Заняття шкільного активу "Україна - незалежна. Україна - це Європа"

Опис документу:
Ми з вами живемо в незалежній державі, яка є результатом тяжкої боротьби й праці багатьох поколінь. Історія нашої державності й незалежності складна й суперечлива, сягає корінням у далечінь віків, має свої злети й падіння. Яке ж місце займає Україна на європейській арені? Чи можна її вважати частиною європейського простору? Саме на ці питання можна знайти відповіді під час використання даного сценарію.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

(заняття шкільного активу з елементами тренінгу)

Мета: закріпити знання учнів про Україну, упроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування; сформувати поняття про Україну як європейську державу; розвивати мовлення учнів, колективну творчість і комунікативні здібності, уміння приймати нестандартні рішення, творчо підходити до виконання поставлених завдань,; виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини.

Обладнання: мультимедійне обладнання, державна символіка України та символіка Європейських організацій, стікери, макети футболок, маркери, зображення пісочного годинника, скотч, ватман, мотузка.

Хід заняття:

Вступ

Учитель. Велична і свята, моя ти Україно,

Лише тобі карать нас і судить.

Нам берегти тебе, Соборну і єдину,

І нам твою історію творить.

Що ж таке Україна? Ми з вами живемо в незалежній державі, яка є результатом тяжкої боротьби й праці багатьох поколінь. Історія нашої державності й незалежності складна й суперечлива, сягає корінням у далечінь віків, має свої злети й падіння. Яке ж місце займає Україна на європейській арені? Чи можна її вважати частиною європейського простору? Спробуємо розібратися, адже наскільки ми поважатимемо себе й свою державу, настільки нас поважатимуть у світі.

Зверніть увагу на слайд. На ньому розміщені окремі слова. Ваше завдання: зібрати їх відповідно до змісту й утворити вірш.

Хто там говорить, що й сам не впевнений,

Ким був і як я звуся?

Я – українець, я – європеєць!

І цим горжуся!

Саме ці слова стануть девізом нашого заняття, а що ви від нього очікуєте, зараз дізнаємося.

Вправа «Очікування»

Мета: виявити, що чекають учні від заняття; активізувати пізнавальні процеси.

Учні повинні написати на стікерах свої очікування від заняття та закріпити їх у верхній частині макету пісочного годинника, пояснивши власну думку.

Основна частина

Учитель. Історія нашої держави складна й суперечлива, але український народ завжди демонстрував високий національний дух, прагнення жити вільно й незалежно в мирі й злагоді з іншими народами. Із року в рік українці доводять, що їхня країна поза всяким сумнівом європейська держава й у географічному, і в цивілізованому вимірах. Над питанням європейського вибору України працювала пошукова група Євроклубу. Із результатами їхньої роботи зараз ознайомимося.

(Презентація результатів пошукової роботи)

Учитель. Зараз я пропоную вам виконати вправу «Європейська футболка».

Мета: розвиток творчої уяви, уміння презентувати себе, творчо підходити до виконання поставлених завдань.

Учні повинні на розданих їм макетах футболок зобразити малюнок, пов'язаний з Україною та Європою. Футболка повинна бути такою, у якій вони себе почуватимуть зручно. Кожен учень коментує, що він зобразив. Усі футболки поміщаються на уявній мотузці на дошці.

(Презентація футболок)

Учитель. Сьогодні інтерес до України значно виріс. Це пов’язано з останніми подіями в нашій державі. Лише в біді пізнається єдність народу, а наш народ довів це не раз.

(Демонстрація фрагменту відео «Разом і до кінця»)

Учитель. Україна – держава європейська. І це беззаперечний факт не лише тому, що наша країна розташована на Європейському континенті, а й тому, що українці прагнуть до Європи, розпочинають її з себе, адже для того, щоб змінити щось навколо, ми маємо спершу змінити себе.

Слова великого Кобзаря «і чужого научайтесь, й свого не цурайтесь» лейтмотивом проходять по життю. Не обов’язково бути українцем за національністю – головне бути патріотом країни, у якій ти живеш.

Цікаво дізнатися, яким ви бачите майбутнє України в європейському просторі?

Вправа «Колаж»

Мета: визначити, яким хочуть бачити майбутнє України члени Євро- клубу; формувати навички, необхідні для успішної взаємодії між членами групи.

Учням пропонується створити колаж «Україна – це Європа», після чого лідер презентує колективну роботу.

(Презентація колективно виконаної роботи)

Заключна частина

Учитель. На мить заплющуєш очі й чуєш, як десь пролунало слово Україна… Напевно, для кожного з нас воно зігріває душу, асоціюється з чимось близьким та рідним. Для одного – це домівка, для іншого – велика родина, для когось – це земля, на якій ти народився й проживаєш, земля з великою історією та спадщиною, земля, за яку боролися…

Україна протягом багатьох століть розвивалася як зразкова Європейська країна, тому можна гордо сказати, що Україна не йде в Європу, а повертається туди, де вона комфортно існувала протягом століть.

Наше заняття підходить до завершення.

Вправа «Результати»

Мета: підвести підсумки роботи.

Учням пропонується перемістити свої очікування від заняття на макеті пісочного годинника.

Підсумок заняття

Учитель. Україна є європейською країною не через те, що ми розташовані в центрі Європи, а тому, що більшість українців уже давно мислять по-європейськи, формують європейську правосвідомість та борються за європейське майбутнє нашої держави.

Хочеться побажати вам, щоб девіз нашого заняття став девізом вашого життя.

Хто там говорить, що й сам не впевнений,

Ким був і як я звуся?

Я – українець, я – європеєць

І цим горжуся!

Література

    1. Бицюра Ю., Васильєва О. та інші. Європейські студії. Навчальний посібник для учнів 8-12 класів: Київ. –2004.

    2. Євроклуби в Україні: організація роботи та успішний досвід. Методичний посібник / За редакцією Кендзьора П. І. – Львів: ЗУКЦ, 2008. – 56 с.

    3. Європейські студії в школах України: жити і вчитися демократії. – Практико-орієнтований посібник. За редакцією Л. Паращенко. – К., 2005, 48 с.

    4. Європейські шкільні клуби в Польщі і Україні. – Практико-орієнтований посібник. За редакцією Л.Паращенко, М. Селятицького – К., 2006, 60 с.

    5. Методичний посібник активіста шкільного європейського клубу. ЧМГО «Євроклуб» за підтримки МВФ – Чернігів. – 2008.

Інтернет-ресурси

  • 16.08.2018
  • Виховна робота
  • 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 220
  • 0
  • 3
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
9
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!