! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

заняття дорослих рідного краю

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Заняття дорослих рідного краю. Пам’ятки старовини рідного краю. Старовинні дитячі іграшки, ігри та забави.

Мета. Познайомити дітей з деякими пам’ятками свого краю, з деякими традиційними елементами в одязі, народними іграшками, іграми та забавами. Розвивати інтерес до пізнання культури і традицій рідного краю. Виховувати прагнення до активної участі у посильному дослідженні особливостей національного одягу свого краю. Виховувати шану до надбань попередніх поколінь, бажання продовжувати їхні справи, бажання зберігати і примножувати традиції своїх предків.

Обладнання: зразки української витинанки, гончарних виробів, петриківського розпису, репродукції картин Катерини Білокур, зразки витинанок, виробів з дерева, опішнянської та косівської іграшки лялька, одягнена в український національний одяг, старовинні речі. Ілюстровані енциклопедії для дітей «Моя Україна» та «найцікавіше про Україну».

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Фенологічні спостереження.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

Проблемний вступ до уроку(розвиток соціальної компетентності)

Візьму вербову гілочку,

А в ній проріжу дірочку,

Довкола кору обіб’ю –

Сюрчка веселого зроблю.

Легеньку горошину

Всередину укину.

Сюрчатиму, ходитиму,

Всіх солов’їв будитиму.

Ану, співайте, солов’ї!

За вами розспівається

Свистілочка моя.

Ніхто й не здогадається,

Що свище заливається

Не соловей, а я!

( Т. Коломієць )

  • Про що говориться у цьому вірші?

  • А хто з вас робив свистілочки-пищики?

  • З чого ви їх робили?

IV. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності.

1. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні до нас на урок прийшла дівчинка Соломия з України. Вона принесла з собою( вчитель показує старовинні речі, різноманітні іграшки, які зроблені з глини, дерева, соломи, лози, вишиванки).

- Які предмети ви побачили?

- Як ви гадаєте, яка тема нашого уроку?

- На сьогоднішньому уроці Соломийка познайомить нас з пам’ятками давньої культури України, поведе творчими шляхами народних майстрів, ознайомить з іграшками, які робили на Україні, розкаже про національний одяг українців.

2. Перегляд презентації з коментарями та розповіддю вчителя.

(розвиток полікультурної компетенції )

1 слайд –« Час виникнення іграшок на Україні і способи виготовлення»

2 слайд- «Приклади виготовлених іграшок і мета виготовлення ( восени – забавки з гарбуза, іграшки з глини баранчики, коники, півники, свищики, пташки)»

3 слайд – «Походження назв іграшок від назви місця виготовлення ( наприклад : опишнянські )»

4 слайд – «Дерев’яні іграшки на Україні»

3. Робота в групах за підручником ( розвиток соціальної компетентності )

  • Назвати іграшки, зображені на малюнку. Визначити, які з них сучасні, а які старовинні. Довести правильність своєї думки.

4. Метод «Мікрофон»

- Кожне місто має свою історію. Зразками культури минулого є архітектурні споруди. Розгляньте проект, який ми створювали, і на основі цих малюнків і фотографій розкажіть, які пам’ятки старовини є у м. Запоріжжі.

5. Фізкультхвилинка

Сонечко прокинулось.

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось.

Кругом себе обернулось.

6. Знайомство з майстрами.

Перегляд презентації з коментарями і розповіддю вчителя.

1 слайд – «Ажурні паперові візерунки – витинанки»

2 слайд – «Петриківський розпис»

3 слайд – «Гончарство»

7. Робота з прислів’ями.

(розвиток компетенції творчої діяльності)

«Глина для гончара, що пісня для солов’я»

«Гончара глина годує»

«Гончар без круга, що рослина без цвіту»

8. Заучування скоромовки

(розвиток комунікативної копетентності)

Є суцвіття кольорів

У майстерні гончарів,

У макітрах і горшках,

На оранжевих щоках!

9. Робота з підручником

- Які вироби зображені на малюнку?

10. Розгляд національного одягу українців. Визначення національних особливостей.

Висновок: народне вбрання-це вияв святкового, урочисто піднесеного настрою. Збереження національного вбрання- глибоке почуття до Батьківщини та вірності традиціям своїх батьків, дідів, прадідів.

10.1. Робота в групах.

Кожна група отримує своє завдання та енциклопедію.

1 група: «Що належить до чоловічого костюму?»

2 група: «З чого складається жіночий одяг?»

3 група: «Що таке кептар, лейбик та корсетка?»

4 група: «Що таке намисто, вінок та коса?»

Групи працюють з енциклопедіями. Доповідачі інформують.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра-вправа «Продовж речення».

-Глечики, макітри, свищики виготовляли…(гончарі)

-Гончарі, ковалі, різьбярі-…(народні майстри)

-Національне чоловіче вбрання- це…

-Жіноче національне вбрання- це…

2. Розгадування кросворду.

(розвиток компетенції творчої діяльності)

1.Чим прикрашають оселі на Україні? (Рушник)

2. Як називають майстрів, які працюють з глиною? (Гончар)

3. Як називають орнаменти, вирізані з паперу? (Витинанка)

1

2

3

VI. Підсумок уроку.

  • Що нового для себе ви відкрили на уроці?

  • Що найбільше сподобалося?

  • Чи треба подякувати Соломийці за подорож і запросити її на наступний урок?

  • Який у вас натрій після нашої подорожі?

  • Хотіли б ви ще більше дізнатись про культуру України?

  • Напишіть листа Соломийці і покладіть у скриньку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись