Заняття для дітей старшого дошкільного віку "Перші веснянні квіти"

Я досліджую світ

18.08.2020

196

0

2

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)
Опис документу:
Перші весняні квіти. інтегроване заняття з аплікації та ознайомлення з навколишнім для дітей старшого дошкільного віку Мета: вчити спостерігати і бачити красу навколишньої природи, поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі, про рослини – весняні квіти, вчити правильно називати квіти, визначати основні частини рослин, вправляти у вживанні слів – ознак, розвивати логічне мислення, уяву, спостережливість. виховувати дбайливе ставлення до природи, Підготувала Даниловська Г.М.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Перші весняні квіти.

інтегроване заняття з аплікації та ознайомлення з навколишнім

Мета: вчити спостерігати і бачити красу навколишньої природи, поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі, про рослини – весняні квіти, вчити правильно називати квіти, визначати основні частини рослин, вправляти у вживанні слів – ознак,

розвивати логічне мислення, уяву, спостережливість.

виховувати дбайливе ставлення до природи,

Обладнання: зображення весняних квітів, зображення потяга, кольорові олівці.

Попередня робота:

Хід заняття

І. Вступна частина

  1. Привітання

-Сьогодні до нас прийшло дуже багато гостей давайте з ними привітаємось віршиком

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

  1. Повідомлення теми заняття

- Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття, послухайте віршик і здогадайтесь про що ми будемо говорити:

Наступила вже весна.

Все навколо ожива!

Підсніжники прокидаються,

Проліски розпускаються.

Пташок ми виглядаєм,

Квіточок у лісі шукаєм.

Сонечко промінці пускає,

Щедро гріє, ніжить діток.

  • Сьогодні ми з вами поговоримо про весну і перших її провісників – весняні квіти.

(Діти розглядають ілюстрацію «Пора року – весна».)

  1. Дидактична гра «Коли це буває»

  • Пригадаємо, які зміни відбуваються в природі навесні (Діти мають вибрати картинки повязані із весняними змінами в природі: танення снігу, пригріває сонце, приліт птахів, зеленіє травичка, зявляються на деревах бруньки, цвітуть квіти)

  1. Ігровий момент
    Діти, сьогодні зранку до нас надійшов незвичайний подарунок. А разом із ним і лист від Весни.

(Вихователь читає лист і розкриває подарунок – це кошик із весняними квітами)

– Уважно послухайте загадки і скажіть, які квіти першими з’являються навесні?

Я найперша зацвітаю 
Синім цвітом серед гаю, 
Відгадайте, що за квітка, 
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

Перша квіточка весняна 
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Дзвіночки в лісі ніжні – ніжні,

Немов сніжинки білосніжні.

В зеленім листі спочивають,

П’янкий весняний запах мають.

(конвалії)

Фіолетові фіранки 
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)

Із малої цибулини

Виріс весняної днини.

До нарциса привітався

Та на грядці запишався. (тюльпан)

  1. Проблемна ситуація

(Вихователь помічає, що однієї квітки яку надіслала весна немає – це підсніжник)

  • Діти у кошику немає однієї квітки. Весна пише, що цю квітку зараз важко знайти у лісі, адже люди постійно зривають її, ще трішки і жодної не залишиться. Весна просить нас допомогти їй - розповісти усім, що перші квіти навесні не можна зривати, їх потрібно оберігати.

  • Але ж завтра ми хотіли привітати усіх матусь з настанням весни і подарувати квіти, але Весна пише що квітів у лісі і так замало, але якщо ще ми почнемо зривати першоцвіти, то їх зовсім не стане.

  • Діти, щоб мати чудовий букет, не обов’язково йти до лісу і нищити квіти. Можна намалювати або виготовити аплікацію.

ІІ. Основна частина

  1. Слухання легенди про Підсніжник.

Колись давно у світі тривала довга-довга зима. Сніг товстою ковдрою вкривав землю. Дуже холодно було людям. Вони із нетерпінням чекали приходу весни. Щоб зігріти людей надією на кращі часи, кілька сніжинок перетворились на тендітні і ласкаві квіти – підсніжники, які відтоді стали провісниками тепла, символом сподівань на краще майбутнє, квітами надії.

2. Розгляд зображення підсніжника. Бесіда за питаннями

Помилуйтесь підсніжниками, що зображені на картинці.

- Якого кольору квіточки, на що вони схожі? (маленькі дзвіночки.)

- Зі скількох пелюсточок складаються? (трьох).

- Яке у них стебло, листя? (тоненьке, вузьке, пряме, зелене).

- Чому підсніжників не було взимку? (Взимку було холодно, замерзла земля, і вони не могли рости).

- А де знаходилися корінчики? (У землі, під снігом).

- Чому підсніжники почали розвиватися весною? (Навесні пригріло сонце, земля відтала, і підсніжники почали проростати).

3.Фізкультхвилинка

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються, (потягнутися, вдих - видих)

Проліски посміхаються, (посміхнутися)

Пташки прилітають, (махають руками, як крилами)

Діти вибігають, (біг на місці)

На луках стрибають. (стрибки)

5. Пояснення нового матеріалу (показ послідовності виконання роботи і кінцевого результату) (3 хв.)

Дітки, підійдіть ближче до столу. Ви бачите перед собою таблицю, по якій ми будемо виготовляти для Весни її улюблену квітку – підсніжник. Подивіться на схему. Як ви бачите, тут зображено шість етапів.

Вихователь промовляє послідовність виконання завдання з показом.

1. Склеюємо по черзі кожну пелюстку, з'єднуючи краї смужки.

2. Складаємо три пелюстки разом.

3. Складаємо навпіл і склеюємо стебло, залишаючи верхній край сухим.

4. Між верхніми краями стебла вставляємо квітку, Промащуємо клеєм і міцно притискається через ганчірочку.

5. По черзі склеюємо листя.

6. Приклеюємо листя до стебла.

6. Виконання самостійної роботи (10 хв.)

Перш ніж приступити до самостійної роботи, перевірте, чи достатньо деталей (смужок) у кожного з вас.

Повинно бути:

- Три маленьких (коротких) смужки білого кольору,

- Одна довга смужка із зеленого картону,

- Дві смужки із зеленого картону коротші.

Скільки всього смужок? Порахували? Перевірили? Тоді можете приступати до роботи.

діти виконують роботу. Після її закінчення кожен підходить до столу, вставляє свою квітку у спільний букет, повертається на своє робоче місце і прибирає його. 

ІІІ. Підсумкова частина

  1. Підсумок заняття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Я досліджую світ

18.08.2020

196

0

2

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)