Заняття з математики "Подорож по казках" (підсумкове)

Опис документу:
Цей конспект заняття дає змогу перевірити вміння дітей виявляти інтерес до логіко-математичної діяльності та краще запамятовувати і виконувати завдання за допомогою казкових героїв; розвивати творчі можливості кожної дитини, вміння розмірковувати і в разі необхідності відстоювати правильність свого міркування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розділ «Математична скарбничка»

Тема: «Подорож в країну казок»

Мета: виявити обсяг знань з математики, закріпити назви геометричних фігур, закріпити знання дітей про кольори та величину предметів, закріпити уявлення про час ( добу, тиждень, місяць, рік).Формувати вміння орієнтуватисяу просторі, вміння працювати з перфокартами, вправляти в порівнянні множин. Продовжувати спрямовувати роботу на забезпечення завдань програми «Дитина». Здійснювати диференційовану роботу з дітьми старшого дошкільного віку. Розвивати творчі можливості кожної дитини, вміння розмірковувати і в разі необхідності відстоювати правильність свого міркування , логічне мислення; зміцнювати дрібні м’язи руки. Виховувати бажання досягти успіху в кількох сферах діяльності, уважність , бажання і вміння допомагати , почуття взаєморозуміння, зацікавленість в кінцевому результаті.

Матеріали та обладнання: казковий Колобок, ілюстрації до казок,іграшкові звірі.

План ходу заняття

Психогімнастика:

Рано – вранці сонце встало

Гарних діток привітало

Побажало швидко встати
Та розумними зростати

Шанувати свою родину

І любити Україну.

  • Діти , а ви любите подорожувати? Я хочу запросити вас в незвичайну казкову подорож. А подорожувати ми будемо не самі, а з казковим героєм.А з яким ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку:

Він по лісі все котився

Та зі звірями зустрівся.

Але був не обережний

І за це він поплатився. (Відповідь дітей)

  • Правильно, діти, це Колобок –зарум’янений бочок .(Показую іграшкового Колобка):

  • Добрий день, малята! Я завітав до Вас, щоб показати дорогу у країну казок та довідатися багато цікавого!

Ось дивіться, під кущиком сидить зайчик – побігайчик (іграшка) він пообіцяв мене не їсти, якщо ми йому виготовимо килимок.

Вихователь пропонує дітям допомогти Колобку. Розділяє їх на три групи та різним рівнем розвитку:

  1. Група. Завдання: намалювати килим з геометричних фігур

  2. Група. Завдання: порахувати кількість трикутників, квадратів, кругів.

  3. Група – д/г «Добери за формою» - діти знаходять геометричні фігури, які відповідають за формою на килимку.

Зайчикові сподобався килимок і він хоче повести гру хоровод «Ми на луг ходили».

  • Дивіться діти перед нами озеро. Але , щоб нам потрапити на озеро, слід подолати математичні перешкоди? Ми будемо стрибати по купинках та виконувати певні завдання. А скільки купин у нас по переду? (Вихователь показує картку з відповідною цифрою) (П’ять). Скільки потрібно стрибків зробити в право? (3) Вперед (2). Вихователь уточнює скільки всього стрибків (5). Пропонує по черзі здійснити ці стрибки та зупинитися на галявині біля «озера».

  • Дивіться діти ось двоє мишенят із казки «Колосок». Але чомусь вони відвернуті одне від одного. Напевно чомусь посварились. За допомогою чого ми їх помиримо.

  • Мирилки. Пропонує промовити мирилку:

Раз-два помирися

Та ніколи не сварися!

Вихователь:

Мені Круть та Верть прошептали на вушко, що вони хочуть щоб ми допомогли створити картинки півникові в подарунок.

Завдання на закріплення кольору та форми:

  1. Група – прикрасити сонечко стрічками (прямокутники та трикутники)

  2. Група - створити картину за віршем (математична мозаїка)

  3. Група – картинка фантазії дітей (математичні пазли)

  • А щоб зустріти наступного казкового героя нам потрібно пройти по місточку (число й цифра)

  1. Група – викладає цифровий ряд в межах 10

  2. Група – робота з перфокартами – виправ помилку

  3. Група – покажи доріжку – з’єднання цифри по порядку.

  4. Вихователь:

  • Ой дивіться, це ж бичок солом’яний бочок , у нього сьогодні день народження, отже давайте йому зробимо подаруночок!

  1. Група – викласти з лічильних паличок бичка

  2. Група – викладають за зразком фігуру схожу на бичка

  3. Група – обводять тварину за контуром

  • Бичок дуже вдячний за подарунок. І дарує нам ось таку карту із загадками (закріпити уявлення про час добу, тиждень, місяць, рік). Загадую загадки за підгрупами:

  1. Група :

Щороку дідусь має чотири імені (Пори року)

  1. Група :

Нас сім братів – роками однакові, а імена різні ( Дні тижня)

  1. Група:

Дванадцять братів один за одним ходять (Рік, місяці)

  • А зараз пограємо у гру «Відгадай за описом» (За казкою «Коза- Дереза»):

  1. Група – логічна вправа «Домалюй»

  2. Група – гра «На що схоже?»

  3. Група - гра «Сусіди числа»

  • Ой ,діти дивіться хто це котиться по стежинці.Ну звичайно це Їжачок – хитрячок.Вірш « Їжачок – хитрячок».А дивіться у нього на голочках яблучка із завданнями, давайте покажемо Їжачкові , які розумні дітки в садочку.

1 група- д/г « Склад числа».

2 група – « Цікаві задачі від Їжачка»

3 група- д/ г « Допоможи» ( лічба і порівняння трьох груп предметів)

  • Давайте подякуємо Їжачкові за цікаві завдання і вирушимо далі подорожувати по країні казок.

  • Дивіться, дітки, хто це нанас кидається шишками й горішками - та це ж білочка красуня. Але на цих горішках і шишках, щось намальовано? Та це ж якісь завдання! То ж пропоную їх виконати!

Завдання:

  1. Група – гра «Виправ помилку» (полічити предмети, за потреби замінити цифру(робота підгрупи)

  2. Група - гра «Відгадай» (множина предметів) ( індивідуальна робота дітей підгрупи)

  3. Група – робота з перфокартами (малюють стільки шишок щоб їх кількість відповідала на писаній ліворуч цифрі)( індивідуальна робота дітей підгрупи)

Білочка подякувала малятам і попросила розказати віршик «Де ти, білочко, живеш?».

  • Ну от і все. Наша казкова подорож підходить до кінця. Як ти вважаєш, Колобочку, чи вміло впоралися діти із завданнями?

  • Чудово допомогли всім казковим героям. І скільки цікавого я довідався, от допоможіть мені підсумувати про що ми сьогодні дізналися?(Відповіді дітей)

  • За це Вам в Колобочок приготував казкове чарівне печиво і хто його з’їсть в того здійсниться найзаповітніша мрія.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн