Загальні особливості травної і дихальної систем.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Біологія

Для кого: 8 Клас

22.10.2021

49

1

0

Опис документу:

Конспект уроку.

Тема. Загальні особливості травної та дихальної систем та обміну речовин у людини.

Мета уроку: узагальнити й закріпити знання про особливості будови й функціонування травної і дихальної систем людини та обміну речовин в організмі.

Обладнання й матеріали: таблиці «Органи дихання», «Органи травлення», схема «Обмін білків, жирів і вуглеводів», роздатковий матеріал – завдання для груп.

Базові поняття й терміни: дихання, легені, трахея, бронхи, альвеоли, сурфактанти, травлення, ферменти, травний канал, слизова, підслизова, м’язова й зовнішня оболонки, ротова порожнина, стравохід, шлунок, кишечник, обмін речовин, вітаміни.

Концепція уроку

Обговорити з учнями особливості будови й функціонування травної і дихальної систем людини та обміну речовин; закріпити знання з теми.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Загальні особливості травної та дихальної систем та обміну речовин у людини.

Мета уроку: узагальнити й закріпити знання про особливості будови й функціонування травної і дихальної систем людини та обміну речовин в організмі.

Обладнання й матеріали: таблиці «Органи дихання», «Органи травлення», схема «Обмін білків, жирів і вуглеводів», роздатковий матеріал – завдання для груп.

Базові поняття й терміни: дихання, легені, трахея, бронхи, альвеоли, сурфактанти, травлення, ферменти, травний канал, слизова, підслизова, м’язова й зовнішня оболонки, ротова порожнина, стравохід, шлунок, кишечник, обмін речовин, вітаміни.

Концепція уроку

Обговорити з учнями особливості будови й функціонування травної і дихальної систем людини та обміну речовин; закріпити знання з теми.

Хід уроку

І. Організаційний етап. Для роботи на уроці учні обєднуються у чотири групи: 1) Органи дихання; 2) Органи травлення; 3) Хвороби органів дихання; 4) Хвороби органів дихання. Терміни для об’єднання у групи: легені, трахеї, бронхи, альвеоли, гортань, носова порожнина, ацинус, стравохід, шлунок, сліпа кишка, апендикс, жовчний міхур, 12-пала кишка, пряма кишка, печінка туберкульоз, дифтерія, трахеїт, бронхіт, плеврит, силікоз, гастрит, сальмонельоз, ботулізм, панкреатит, холецистит, коліт, езофагіт.63

II. Обговорення та узагальнення матеріалів теми. Змагання між командами.

1.«У своїй тарілці» - учні по черзі називають «свій» (вказаний на листочку) термін і пояснюють чому саме цю групу вони обрали. Одна правильна відповідь – один бал.


2. Розминка. Біологічна загадка. Одна правильна відповідь – один бал.

1) Яка кишка нічого не бачить? (Сліпа)

2) Назвіть спільний орган закрілення у травній системі людини і рослин. (Корінь. Корінь рослини і корінь зуба)

3) У які органи травної та дихальної системи можна увійти через ворота? (печінка, легені)

4) Для якого органа травної системи може підійти такий елемент одягу як рукавичка? (Дванадцятипалої кишки)



3. Знайдіть «зайвий» термін. Одна правильна відповідь – один бал.

1) «Зайва» залоза: печінка, підшлункова, привушна, підщелепна, вилочкова.

2)«Зайвий» метод дослідження: зондування, ендоскопія, електрогастрографія, спірографія, фістула.

3) «Зайвий» термін: емаль, пептин, дентин, цемент, пульпа.

4)«Зайвий» відділ товстого кишечника: клубова, сліпа, ободова, сигмоподібна, пряма.


4.«Чомучки» Одна правильна відповідь – один бал.

  1. Чому верблюди можуть довго перебувати в пустелі і не пити води?

  2. Чому рани у ротовій порожнині швидко гояться?

  3. Чому ферменти шлунка не перетравлюють власні стінки?

  4. Чому дихати краще носом?

  5. Чому трахея побудована з хрящових напівкілець, а не кілець?

  6. Чому в людини дві ніздрі, а не одна?

  7. Чому людині не бажано переходити на крик?

  8. Чому не варто під час їжі розмовляти і крутити головою?


  1. Біологія + література. Застосувавши знання біології, поясніть вираз: Одна правильна обгрунтована відповідь – два бали.


  1. «Ситий голодному не вірить»

  2. «Апетит приходить під час їжі»

  3. «Переповнений шлунок неохоче вчиться»

  4. «Жоден магістр не зможе навчити того, чого навчить порожній шлунок»


  1. Підберіть відповідність. Одна правильна відповідність – один бал.


1)залоза шлунка - речовина

1 головні А)слиз

2 обкладові Б) ферменти

3 додаткові В)соляна кислота


  1. хвороба - збудник

1 туберкульоз А) вірус

2 аскаридоз Б) паличка Коха

3 грип В)паразитичні черви


  1. Органічні речовини - каталізатори

1 білки А)ліпаза

2 жири Б) амілаза

3 вуглеводи В) пепсин


  1. Зуби - функції

1 різці А) подрібнюють і пережовують

2 ікла Б) відкушують

3 кутні В) утримують


  1. Музична пауза. Звучить уривок «Gaudeamus igitur» «Гаудеамус ігітур» - студентський гімн. Чи зможуть учні розпізнати мову на якій співають студенти. Вчитель корегує і при необхідності доповнює, що це латинь – мова освіти. Завдання: командам пропонуються терміни латиною, що стосуються тематики уроку, їх потрібно перекласти:

  1. lingua, hepar, dentis,  

  2. cavitas nasi, trachea,  pancreas,

  3. pharynx, diaphragma,  gaster,

  4. pleura, larynx, appendix.

(язик, печінка, зуб, носова порожнина, трахея, підшлункова залоза, глотка,  діафрагма, шлунок, плевра, гортань, апендикс)Один правильно перекладений термін –один бал.

  1. «Впізнайте мене». Розпізнати органи, описати їх будову і функції Повна відповідь – 5 балів.








  1. Попереджений - значить озброєний. Правильна відповідь – 5 балів. Кожній команді пропонується підготувати коротке повідомлення на тему:

  1. Профілактика харчових отруєнь та кишкових інфекцій.

  2. Профілактика простудних бактеріальних та вірусних захвораювань.

  3. Шкідливий вплив паління на органи дихання.

  4. Шкідливий вплив алкоголю на органи травлення.


  1. Питання «По колу» - запитання для команди – опонента за годинниковою стрілкою: 1-2-3-4-1. По одному балу за запитання і за відповідь.

III. Рефлексія.

Сьогодні на уроці:

Було складно…

Було цікаво…

Більше за все сподобалося…

Раніше не знав, а тепер знаю що…

IV. Підсумок уроку. Підрахунок балів. Оцінювання.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Нещодавно завантажили