і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В.Крищенка «Сонячне яблуко»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» м.Копичинці

Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша

В.Крищенка «Сонячне яблуко»

Урок навчання грамоти в 1-А класі

(За підручником М.Захарійчук, В.Науменко)

Пиріжок О.Л., вчитель початкових класів

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

старший вчитель

2016

Тема. Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В.Крищенка «Сонячне яблуко». (Слайд №1)

Мета. Закріпити звукові значення букви я на початку слова, складу, звуку [а] та м’якості попереднього приголосного, вдосконалювати навички, виразність читання; розвивати вміння виконувати звуковий аналіз слів, розвивати увагу; виховувати у дітей бажання активно працювати, любов до читання, до родини.

Тип уроку. Урок практичного застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання. Відео презентація, ребус, алфавіт,

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок, починається урок.

Він буде у нас цікавий, тож гостей зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей і промовте «Добрий день».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати працювати над умінням

розрізняти звукове значення букви «я». Вона зовсім непроста, ця буква ніби акторка може грати різні ролі. Та й урок у нас сьогодні незвичний. По-перше, у нас багато гостей, по-друге, ми сьогодні будемо не просто учні у школі. Щоб знати ким ми сьогодні будемо, відгадайте ребус. (7 я). Діти, а з кого складається сім′я ? (Відповіді дітей). Сьогодні у класі присутні тато, бабуся, дідусь і багато діток. Ось така у нас багатодітна сім′я. А я буду виконувати роль мами. Кожен у нас матиме свої обов’язки. Для цього ми об′єдналися у групи. Одна група працюватиме з дідусем(і буде називатись «Дідусь»), інша з бабусею (Бабуся»), хто з братиком («Братик»), з сестричкою («Сестричка»), а ще група «Тато», «Мама». До нас приїхали «Родичі»(теж утворилася група). Всього 7 груп. Так, як справжня родина. А зараз подивимось, яка група краще працює.

Дорога наша класна родино, відгадайте загадку:

Мов маленький м’ячик висить, а не скаче.

Рум’яне, гладеньке, на смак солоденьке. (Яблуко)

З якої букви починається слово яблуко? Скільки вона означає звуків? Які? Зробіть звуковий аналіз цього слова.

А де ростуть яблука? А яблуня де росте? Так, у кожного в садку біля дому росте яблуня, біля нашого дому теж росте це деревце. Та на ньому немає плодів. Вони з’являтимуться після кожного правильно виконаного завдання. А в кінці уроку подивимось скільки яблучок нам подарує наша яблунька.

З одним завданням ви справились. На нашому деревці з’явилось перше яблучко.

ІІІ. Опрацювання вірша.

Яка дружня і працьовита наша сім’я. Та чомусь я не бачу нашого Володі.

(Виходить хлопчик)

- Матусю, я тут.

  • А розкажи-но мені, що ви сьогодні читали?

  • Ми читали вірш «Сонячне яблуко»

  1. Хвилинка фантазії

  • Діти, як ви думаєте про що йтиметься у вірші?(Відповіді дітей)

  • Я знаю, Дмитрику, що ти гарно читаєш, прочитай нам його.

  1. Виразне читання вірша В.Крищенка «Сонячне яблуко»

(читає сильніший учень).

  • Молодець, синочку, мені сподобалося, як ти прочитав.

  1. Словникова робота.

- Діти, що означає слово бриль ( головний убір з широкими краями; плетений із соломи), зачепилось (виросло), покуштуйте (з’їжте )

Вправи на розчитування

4. Первинне сприймання вірша

- Про яку пору року йдеться? (Літо) .

- Що дарує літо дітям? (Яблучка

5. Вправи на розчитування. (Слайд №3,4)

5. Читання ланцюжком. Короткі відомості про автора.

6. Робота над змістом прочитаного.

- Що робить літо? (Яблука зриває, пісеньку співає)

- Кому найбільше дасть? (Найменшому)

- Що означає «медом яблучко налите», «примостилось на гіллі»

Дорогенькі мої, вірш ми прочитали, а тепер кожна група отримає завдання.

Група «Сестричка» Завдання «Дешифрувальник» (Слайд №5)

а-1, б-2, в-3, г-4, г-5, д-6, е-7, є-8, ж-9, з-10, и-11, і-12, ї-13, й-14, к-15, л-16, м-17, н-18, о-19, п-20, р-21, с-22, т-23, у-24, ф-25, х-26, ц-27,ч-28, ш-29, щ-30, ь-31, ю-32, я-33

1, 17,11, 3, 22,3,19,8,17,24, 15,16,1,22,12, 20,21,19, 16,12,23,19, 20,1,17,33,23,1,8,17. (А ми в своєму класі про літо пам′ятаєм) (Слайд №6)

  • В якому слові є буква я? Скільки позначає звуків?

Група «Мама». Побудова «асоціативного куща» (Слайд №7)

Про що ви згадуєте, коли я промовляю слово яблуко?

(стигле, червоне, смачне, солодке, кругле, соковите, сонячне) (Слайд №8)

В яких словах тут зустрічається я. Запишіть звукову модель слова сонячне.

Група «Братик». Розподілити слова за групами. (Слайд №9)

В перший кошик покласти яблучка зі словами, де я означає два звуки [йа], а в другий один звук [а] (Слова: яблука, солом’янім, сонячне, гілля, дитя, вишня, тополя, яма). Які слова не стосуються нашого вірша?

Група «Бабуся». З розсипаних слів скласти віршик про яблучка. (Слайд №10)

1-й рядок: ой, яблучка, у , хороші саду,

2-й рядок: на, виросли, та, високо, біду,

3-й рядок: на, миготять, листочку, зеленім,

4-й рядок: а, з, упасти, гілочки, хотять, не.

Чим схожий цей вірш з тим, над яким ми працювали на уроці?

(Ой, хороші яблучка у саду,

Та високо виросли на біду,

На зеленім листочку миготять,

А упасти з гілочки не хотять.) (Слайд №11)

А чи є тут слова з буквою я? Які?

Фізкультхвилинка для очей

Група «Тато» працює над завдання, яке в підручнику. (Слайд №12)

Завдання: доповніть слова й прочитайте з ними речення: …блучко, л…то, сом′…нім.

Медом яблучко налите

Примостилось на гіллі.

По садочку ходить літо

У солом'янім брилі. (Слайд №13)

Група «Дідусь». Знайти і прочитати рядки з вірша, які описують малюнок.

(Слайд №14)

Літо яблучка зриває і

І підносить дітлахам.

Гарну пісеньку співає:

- Цьому дам і тому дам (Слайд №15)

Група «Родичі» Згадати прислів’я про яблука. (Слайд №16)

  • Хто яблуко в день з'їдає, у лікаря не буває.

  • Яка яблунька, такі й яблучка.

  • Яблуко від яблуні недалеко падає.

  • Хороше яблуко лікаря варте.

V. Представлення груп.

ІV. Фізкультхвилинка. (провести після презентації групи «Сестрички»)

Під мелодію пісні «Ми літо пам′ятаєм»

1.Розсипає літо срібні роси, заплітає літо колоски.

Засмалило сонцем ноги босі

Літо лагідне та сонячне.

Приспів:

А ми в своєму класі про літо пам’ятаєм
А ми в своєму класі його не забуваєм
І річку і ставок, легенький поплавок
І морє синє і рюкзачок на спині ( двічі)
Ось так, ось так, ми літо пам’ятаєм (двічі)

2.Я з тобою, літо, пожартую,
Я з тобою, літо, потанцюю.
Я з тобою, літо, поспіваю.
Я тебе ще з осені чекаю.

Приспів:

  1. Дим багаття, пісня над рікою
    Тихі зорі сяють вдалині.
    Не забути літо нам ніколи
    І канікул ті веселі дні
    Приспів:

Після кожної правильної відповіді на яблуньку прикріплюємо яблучко.

V. Підсумок уроку

А ще я до вас питання маю: хто на «я» рослину знає? (яблуня)

Скільки букв я у цьому слові? Викладіть звукову модель цього слова.

Які яблука ростуть на нашій яблуні? Чому сонячні?

Розгадування кросворду. (Слайд №18)

По горизонталі:

1.Після якого приголосного буква «я» позначає звук [а].

2. На чому зачепилось яблуко?

5.Літо яблука…

6.Які звуки позначає буква «я» на початку слова, складу?

По вертикалі:

3.Від кого був подарунок?

4.Скільки звуків позначає буква «я» на початку слова, складу?

(Відповідь: 1- м’якого, 2-гілллі, 5-зриває, 6-йа, 3-літа, 4-два)

На дереві з’являється ще одне яблуко.

(Слайд №19)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Я вдячна всій нашій родині за урок. Наша яблуня пригощає вас яблуками, а дідусь Вікторії заспіває ще пісню про родину.

Текст пісні.

Душа шукає захисту й тепла,

Вона його знаходить у родині,

Тут батько й мати, наче два крила,

Що так потрібні у житті людині.

П-В:

Сім'я і родина та ще й Батьківщина,

Чи є щось святіше за це?

Щоб дерево роду гордилося плодом -

Плекаймо мале деревце!

Коли сім'я збереться за столом

І пісню-думу заспіває тихо,

Душа зігріта ніжністю й теплом

Й не страшні ні біда, ні лихо.

ПР-В:

Мод-Соло

В родиннім колі зрозуміють нас,

Добро посіють - проросте зернина,

Роки кружляють, як весняний вальс,

Нехай святиться в них сім'я й родина!

Приспів: (2)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Закріпити звукові значення букви я на початку слова, складу, звуку [а] та м’якості попереднього приголосного, вдосконалювати навички, виразність читання; розвивати вміння виконувати звуковий аналіз слів, розвивати увагу; виховувати у дітей бажання активно працювати, любов до читання, до родини.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти