, логіку. Дане заняття має додатки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з мовлення. Тема: «Птахи прилетіли»

Мета: закріплювати вміння розрізняти птахів за зовнішніми ознаками, формувати вміння складати невеликі описові розповіді, переказувати невеличкі казки пізнавального характеру, розвивати комунікативні здібності, уміння працювати в групах, стимулювати вживанню повних речень, розвивати пізнавальну активність дітей у природі.

Матеріал: фотографії птахів, стенди, мнемо доріжки та мнемо таблиця,

Хід заняття:

  1. Сюрпризний момент:

  • Сьогодні в нашій залі проходить фото виставка птахів. Для того, щоб відвідати фотовиставку отримайте, будь ласка, візитівки (візитівки на кожну дитину:на одній візитів ці зображена синичка, а іншій - ластівочка).

  1. Дидактична гра: «Зимуючі та перелітні птахи».

  • Роздивіться, які птахи тут зображені? Чи всіх птахів ми бачили взимку? Назвіть зимуючих птахів, що зображені на фото. А як називаються птахи, що відлітають у теплі краї? (Перелітні). На нашій виставці всі птахи: і зимуючі, і перелітні розміщені вперемішку. Давайте відберемо зимуючих птахів на один стенд, а перелітніх – на інший. Для цього поділимося на команди: у кого зображена на візитці синичка – відбирають зимуючих птахів, а в кого ластівочка – перелітніх. То ж до роботи. (Кожна група дітей відбирає певний вид птахів: зимуючих та перелітніх)

  1. Мнемодоріжки (робота в групах):

  • Біля кожного стенду лежать мнемодоріжки. Роздивіться їх. І за допомогою підказок складіть розповідь про птахів.

(Для команди зимуючих птахів – розповісти про дятла та горобчика, для команди перелітніх птахів – шпака та лебедя. Можливі інші варіанти).

  1. Встановлення причинно-наслідкового зв’язку:

Звертаюся до команди перелітніх птахів:

  • Назвіть, будь ласка, причини, які спонукають перелітніх птахів відлітати в теплі краї? (Ластівки, зозулі, жайворонки, соловейки, шпаки відлітають у теплі краї, бо нестає комах. Дикі гуси, лебеді, журавлі, лелеки, чаплі, дикі качки – водоплавні, живляться рибою, жабами, а взимку водойми замерзають).

  • А що роблять зимуючі птахи, щоб вижити взимку? (Звертаюся до команди зимуючих птахів). (Зимуючі птахи перебираються ближче до людей, щоб легше було знайти їжу).

  • А як ми з вами допомагали зимуючим птахам? (Будували годівнички і насипали щодня їжу)

  1. Дидактична гра «Хто де живе?»

  • Ластівка – в гнізді під стріхою чи дахом;

  • Синичка, дятел – у дуплі,

  • Горобець – під дахом або в дуплі

  • Шпак – у дуплі

  • Соловейко – у траві,

  • Лелека – на дахах або стовпах,

  • Зозуля – гнізда не має – [https://vseosvita.ua]

  1. Розповідь вихователем казки про синичку за мнемотаблицею

Сиділа синичка у лісі, колихала своє пташенятко.   Побачив Дятлик, що хатка в неї зовсім розламалася. Взяв він у руку сокирку і збудував Синиці нову хатинку. Подякувала пташка другові і весело заспівала: ці-зі-цзі-ці!

Виглянуло Сонечко. Хоча і було ще прохолодно, та Синичці не страшно. Справжні друзі не залишають у біді.

Запитання за змістом оповідання.

- Про кого йдеться в казочці?

-    Яка біда трапилась у Синички?

-    Хто їй допоміг? Як саме?

- Як ви гадаєте: чому Дятлик допоміг Синичці?

- Для чого потрібні справжні друзі?- [https://academia.in.ua]

7. Переказ казки дітьми за допомогою мнемотаблиць.

8. Підсумкова бесіда.

Додатки

Казочка про синичку

Сиділа синичка у лісі, колихала своє пташенятко.   Побачив Дятлик, що хатка в неї зовсім розламалася. Взяв він у руку сокирку і збудував Синиці нову хатинку. Подякувала пташка другові і весело заспівала: ці-зі-цзі-ці!

Виглянуло Сонечко. Хоча і було ще прохолодно, та Синичці не страшно. Справжні друзі не залишають у біді.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись