Заміна одного зі звуків слова та утворення іншого слова (сон — слон).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 15.

Тема: Заміна одного зі звуків слова та утворення іншого слова (сон — слон).

Мета: уточнити знання учнів про звуки; вчити заміняти, додавати, вилучати один зі звуків слова таким чином, щоб вийшло інше слово; розвивати спостережливість, пам’ять; розширювати світогляд; виховувати комунікативні здібності, вміння працювати в парах, у групах.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Ведмідь, вересень, дятел, верба, береза, клен, ясен .

  • Яке з цих слів є назвами дерев? Скільки звуків у слові ведмідь? у слові ясен?

  1. Хвилинка каліграфії

  2. Є слова, які хоча й схожі за звучанням, але різні за значенням. Наприклад: мак — рак. який звук треба замінити в слові мак, щоб утворилося слово рак? чим відрізняється слово лак? Чим відрізняються слова?

III. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про звуки мовлення, будемо вчитися утворювати нові слова.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Гра «Звук Чарівник»

Дуже важливо називати всі звуки у словах, незамінювати їх

іншими, бо від цього змінюється значення. Є звуки-«чарівники»,

які змінюють слова.

як вони це роблять, ви зрозумієте, виконавши завдання.

1)З кожного поданого слова виключити один звук, щоб утворилося нове.

Зразок: зубр — зуб.

Скільки звуків було у слові спочатку, скільки стало в новому слові?

слова: коса (оса), сміх (міх), екран (кран).

2) Додати до кожного почутого слова один звук так, щоб утворилося нове.

Зразок: мій — змій.

Скільки звуків було у слові спочатку, скільки стало у новому слові?

слова: дар (у), клад (с), бере (г), оса (к);

3) Замінити в почутих словах один звук так, щоб утворилося нове.

Зразок: корж — морж.

Скільки звуків було у слові спочатку, скільки стало в новому слові? Який звук замінили у слові?

слова: нігті (к), зуби (д), пісок (л), галка (п), світ (ц), рамочка (м).

Який висновок можна зробити?

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

Учитель записує на дошці слова та пропонує дітям уважно прочитати їх; переставити букви так, щоб утворилося нове слово. слова: сокіл (лісок), тіло (літо), село (осел), рис (сир), соки

(коси), роги (гори).

Запишіть одну з утворених пар. Вимовте по порядку всі звуки в цих словах.

VI. Підсумки уроку. Рефлексія

Із чого складаються слова, які ми вимовляємо?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!