Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

" Закріплення таблиці множення числа 2".

Математика

Для кого: 2 Клас

08.01.2021

197

3

0

Опис документу:
Розв’язування вправ і задач на дві дії різного ступеня. Мета: Формувати ключові компетентності: компетентність уміння вчитися: – виконувати розумові операції й практичні дії; загальнокультурна компетентність: – культура міжособистісних відносин; інформаційно- комунікативну компетентність: – уміння здобувати нові знання на основі наявних; – уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію; здоров’язбережувальна компетентність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок математики

2 – Г клас

вчитель початкових класів

Ідрісова Ірина Миколаївна

2021 рік

Тема: Закріплення таблиці множення числа 2.

Розв’язування вправ і задач на дві дії різного ступеня.

Мета: Формувати ключові компетентності:

компетентність уміння вчитися:

виконувати розумові операції й практичні дії;

загальнокультурна компетентність:

культура міжособистісних відносин;

інформаційно- комунікативну компетентність:

уміння здобувати нові знання на основі наявних;

уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

здоров’язбережувальна компетентність:

уміння долати труднощі;

Формувати предметні компетентності:

- розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня;

- закріпити знання учнів із теми «Множення числа 2».

- вдосконалювати обчислювальні навички;

- розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах, самостійно;

- створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;

- міжпредметні зв'язки;

- виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, уважність.

Тип уроку: урок закріплення знань, урок – подорож.

Обладнання: Підручник: М. В. Богданович «Математика 2 клас», ілюстративний матеріал, картки з індивідуальним завданням «Розвиток дитини», геометричний матеріал, презентація, інтерактивні завдання «Розумники».

Хід уроку

І. Організація класу.

І сувора, й солов’їна математики країна.

Праця тут іде завзята вмій лиш спритно працювати.

Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути.

Вирушаємо у путь – нас цікаві речі ждуть!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Сьогодні я запрошую вас у подорож, щоб знайти скарби. А що таке « скарби»? (Скарби – це золото, дорогоцінні каміння, гроші).

- А що треба, щоб знайти скарби? (Карта).

- Щоб знайти карту люди багато днів і ночей шукають її. Тому я вам пропоную пограти в гру

« День і ніч», щоб знайти карту. Коли я скажу «ніч» ви лягаєте на парти, заплющуєте очі і слухаєте приклад, коли «день», той хто знає відповідь відкриває очі і називає відповідь приклада.

1) Гра «День і ніч»

Ніч - Як називаються числа при додаванні? День (доданок, доданок, сума);

Ніч - Як називають числа при відніманні? День (зменшуване, відємник, різниця);

Ніч - Як називаються числа при множенні? День ( 1 множник, 2 множник, добуток);

Ніч – Ми знаємо такі арифметичні дії … День (додавання, віднімання, множення).

Ніч – Множенням називається … День (додавання однакових чисел).

Ніч – Назвіть числа другого десятку. День (11, 12, 13,14,15,16,17,18,18,20);

- Молодці! Ось наша карта. 4 слайд

  • Як ви бачите, щоб знайти скарби треба подолати перешкоди – скелі, айсберги, зайти в бухту, в порт та виконати різні завдання.

2) Каліграфічна хвилинка

- А що нам треба, щоб пройти по морю і знайти скарби? ( Для того, щоб подолати перешкоди на морі нам треба корабель);

5 слайд

- Як по-іншому можна назвати корабель? ( судно, човен, катер, пароплав, теплохід, лайнер).

- Скільки букв в слові «корабель»? (8 букв).

- Скільки складів у цьому слові? (3).

- Який склад наголошений? (третій).

- Скільки звуків у слові «корабель»? (7 звуків тому, що ь звук не позначає).

- А хто знає, що означає вислів «З корабля на бал»? (Відразу, без затримки, не зволікаючи).

- Тож, давайте не будемо зволікати і пропишемо каліграфічну хвилинку.

- Яке число сьогодні будемо писати? Так, 15.

- Що ви можете сказати про це число? (непарне, двоцифрове, складається з 1 десятку та 5 одиниць.

3) Математичний диктант

56 зменшити на суму чисел 12 і 8;

Добуток чисел 2 та 7 збільшити на 6;

Різницю чисел 20 та 18 помножити на 8;

- Перевіримо наш диктант і зясуємо, якою буде погода на морі. Якщо у ваших зошитах більшість засвітиться сонечок – буде ясно, якщо хмаринки – хмарно!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Словникова робота.

- Маємо корабель, гарну погоду, отже тепер потрібно зібрати екіпаж.

Екіпажем називають членів команди, які об'єднані для виконання сумісного завдання.

Наприклад, екіпаж корабля, екіпаж літака, екіпаж танку тощо.

- Щоб дізнатися, з яких членів складатиметься наш екіпаж кожен ряд розташує числа у порядку зростання.

1 ряд

т

к

п

а

і

а

н

25

21

23

22

24

27

28

Капітан - особа, якій доручено командування судном.

2 ряд

м

р

а

т

с

о

и

10

40

20

30

60

50

70

Матроси - судновий фахівець рядового складу, що виконує на судні палубні роботи. (учні класу)

3 ряд

м

б

о

ц

а

н

12

1

5

7

34

99

Боцман - помічником командира.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Перевіримо чи все у нас готово для подорожі: корабель маємо, екіпаж зібрали, залишилося зясувати, які завдання ми повинні виконати, щоб відшукати скарб.

-Товаришу капітане, оголосіть завдання.

- Екіпаж! Рівняйсь! Струнко! Слухай мою команду!

Вправно додавати

Вміло віднімати,

Множити на відмінно,

Працювати сумлінно.

V. Корекція знань.

- Дякую, капітане! Море чекає на нас, дозвольте спустити корабель на воду!

1). Розумники, обчислюємо «ланцюжком»

3). Робота за підручником.

- Екіпаж, щоб подолати наступну, нам необхідно попрацювати з корабельною книгою та корабельними зошитами.

- У № 453 запишіть швидко і каліграфічно у рядочок лише відповіді.

Взаємоперевірка

- Обміняйтеся зошитами і перевіримо написане: 6, 10, 14, 18, 4, 8, 12, 16.

- У кого все правильно нехай засяє над морем сонечко! Хто помилився, намалюйте хмарку.

4) Індивідуальне опитування для найшвидших

Якщо ми подолаємо ще одну хвилю, то дізнаємося, що чекає на нас.

- Обчисліть приклади у №454. А відповіді розташуйте у порядку спадання.

5). Гра «Шифрувальник»

70 50 20 9 4 1

О С Т Р І В

5). Робота над задачею.

- Перш, ніж ми спустимося на невідомий для нас острів, давайте зясуємо, що необхідно з собою взяти?

- Без чого людина не проживе, що їй необхідно для життя? (вода, харчі).

- У чому будемо переносити воду? (банки, діжки, бідони…).

- Пропоную застосувати сулію.

Сулія - велика пляшка, бутель.

  • Подивіться у свої корабельні підручники на ст.. 73, №455.

  • Прочитайте задачу. Як її перебудувати, щоб вона відповідала нашій ситуації? (На острів моряки взяли сік у банках і в сулії.)

  • Чи важливо для розв’язання знати хто брав чи купував сік?

  • А що є важливим?

У банках- 5 б. по 2 л у кожній

У сулії – 6 л.

- Що запитується в задачі? (Ск. всього соку.)

- Який це тип задачі (На знаходження суми)

- Чи можемо ми відразу дати відповідь? (Ні).

- Чи знаємо ми скільки л у сулії? ( 6 л)

- Чи знаємо скільки л у банках? (Ні.)

- Як знайти? ( 2*5)

- А може 5*2? ( Тому, що перший множник вказує на число яке повторюється, а другий множник – на те, скільки разів повторюється перший множник. В кожній банці у нас по 2 л, а таких банок 5).

1). 2 * 5 = 10 (л)- у банках;

2). 10 + 6 = 16 (л)

- Боцмане, складіть вираз. Вираз: 2 * 5 + 6 = 16

- Капітане, запишіть схему до задачі. Схема: ?

/ \

?+6

/ \

2 * 5

- А матросам, які вже все встигли, пропоную поставити і виконати завдання під

- Тож, на скільки більше л у банках, ніж у сулї? ( На 4 л більше у банках).

VІ. Фізкультхвилинка

  • Ми гарно попрацювали. Давайте розімнемося на острові.

VІІ. Закріплення знань.

1). Робота над задачею: робота в парах.

- На острові крім води та їжі необхідні ще якісь речі. Можливо наступна задача допоможе дізнатися, що саме.

- Прочитайте задачу №456. Змініть умову таким чином, щоб вона стосувалася нашої теми.(4 морякам відрізали по 2 м вірьовки або мотузки. Ще залишилося 24 м. Ск. було?)

- Як гадаєте вірьовка нам потрібна? Отже, маємо розвязувати.

- Що питається в задачі? (Ск. було).

- Який це тип задачі? (На знаходження невідомого зменшуваного)

– Поясніть кожну дію.

Про що дізналися першою дією? (Ск. відрізали)

Чому виконали дію множення? ( 4 п. по 2 м)

Про що дізналися у другій дії? (Ск. було)

Чому виконали дію додавання? (Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати відємник)

– Запишіть дії і відповідь у зошити.

- Обміняйтеся зошитами з сусідом. Поставте на полях +, якщо ваш сусід справився з завданням. Поставте -, якщо ні. Спробуйте допомогти йому розібратися.

2). Робота для найактивніших.

- Капітане, хто з матросів гідний отримати додаткове надскладне завдання?

Ст.. 73, № 458*

3) Робота в групах.

- Пригадайте, до якої групи тварин належить ця істота? Яка її істотна ознака? (Комахи, 6 лап)

1 гр. – біля дошки під кожним малюнком підписати та обчислити приклад

2 гр. – скласти ланцюжок з розрізних карток

3 гр. – скласти приклади

  • Переможцям, які перші виконали завдання надається право розшифрувати знайдене у морі послання, можливо, саме тут і криється ключ до скарбу.

VІІІ. Підсумок уроку

- Діти, урок наш добігає кінця, а скарбів ми так і не знайшли. Але як ви гадаєте, що маємо натомість? Так, знання!

  • «Знання та розум – найбільший скарб людини»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.