! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Заняття з мовлення. Тема: "Домівка"

Опис документу:
Це заняття є одним із циклу моїх занять, під час яких я використовую мнемотехніку,що допоможе сформувати зв'язну мову дітей, розширити уявлення дошкільнят про навколишній світ, допоможе у вивченні віршів напам’ять, полегшить переказ творів тощо. Використання"кілець Луллія" допомагає дітям встановити взаємозв'язок у природі чи не відповідність за змістом. Наявний дидактичний матеріал. Рекомендоване для вихователів та вчителів початкової ланки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мовленнєве заняття. Тема: «Домівка»

Мета: активізувати мовну і розумову діяльність дітей, мовленнєву компетентність, мислення, пам'ять, увагу, творчу уяву, вправляти дошкільників у складанні описових розповідей про птахів та тварин з використанням прийомів мнемотехніки, закріпити знання дітей про тварин та птахів за допомогою інтерактивних методів та прийомів.

Матеріал: вірші, куби зеленого та синього кольорів, на кубах файли із завданнями, бейджики із зображенням птахів в розрахунку на кожну дитину (ластівка, синичка, лелека, зозуля, горобець, лебеді тощо) та тварин (заєць, їжак, лисиця, вовк, білка, ведмідь тощо), мнемодоріжки для опису, посібник кола Луллія із картинками, картинки їжі птахів та звірят.

Хід заняття:

  1. Привітання. (Авторське)

Я скажу усім – привіт!

Нам відкритий увесь світ.

Ми мандруєм по казках,

По країнах та віршах,

Про тваринок все вивчаєм,

Пори року відзначаєм,

Відлітаєм в теплий край,

Ніби там і справжній рай

Та домівка нас зове

Все тут серцю дороге.

  • Що таке домівка? Де ви живете? З ким? Чи є домівка у тварин, птахів, комах? Ось послухайте вірш Лесі Вознюк «Є у кожного домівка» [https://vedmedyk69.in.ua\]

Є у кожного домівка:

у хліві живе корівка,

у конюшні — кінь, лошатко,

у гніздечку — пташенятко.

Вулик — схованка для бджілки,

а дупло — хатинка білки.

У норі живе лисичка,

равлик — в мушлі невеличкій.

У барлогу спить ведмедик,

у кімнаті — хлопчик Петрик.

  1. Аналіз твору за запитаннями вихователя:

– Про кого ми прочитали вірш?

– У кого яка хатинка?

– Для чого всім потрібен дім?

– Як можна назвати дім по іншому?( хата, будинок, дім, домівка, квартира)

– Про яких тварин згадується у вірші? - [https://vedmedyk69.in.ua]

  1. Поділ дітей на групи:

  • Чи хочете більше дізнатися про птахів та тварин? Я пропоную вам побути акторами театру. А для цього слід обрати бейджики із зображенням певної тваринки, птаха. Кого обрали, того й роль будете виконувати. (Діти обирають бейджики та прикріплюють їх, використовуючи двохсторонній скоч).

  • Назвіть кого ви обрали? (Діти називають тварин та птахів).

  • Перед вами кубики зеленого й синього кольору. Всі хто вирішив бути певною тваринкою прошу зайняти місце біля зелених кубів, а хто птахом – біля синіх.

  1. Дидактична вправа «Скажи ласкаво»

  • Кожен з вас обрав собі певну пташечку чи тваринку. Пропоную вам назвати її ласкаво. (Діти називають: ластівка- ластівочка, синиця –синичка, зозуля- зозулька тощо). От і познайомилися.

  1. Дидактична гра «Де чия хатинка?»

  • А зараз пропоную підійти до кубів: птахи до синього, тваринки – до зеленого. Що ви бачите на стороні куба? (Конверт із зображенням хатинки).

В цих конвертах картинки із зображенням різних домівок. Ваше завдання: роздивитися картинки і відшукати свою домівку.

(Діти відбирають картинку, що відповідає домівці для певного птаха чи тваринки, а потім кожен пояснює чому обрав саме цю картинку: ластівка – гніздо під дахом, лелека- гніздо на стовпі, лебеді – зарослі, заєць – густа трава й западина, їжак – сухе гілля, білка – дупло, лисиця – нора тощо).

  1. Дидактична вправа «Опиши себе» (з використанням мнемодоріжки):

  • Ми тепер знаємо, де чия хатинка. Та я пропоную поближче познайомитися і розповісти про себе. Тому перевертаємо куб і відшукуємо наступний конверт. Подивіться уважно, що в ньому? Так, мнемо доріжки на кожного птаха та тваринку. То ж, оберіть свою. (Діти обирають свої мнемодоріжки та по-черзі описують «себе»).

  1. «Кільця Луллія».

  • Поветраємо кубик і бачимо якісь кола. Нам пропонують погратися в цікаву гру. (Ставлю перед дітьми посібник – кола Луллія. Розкладаю у 8 сектрів 4 пташки та 4 тваринки. Пропоную більше дізнатися про деяких тваринок і птахів. Можливий варіант – розглянути спочатку 8 птахів, а потім 8 тваринок. За правилами гри у верхньому колі птахи і тваринки, розкладені у 8 секторах, на середньому – їх «хатинки», на нижньому - місце їх проживання: біля людей, під дахом, на полі, у лісі тощо. Наприклад: ластівка гніздо дах будівлі; лелека гніздо стовп; заєць нірка поле; білка дупло дерево.

Складання розповідей дітьми.

  1. «Діалог»

На наступній стороні кубика якісь стрілочки. Читаємо завдання у птахів: стати в пари, поєднавши перелітній й зимуючий птах. Розповісти про те, чому одні відлітають в теплі краї, а інші – як зимують. Форма: діалог. Аналогічно, створюють пари тварини, які взимку сплять з тими, що не сплять. (Якщо кількість дітей не парна, можна провести діалог по колу чи птах - тваринка).

  1. Дидактична гра: «Хто чим живиться». (Пропонує на боковій стороні куба розглянути картинки та відібрати, чим живиться їх птах чи звірятко). Діти по-черзі називають, за прикладом: Я ластівочка. Я люблю комах. Я білочка. Я люблю горіхи, шишки, гриби).

  2. Підсумок (вірш авторський)

Добре з вами працювали

І про себе розказали:

Як живуть пташки у лісі,

У саду, і на узліссі.

Як тваринки поживають,

Що їдять, де спочивають?

А тепер пора додому,

Хоч не все ще нам знайомо.

Будем завтра мандрувати,

В світі нове пізнавати.

(Діти скидають бейджики. Діляться з вихователем і одне з одним про те, що їм найбільше сподобалося, що найбільше зацікавило та запам’яталося ).

Дидактичний матеріал до заняття. Бейджики.

До дидактичної гри «Де чия хатка?»

До дидактичної вправи «Опиши себе»

Матеріал на «Кільця Луллія»

До дидактичної гри: «Хто чим живиться?»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись