Закріплення знань про слово , що означають назви предметів

Опис документу:
Розробка уроку української мови в 2 класі складена відповідно до вимог оновленої навчальної програми для загальноосвітніх закладів навчання, яка сприяє закріпленню і розширенню знань учнів про слово – назву предметів, розвиває творчу уяву, зв’язне мовлення учнів , вміння узагальнювати, виховує любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Закріплення знань про слово , що означають назви предметів.

Мета: закріпити і розширити знання учнів про слово – назву предметів розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення учнів , вміння узагальнювати, виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок закріплення отриманих знань, умінь.

  1. Організація класу.

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Біля парт станем чемно –

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні й старанні всі –

Сядемо рівненько на місця свої.

  • До якого уроку ми приготувалися?

Запишіть старанно число, класна робота.

  1. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Урок починаємо без запинки

З каліграфічної хвилинки

Зз за ає єц ць Заєць

(сильніші учні самі складають слово, а для інших - загадка).

Він із казки, він із пісні,

В нього зубки, як залізні.

Капустинку він гризе,

Зветься звір на букву «зе».

  • Запишіть слово, давайте складемо звукову модель цього слова.

  • Слово «заєць» в перекладі з давньої слов’янської мови означає «стрибун».

Складіть речення зі словом «заєць». (Зайчик їсть моркву. Зайчик живе в лісі.)

Назвіть головні слова в реченні.

Назвіть (підкресліть) в реченні слова – назви предметів.

  1. Повідомлення теми, мети уроку.

Ви вже дізналися багато цікавого про слою мову. Сподіваюся, що ці знання будемо використовувати і поповнювати. А на сьогоднішньому уроці перевіримо, як ви все міцно пам’ятаєте. Піднімемося ще на крок до вершини. І супроводжувати нас буде зайчик, який завітав до нас на урок, він приніс багато цікавих ігрових завдань, йому теж цікаво подивитися, як ви будете працювати.

Все , що нас оточує, це предмети. Предметів дуже багато, і кожен з них має свою назву. Чим більше ми знаємо слів, тим більше вживаємо їх в своєму мовленні, тим багатша наша мова.

  • На які питання відповідають слова – назви предметів?

  • Які слова відповідають на питання хто?

  • Які слова відповідають на питання що?

Гра «В який порт прибудуть кораблики»

В який порт прибудуть кораблики зі словами

Яблуко, сніг, гриб, озеро, школяр, зозуля, лікар, вовк, джміль, осінній.

  • Яке слово зайве? Чому?

Розподільний малюнковий диктант.

(Вчитель показує предметні малюнки, учні І варіанту у стовпчик записують слова, що відповідають на питання хто?, а ІІ – що?)

ХТО?

Ведмідь

Заєць

Мавпа

Півень

Дятел

ЩО?

Пенал

Портфель

Ручка

Лінійка

Книга

  • В яку групу ми можемо об’єднати слова.

І – тварини ІІ – шкільне приладдя

  • З цим завданням ми справились добре, а тепер давайте згадаємо , як змінюються слова.

(за зразком «один - багато»)

Гра «Ми листочки»

Ми – листочки, ми – листочки

Ми осінні всі листочки.

На гілках дерев сиділи,

Вітер дунув – полетіли.

(На листочках записано слова в однині і множині. Діти виходять по черзі до дошки і прикріплюють витягнутий ними листочок до відповідного дерева).

  • А тепер записані у стовпчик слова запишіть за зразком один – багато

Ведмеді

Зайці

Мавпи

Півні

Дятли

Пенали

Портфелі

Річки

Лінійки

Книги

Перевірка виконання завдання.

Фізкультхвилинка

Косооке зайченятко –

Довгі вушка, гарні лапки –

Повернулося вправо, вліво,

Головою покрутило.

Пострибало, потягнулось,

За морквинками нагнулось.

Відпочило, розім’ялось –

Й до роботи знов взялось.

Робота зі словами близькими за значеннями (словами – «друзями»).

Розгадайте захований малюнок. Його заховали слова близькі за значенням. (Картки прикріпені на дошці. Кожна – розділена на рівні частини, на яких написані слова).

Я називатиму слова, а ви повинні відшукати слова близькі за значенням і зняти картку.

Обрій

Горизонт

Небокрай

Виднокіл

Україна

Вітчизна

Батьківщина

Держава

Смуток

Сум

Печаль

Журба

Заметіль

Віхола

Метелиця

Завірюха

Відкривши всі частини, учні впізнаюь ілюстрації до казок, де героєм є зайчик.

«Колобок», «Солом’яний бичок», «Топотунчик» - казка незнайома, тому до неї ілюстрацію і не впізнали. Тому візьміть у бібліотеці цю казочку, прочитайте і на уроці позакласного читання нас ознайомте.

Разом ми завдання виконали швидко, правильно. А тепер самостійно на перфокартах зафарбуйте кружечки напроти слів близьких за значенням до слова заєць (куцохвостик, вухань, русак, стрибунчик, щебетун).

Перевірка виконаного завдання.

Робота зі словами протилежними за значеннями.

Робота в парах (до відгадки записати слова протилежні за значеннями).

Що за диво? Все село

Білим пухом занесло …

Дива зовсім тут нема –

Це в село прийшла … Зима – літо

Коли мати входить в хату,

Всіх вона вкладає спати.

А як батько заходить,

Всіх на ноги підводить.

Хто зуміє відгадати:

Що за батько? Що за мати? День – ніч

Рефлексія. Ось закінчіться наш урок. Давайте пригадаємо, про що ми говорили на уроці?

  • Про слова назви предметів;

  • Слова – назви предметів відповідають на питання хто? що?;

  • Слова близькі за значенням: - друзі, - вороги, змінюються: один – багато;

  • Слова – протилежні за значенням.

Для чого ми все це виконували? (Повторювали вивчене).

Вам урок сподобався? А зайчику, як ви думаєте? Чим? (Виконували багато цікавих завдань, ігри, працювали дружньо).

З завданням ми справилися добре і тому можемо піднятися на один крок. Ми все на півдорозі до вершини. Ваші знання будуть ще міцнішими, коли ви вдома виконаєте завдання.

Оцінювання.

Д/З назвіть перший день тижня – понеділок.

Записати слова - назви предметів, які знаходяться в цьому слові

(діло, дно, коло, коні, лід, поні).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.