Заняття "Циркова вистава" для дітей старшого дошкільного віку

Опис документу:
Конспект заняття з логіко-математичного розвитку "Циркова вистава" для дітей старшого дошкільного віку з порушеннями мовлення. Матеріал: презентація, конструктор, магнітний конструктор, площинні геометричні фігури, посібники для складання та розв`язування задач (круги Луллія, стаканчики з цифрами), іграшкові грошові купюри, маски тварин, кулька. Презентація до заняття додається у другому документі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Програмовий зміст: закріплювати кількісну і порядкову лічбу в межах 10; удосконалювати вміння складати та розв`язувати задачі на додавання та віднімання; перевірити навички дітей розкладати число на два менших в межах 10; удосконалювати знання дітей про площинні геометричні фігури та просторові форми (конус, циліндр); вправляти дітей у орієнтуванні у просторі; закріпити часові уявлення: тиждень, місяць, дні тижня, пори року; вправляти у вмінні будувати конструкції за уявою та за умовою щодо її призначення; перевірити вміння дітей працювати з символами; розвивати конструкційне мислення, пам`ять, увагу; виховувати уважність, зосередженість, інтерес до занять з математики.

Матеріал: презентація, конструктор, магнітний конструктор, площинні геометричні фігури, посібники для складання та розв`язування задач (круги Луллія, стаканчики з цифрами), іграшкові грошові купюри, маски тварин, кулька.

Хід заняття:

Любі діти, вже до нас завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

Доброго ранку, доброго дня.

Вітає усіх вас мала дітвора.

Чути звук: Увага, увага! Спішіть, поспішайте!

Бачити й чути, щось надзвичайне

Сьогодні у вас і тільки раз

Гастролі заїзджого цирку у нас.

- Діти, погляньте до нас залетіла чарівна кулька. Як ви думаєте, звідки вона взялася? (з цирку). Вона дуже любить подорожувати і сьогодні вона запрошує нас здійснити захоплюючу подорож.

Чи не хочете, малята, ви у цирку побувати?

Де розвеселі клоуни, де звірі дресировані

Де жонглери й акробати ходять вправно по канату,

Де гучно музика лунає і ніколи нудно не буває.

- Для того, щоб наша уявна мандрівка здійснилася, нам треба промовити «чарівні» чистомовки: очу- очу –очу- побувати в цирку хочу

чів-чів-чів- подивитись циркачів

ачу-ачу-ачу- я там клоунів побачу

чаю-чаю-чаю- і звіряток пострічаю.

- Коли цирк переїзджає до якогось міста, насамперед потрібно звести шатро. Давайте допоможемо це зробити.

1 підгрупа дітей: Дидактична гра « З яких геометричних фігур складено?» (діти викладають зображення шатра цирку з геометричних фігур і рахують їх).

2 підгупа дітей: Конструювання «Зведемо циркове шатро» (діти складають макет циркового шатра).

- Які просторові фігури ми можемо роздивитись у будівлі цирку? (конус, циліндр).

- Ну, що ж, приміщення для виступу циркових артистів готове. Скажіть, будь ласка, що потрібно мати, щоб потрапити в цирк?

- Так, зараз вам потрібно придбати квитки. Ціна квитка 10 гривень. Візьміть гаманці з грошима і приготуйте по дві купюри, з яких можна скласти число 10.

- Погляньте на квитки, які ви придбали, давайте пригадаємо, що означають ці символи. Тут зображена певна геометрична фігура, кольорова плямка, яка означає колір цієї геометричної фігури, а силует дерева – величину (високе дерево – велика геометрична фігура, а низьке – маленька геометрична фігура).

- Займіть, будь ласка, місця згідно ваших квитків.

- Першим номером циркової програми буде виступ дресирувальника з тиграми. Порахуйте скільки тигрів ви бачите на арені цирку? (6).

- Після виступу тигрів потрібно розмістити у клітки. Чому? ( хижі тварини). У цьому нам допоможуть числові вирази.

- В яку клітку помістимо першого тигра? (2,3 і т.д.).

- Наступним номером циркової програми буде виступ єквілібриста – людини, яка може стояти на певній констукції, складеної з різних предметів.

- Давайте допоможемо скласти таку стійку конструкцію конструктора, використовуючи гральний кубик. (діти працюють за столами з конструктором).

- Погляньте, який вийшов чудовий цирковий номер.

- А зараз настав час виходити на арену цирку дресированим собачкам, та в дорозі затримується машина, яка їх перевозить.

- Давайте ви, діти, їх заміните, виступите в ролі дресированих собачок, а я вашим дресирувальником.

- Собачки з червоним бантиком, станьте на куб, а собачки з синім бантом – ліворуч від куба.

- Собачки з синім бантом станьте попереду куба, а з червоним – праворуч від куба.

- Собачки з червоним бантом станьте за кубом, а з синім – на куб.

- Собачки з червоним бантом станьте ліворуч куба, а собачки з синім бантом – праворуч.

Гарно собачки усі виступали, палко, завзято їм всі аплодували,

В справжньому захваті всі глядачі, талановиті у нас циркачі.

- Скажіть, чий виступ у цирку найбільше чекають діти?

Колун публіку вітає та малечу розважає,

Він потішний вітчайдуха, рот від вуха і до вуха

Розсмішити всіх мастак, ну, й кумедний? Чи не так?

- Діти, сьогодні нашому клоуну Тіму зовсім не весело, погляньте, який він сумний. А це тому, що він не вміє складати та задачі. Давайте ми йому допоможемо.

- В кожного з вас є посібники, за якими ви складете, викладете числовий вираз і розв`яжете його. Швиденько придумайте задачу про певного циркового артиста, складіть та розв`яжіть цей числовий вираз.

- Діти, ви усі молодці і клоун Тім теж дуже радий, що познайомився з такими розумними дітками і за це він вас хоч пригостити смачними сюрпризами.

- Циркові артисти гастролюють за певним графіком. Наступна циркова вистава у Ковелі відбудеться через два дні, скажіть, коли саме? Далі вони пообіцяли, що приїдуть у пору року, яка настане після літа, першого місяця, десятого числа, то коли саме це відбудеться? Ще раз завітають другого зимового місяця, п`ятого числа, назіть цю дату.

- Ми їх будемо з нетерпінням чекати.

- Ой, погляньте, дівчинка Оленка запізнилася на циркову виставу. Давайте ми їй розкажемо, що ми сьогодні робили і виступи яких циркових артистів бачили.

- Молодці. Пригощайтеся!

Ра-ра-ра- радіє дітвора

Ри-ри-ри- цукерки у руках у дітвори

Ру-ру-ру- в цирку тигри, кенгуру

Ра-ра-ра- артистам відпочивати пора.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»