Заняття . Логіко-математичний Тема. У світі чисел та цифр. Лічба. "Дивовижні перетворення "

Опис документу:
Тема. У світі чисел та цифр. Лічба. Програмове завдання: повторити цифровий ряд від 1 до 8, закріпити знання про числове позначення відповідних цифр, їх послідовність тощо; ознайомити дітей із цифрою 9; розвивати спостережливість та увагу; підтримувати цікавість до занять з математики .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Логіко - математичний розвиток

Тема. У світі чисел та цифр. Лічба.

ДИВОВИЖНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ

Програмове завдання: повторити цифровий ряд від 1 до 8, закріпити знання про числове позначення відповідних цифр, їх послідовність тощо; ознайомити дітей із цифрою 9; розвивати спостережливість та увагу; підтримувати цікавість до занять з математики .

Обладнання: картки з цифрами 0, 1–8, демонстраційна картка з цифрою 9, роздавальний матеріал (аркуші, на яких зображена цифра 9), кольорові олівці, аудіоапаратура, картки з малюнками та віршованими текстами, ковпак та мантія феї, неонова «чарівна паличка» (або зроблена на основі маленького ліхтарика).

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

- Я рада вас, вітати, дітки, на черговому математичному занятті. А воно у нас сьогодні буде не простим, а трішки чарівним. І щоб його цікаво провести, мені доведеться стати феєю. Ми з вами сьогодні рушимо в путь: Бо нас чудеса веселі ждуть! (одягає на себе ковпак чарівниці, показує дітям «чарівну паличку».) А допомагатиме нам із вами ось ця чарівна паличка. Якщо все правильно робитимуть діти, вона нам буде як зірочка, світити. Ну, а якщо хтось із вас помилиться, ця паличка, на жаль, не загориться… (тричі змахує указкою.) А тепер — один, два, три — Приступаємо до гри!

Гра «Упізнай цифру та назви число»

(Вихователь стає спиною до дітей і указкою в повітрі пише певну знайому малюкам цифру.)

Дітки, уважно простежте за рухом указки і визначіть, яку я цифру зображую.

- Яку цифру зображила?

  • Хто хоче показати?

  • Яке ця число?

  • Якою цифрою позначається?

ІІ. Викладення нового матеріалу.

Гра «Веселі акробати» (Робота з карткою)

Ось два брати акробати

Виступають в цирку радо.

В цім їм не бракує хисту.

Вигнувсь перший брат, як шістка,

А другий перевернувся —

В цифру іншу перегнувся.

Вам секрет скажу, малятка: Звати цифру цю — дев’ятка!

Запитання та завдання:

  • Чи подобаються вам ці циркові акробати?

  • Покажіть акробата, що, виконуючи трюк, вигнувся як цифра 6.

  • Чим схожі брати акробати?

  • Чим вони різняться? (Вихователь перевертає картку.)

  • А тепер що змінилося?

  • Який акробат тепер схожий на цифру 6?

Ознайомлення з цифрою 9

(Вихователь розташовує перед дітьми демонстраційну картку з цифрою 9, діти уважно роздивляються дев’ятку та за допомогою дорослого асоціюють її з попередньо опрацьованим ілюстративним матеріалом)

  • Що це за цифра?

  • Так, ця цифра «дев’ять», або дев’ятка.

  • Ви здогадалися, яке число позначає дев’ятка?

  • Зверніть увагу на форму цифри: вона справді являє собою шістку в перевернутому вигляді. Такий самий гачечок, але не вгорі, а де? (Унизу.) І те ж саме кілечко, що і в цифри 6, та не внизу, а де? (Угорі.) Ось яка хитромудра дев’ятка! Мені, чарівниці, вдалося цифру 9 на картці оживити. Тож послухайте, друзі, що дев’ятка нам про себе розкаже!

Мене вивчіть, любі діти,

Ось яка я кругловида:

Заокруглений бочок,

Знизу хвостик, як гачок.

Досить хитра я, дев’ятка,

Пам’ятайте це, малятка:

Якщо я перевернусь,

То на «шість» перетворюсь.

  • Яка цифра написана на ваших карточках?

  • Яке число позначає дев’ятка?

  • На яку знайому нам цифру схожа цифра 9?

  • Хто може пояснити, в чому відмінність цифр дев’ятки та шістки?

Графічні вправи «Пишемо цифру 9» (Робота з аркушами)

(Діти отримують роздавальний матеріал — аркуші, на яких

з одного боку зображена цифра 9, а з іншого — її зображення пунктиром. Дітям пропонується за зразком та попередніми поясненнями виконати наступні дії)

1) обвести цифру 9 пальчиком на картках там, де вона зображена чітко;

2) «написати» цифру 9 пальчиком у повітрі;

3) навести олівцем дев’ятку, намальовану пунктирною лінією.

Діточки, увага, тихше!

Гляньте, ось як 9 пишуть:

Коло, потім ніжка вниз.

Що за цифра?

Подивись!

Зайченя відповідає:

«Я дев’ятку добре знаю!»

Фізкультхвилинка «Дев’ять»

(Вихователь читає віршовані рядки, діти виконують ігрові імітаційні дії відповідно до їх змісту.)

Під дубом дев’ять зайченят, (Приставляють долоньки до голови, показуючи заячі вушка.)

В гніздечку дев’ять пташенят, (Розводять руки в сторони і стріпують ними, немов крильцями пташка.)

Зелених дев’ять жабеняток

Стрибають жваво та завзято. (Стрибки в положенні присівши.)

Я в чарівний лісок піду, (Підводяться, крокують на місці.)

Грибочків дев’ять там знайду, (Імітують збирання грибів.)

Їх старанно лічити буду,

Щоби дев’ятку не забути. (Пишуть цифру 9 пальчиком у повітрі.)

Слухання «Казки про Дев’ятку»

У містечку цифр, поруч із вісімкою жила собі цифра 9, дев’ятка. Була вона кругловидою та хвостатою, і дуже ображалася, коли її плутали з шісткою. Цифра дев’ять любила поспати: вона прокидалася аж о дев’ятій годині. Але коли вставала, обов’язково робила зарядку аж із дев’яти вправ, таких як ходьба, нахили, присідання, біг, стрибки, повороти, підскоки, повзання та перевороти.

Після цього йшла дев’ятка на базар та й купувала там дев’ять овочів — помідор, огірок, капусту, моркву, ріпу, баклажан, буряк, картоплину та перець. А дорогою додому заходила на хвилинку по черзі в гості до всіх своїх знайомих дев’яти цифр: до нуля, одинички, двійки, трійки, четвірки, п’ятірки, шістки, сімки і, звичайно, до сусідки-вісімки. Ось така була дев’ятка товариська.

Запитання та завдання

  • Про яку цифру ви послухали казочку?

  • Покажіть її на картці та розкажіть, як називається ця цифра.

  • Розкажіть, що вам сподобалося в казочці?

  • Пригадайте фрагменти казки, в яких згадувалася цифра, що позначає число 9.

ІІІ. Підсумки заняття.

  • Наша подорож, добігає кінця.

  • Чи сподобалися вам сьогоднішні пригоди та перетворення?

  • На яку цифру перетворилася знайома нам цифра 6 для того, щоб ми дізналися про позначення числа 9?

  • Покажіть, використовуючи картку, як перетворюється шістка на дев’ятку і навпаки.

  • Давайте викладемо всі картки зі знайомими нам цифрами в рядок. Порахуйте всі цифри, які вам тепер знайомі.

  • Скільки їх, включаючи цифру 0? (Десять.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»