Заняття . Логіко-математичний "На гостині"

Опис документу:
Програмове завдання: закріпити вивчені числа та відповідні їм цифри; ознайомити дітей із цифровим позначенням числа 10; удосконалювати вміння дітей лічити, встановлювати відповідність між числом предметів та цифрою, що позначає це число; виховувати уважність, бажання зосереджуватися.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Логіко-математичний розвиток

Тема: НА ГОСТИНІ

Програмове завдання: закріпити вивчені числа та відповідні їм цифри; ознайомити дітей із цифровим позначенням числа 10; удосконалювати вміння дітей лічити, встановлювати відповідність між числом предметів та цифрою, що позначає це число; виховувати уважність, бажання зосереджуватися.

Обладнання: картки з цифрами 0, 1–9, демонстраційна картка числа 10, дитячі іграшки (ляльки, звірята, предмети іграшкових меблів, посуду тощо), аркуші для виконання образотворчого завдання з лічбою, кольорові олівці; картинка з предметними малюнками за змістом заняття.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

  • Малята, чи любите ви приймати гостей? Давайте сьогодні влаштуємо гостину для ваших улюблених іграшок — ляльок та звіряток! Хай буде цих гостей багато.

  • До скількох, діти, ви вмієте лічити? (До десяти.) Давайте запросимо до нас таку саму кількість гостей. (Діти з педагогом відбирають 10 іграшок, ставлять ці іграшки на стіл.)

  • Знаєте, наш прийом гостей буде не зовсім звичайним: кожен гість за столом повинен буде зайняти місце, позначене відповідним номером. А цифри сьогодні в доброму гуморі, тож вирішили з вами погратися у схованки. Ну, та не біда: ми кожну цифру знайдемо і її назвемо!

Гра «Цифрові піжмурки» (Робота з аркушами)

Педагог роздає дітям кольорові олівці та аркуші із зображеннями предметів, у які вписані цифри. Вихователь. З’єднайте крапочки та розфарбуйте предмети. Відгадайте, які цифри заховались у них.

Гра «Іграшки ідуть у гості»

Педагог пояснює, що всі запрошені гості-іграшки мають сісти за спільний стіл. Дорослий показує на стіл, за яким поки що немає жодної іграшки і просить дітей знайти й показати цифру, що позначає кількість наявних іграшок за столом. Малята показують картку з цифрою 0 та пояснюють свою думку. Потім діти

(із дозволу педагога) по черзі беруть по одній іграшці і саджають їх за іграшковий столик. Щоразу загальну кількість іграшок на великому столі визначають, застосовуючи зворотну лічбу, а кількість іграшок за іграшковим столом — пряму. Коли доходить черга до десятої іграшки, діти разом із вихователем відзначають, що такого числа 10 немає.

ІІ. Викладення нового матеріалу.

Ознайомлення з цифровим позначенням числа 10

  • До сьогоднішнього дня, малята, ви вивчали цифри, що позначаються одним знаком. Число «десять» від них відрізняється тим, що воно двозначне: цифра 10, або десятка, складається із двох вже знайомих вам цифр, що стоять одна біля одної.

(Вихователь показує дітям демонстраційну картку із зображенням 10 і читає віршовані рядки-пояснення) :

Ось дві цифри стали поруч,

Наче подружки-сестрички:

Цифра «нуль» стоїть праворуч,

Перед нею — одиничка,

Цифри в парі, подружили —

І десятку утворили.

  • Отже, цифра, що слугує для позначення числа 10, складається не з однієї, з двох цифр, причому першою в цій парі має бути обов’язково одиниця, а нулик повинен стояти наступним. Такі цифри разом утворюють десятку. А число десять, коли лічать предмети, іноді також називають десятком

  • Скількома цифрами позначається число 10?

  • Назвіть ці цифри та розкажіть про їх послідовність.

  • Як ми назвемо цифру, що складають одиниця та нуль?

  • Яка цифра стоїть за цифрою 1 у десятці?

Гра «Накрий стіл»

Під час гри дітям пропонується виконати наступні завдання. Показати число гостей іграшок за столом, використовуючи відповідну цифру (або склавши її за допомогою двох карток із зображенням потрібних цифр, 1 та 0).

Назвати й показати цифрами число потрібних для гостей блюдець, чашок, ложок тощо. Накрити стіл для звірят та ляльок, розставляючи на ньому згадані предмети іграшкового посуду в необхідній кількості. (Під час виконання завдання діти вправляються в кількісній та порядковій лічбі до десяти.) Наприкінці гри дорослий показує цифри 0 та 1, помінявши їх місцями, і просить дітей визначити, чи правильно він розташував цифри, щоб показати число гостей за столом та кількість предметів кожного посуду, які малята поклали на стіл. Діти відзначають помилку, пояснюють її і міняють цифри місцями так, щоб вони зображували 10.

Фізкультхвилинка «Весела лічилка»

Вихователь читає віршик Н. Забіли, а діти виконують рухові дії відповідно до його змісту.

Одна маленька дівчинка Пішла гуляти в сад. (Крокування на місці.)

Там дві зелені яблуньки

Край тину стали вряд. (Діти стають прямо. Руки підняті вгору, пальці розставле- ні — «дерево».)

Під вітами три квітоньки,

Чотири будяки. (Нахиляються вперед і оглядають біля себе підлогу.)

Над ними п’ять метеликів

Ведуть свої танки. (Легкий біг на місці зі змахуванням рук — імітація «польоту метелика».)

Шість коників змагаються —

Хто вище всіх плигне? (Підстрибування на двох ногах угору.)

А сім пташок цвірінькають,

Вітаючи мене. (Руки за спиною, нахили голови праворуч-ліворуч.)

До тину між деревами

Драбину я припну, (Зображують, як «підставляють драбину»: обидві руки простягають уперед-угору.)

Угору по драбиночці

Аж вісім раз ступну. (Показують сходження по уявній драбині, ходьба на місці

з високим підніманням колін.)

У мене дев’ять друзів є,

Покличу їх мерщій (Закличні жести руками.)
І десять стиглих яблучок

Складу у кошик свій. (Малята стають на носочки і зображують зривання яблук із дерева.)

Смачних рум’яних яблучок

Нам вистачить усім: (Ритмічні оплески в долоні.)

Я друзям дам по одному, (Діти показують картку з цифрою 1.)

Сама десяте з’їм. (Показують зображення числа 10.)

  • Погостювали у нас іграшки, подивилися, як ви граєтеся та як математику вивчаєте, напилися смачного чаю та й стали поволі розходитися додому: то по одному, то по двоє.

Гра «Полічи, назви число й покажи цифру»

Завдання малят — щоразу перелічувати тих ляльок та звірят, що залишаються за столом, називати їх число та показувати картку з цифрою, яка йому відповідає. Наприкінці гри, коли за столом не залишається жодної іграшки, діти показують картку з цифрою 0.

Гра «Домалюй десяток» (Робота з аркушами)

Вихователь. Гостей ми провели, але не станемо сумувати,

а будемо малювати. (Виховательроздає дітям аркуші, на кожному з яких контурно намальований ряд нескладних у зображенні предметів (наприклад, uрибків, бубликів, яблук тощо) будь-якою кількістю, що менша десяти штук та написана цифра 10. Дітям пропонується розфарбувати намальовані предмети і домалювати їх ще стільки, щоб усього предметів стало стільки, скільки вказує цифра, тобто десять. Наприкінці гри малята перелічують зображені на своїх аркушах предмети і називають їх число.)

ІІІ. Підсумки заняття.

  • Яке враження справило на вас сьогоднішнє заняття?

  • Розкажіть, про позначення якого числа ви сьогодні довідалися?

  • Яке на вигляд число десять, із яких цифр воно складається?

  • Скажіть, «десять» — це число чи цифра?

  • Чому його написання не можна назвати цифрою? (Бо число «десять» пишуть за допомогою двох цифр — «один» і «нуль».)

  • Назвіть всі цифри, які ви знаєте, в порядку зростання числового ряду.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»