Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини.

Опис документу:
Ознайомити учнів з правописом іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини з основою на твердий і м'який приголосний та на [ж], [ч], [ш];розвивати вміння використовувати вивчені правила для пояснення правопису закінчення іменників у поданих формах; виховувати любов до рідного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини.

Мета: ознайомити учнів з правописом іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини з основою на твердий і м'який приголосний та на [ж], [ч], [ш]; розвивати вміння використовувати вивчені правила для пояснення правопису закінчення іменників у поданих формах; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: мікрофон, картки, таблиця зі словами, опорна таблиця.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб кожну хвилину

Не втратити марно.

ІІ. Каліграфічна хвилинка

І Ім мі Іменник

IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.Фронтальне опитування про іменник як частину мови.

Вправа «Мікрофон»

2.Індивідуальна робота у дошки: відмінювання іменників.(школа. Пісня. Микола )

- взаємоперевірка.

3. Індивідуальна робот над завданнями ( картки)

Однокласники заходилися ліпити снігову (баба). Місце для (баба) вибрали

біля (верба).

Розкрити дужки. Записати .Указати відмінок змінених іменників у дужках.

4. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із правописом іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш].

ІV.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота з таблицею

Учні об’єднуються в групи та відмінюють подані іменники.

— У яких іменниках жіночого роду в родовому відмінку однини пишеться закінчення -и, а в яких і?

— Від чого залежить закінчення таких іменників? (Від кінцевого приголосного основи іменника в початковій формі.)

2.Учні звіряють свої висновки з правилом на с. 58 підручника. ( в парах)

3.Складання опорної таблиці.

4.Робота за вправою 123 (с. 58) «Ланцюжок»

Зразок міркування. У слові: дороги пишу закінчення -и, тому що основа іменника у називному відмінку однини закінчується на твердий приголосний.

Фізкультхвилинка

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.Робота з прислів'ями та загадками (вправа 124, с. 59)

(перлини народної творчості)  Усна народна творчість — колективна літературна і музична творча діяльність нашого народу, яку не любити неможливо…

2. Гра «Упіймай іменник у родовому відмінку однини»

У Марічки, у сестрички

Засмутилось кругле личко:

Повернулася із річки,

А в косі немає стрічки.

Біля вільхи, край дороги

Не знайшла, втомила ноги.

Сльози бризнули в Марічки:

«Як же бути їй без стрічки?».

3.Самостійна робота

— Запишіть слова у два стовпчики: у перший — іменники, які в родовому відмінку однини мають закінчення -и; у другий — іменники, які в родовому відмінку однини мають закінчення -і.

Сосна, неділя, тиша, зима, вулиця, калина, чаша, хвиля, суниця, праця, вода.

V.ПІДСУМОК УРОКУ

—  Що нового дізналися?

Вправа «Незакінчене речення»

У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а, -я мають закінчення -і після... (м’яких приголосних та [ж], [ч], [ш]).

У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а, -я мають закінчення -и після... (твердих приголосних).

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 125 (с. 59); вивчити правило (с. 58).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»