Загальне поняття про прикметник

Опис документу:
Метою є розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; вчити визначати прикметник у реченні; розвивати вміння порівнювати мовні явища; виробляти навички каліграфічного письма; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів. Виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК 3 клас

Тема. Загальне поняття про прикметник

Мета. Розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; вчити визначати прикметник у реченні; розвивати вміння порівнювати мовні явища; виробляти навички каліграфічного письма; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів.

Виховувати любов до рідної мови.

Обладнання. Загадка,малюнок потяга,назви зупинок,картки із завданнями, малюнок Зимовий ліс,слова-прикметники.

Урок-подорож

Хід уроку

І.Організаційний момент

1.Привітання. Хвилинка релаксації

2.Девіз уроку

- Девіз нашого уроку буде такий:

Думати швидко

Виконувати чітко

Творчо працювати

Каліграфічно писати

ІІ. АОЗ та мотивація навчання

  1. Слово вчителя

  • Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Я запрошую вас у подорож. А ось, щоб дізнатись на чому вирушаємо у мандрівку, вам потрібно відгадати загадку.

Загадка

Срібна стрічечка лежить,

ланцюжок по ній біжить.

І на станціях гудок

подає той ланцюжок.

( Потяг ).

  • Скажіть, будь ласка, а без чого не може відбутися посадка на потяг? Чого не вистачає нам, щоб зайняти свої місця у вагонах?

  • Так,нам не вистачає квитків.

  • А щоб придбати квитки на казковий потяг, нам потрібно повправлятися в каліграфічному записі буквосполучення от.

  • Яке зєднання? В яких словах зустрічається це буквосполучення?

  • А ще й у слові потяг.

2. Каліграфічна хвилинка

  • Пропишіть буквосполучення от і слово потяг.

  • Квитки ми отримали.

  • А чи знаєте ви до якої частини мови належить слово потяг?

  • А що таке іменник?

  • Наведіть приклади.

  • Складіть і запишіть речення зі словом потяг. ( Розбір речення ).

Потяг прибув на вокзал.

  1. Дистанційний диктант

- Діти, контролер має перевірити ваші квитки. В ролі контролера виступає дистанційний диктант.

Дистанційний диктант

Село, весна, веселий, ховається, Мурчик, сказати, зелений, мята, зимовий.

  • Перевіряємо.

  1. Прес-конференція.

  • Контролер дозволив зайняти місця у потязі. Всі готові до мандрівки.

  • Лишилося дізнатись до якої країни ми вирушаємо, щоб це зясувати проведемо прес-конференцію.

  • Уявіть себе журналістами.

  • Я представляю частину мови, а яку саме ви дізнаєтесь, поставивши мені конкретні запитання.

  • Так, це прикметник.

  • Отже, ми вирушаємо до країни ПРИКМЕТНИК.

  • А що таке прикметник? ( Приклади ).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Спробуйте спрогнозувати тему сьогоднішнього уроку.

  • Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про прикметник. Зясуємо значення прикметника у мовленні та його роль у реченнях.

  • А для чого ми використовуємо у своєму мовленні прикметники?

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. СтанціяДослідницька

  • На цій станції проведемо дослідницьку роботу. Будемо досліджувати правило.

  • То що таке прикметник? ( Приклади ).

  • На які питання відповідає?

  • Проведіть пошукову роботу. Спробуйте знайти в дистанційному диктанті прикметники. Доведіть, що це прикметники.

  • А для чого ми використовуємо прикметник у мовленні?

  • Введіть в речення прикметник.

( Швидкий потяг прибув на вокзал.)

  • Яким членом речення виступає прикметник? ( Другорядним).

  • То що таке прикметник?

  1. Станція Дружби (робота в парах).

  • Наш потяг прибув на станцію Дружби. Я пропоную попрацювати в парах, допомагаючи один одному.

  • Прочитайте речення, записані на картках.

  • Як ви вважаєте, що потрібно зробити, щоб речення стали гарнішими та цікавішими?

  • Вірно. Речення потрібно поширити, використовуючи прикметники.

  • А що таке прикметники?

  • Прошу записати поширені речення в зошит. Визначте граматичну основу і підкресліть прикметники.

  • Яким членом речення виступає прикметник?

РЕЧЕННЯ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ (на картці 1 речення)

Прийшла зима.

Сумують дерева.

Випав сніжок.

Світить сонечко.

Виглянуло сонечко.

Співають пташки.

Падає сніг.

Подув вітер.

Земля вкрита килимом.

  1. СтанціяФізкультурна

  • А ось і зупинка Фізкультурна, на якій пропоную трішки відпочити і пограти у гру День і ніч.

  • А що це за слова?(Антоніми).

  • Які слова називаються антонімами?

  • Чи знаєте ви прикметники-антоніми?

  • Наведіть приклади.

  • Молодці! Вирушаємо далі.

V. Закріплення та систематизація знань

1. Зупинка Поетична (вибіркове списування)

Вправа 85

  • Діти, на зупинці Поетичній ми поговоримо про рідну мову?

  • Як ви вважаєте чому?

  • Якою є наша мова?

  • А як потрібно ставитися до рідної мови?

  • Прочитайте вірш про мову.

  • Які почуття у вас виникли?

  • Зачитайте рядки, у яких розкривається головна думка вірша.

  • Випишіть прикметники, які використала поетеса ,щоб передати красу рідної мови. (Ланцюжком).

  • То для чого ми використовуємо прикметники у мовленні?

2. СтанціяХудожня

- Наш потяг прибув на станцію Художню. Подивіться на малюнок.

- Що зобразив художник? (Зимовий ліс)

- Чим користуються художники?

- Уявіть себе художниками, але малювати спробуйте словами.

- Якими словами ми описуємо предмети, явища?

- Що таке прикметники?

- Використовуючи прикметники, опишіть малюнок, намалюйте його словами.

VІ. Підсумок уроку

  1. Зупинка Підсумкова

  • Наша подорож закінчується. Ми знаходимось на зупинці Підсумкова, де підведемо підсумки нашої роботи.

  • Які слова допомагають описати предмет?

  • На які питання відповідають прикметники?

  • На що вказують прикметники?

  • Наведіть приклади прикметників.

  • То що таке прикметник?

  1. Гра Павутинка

  • Охарактеризуйте наш урок, використовуючи слова частини мови, яку почали сьогодні вивчати. На дошці висять смужки, на яких написані різні прикметники ( зелений, металевий, цікавий, творчий, сніжний, корисний,прямокутний, пізнавальний, добрий). Учні виходять до дошки і утворюють павутинку з потрібних прикметників.

  • УРОК (який?) цікавий, творчий, корисний, пізнавальний.

  • Памятайте, що слова – це кольорові камінці. Мало їх назбирати – треба ще навчитися з них узори викладати.

  • Отож, діти, вчиться створювати візерунки із слів. Збагачуйте своє мовлення.

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 86.(Виписати з тексту прикметники).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»