і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

За добро добром платять. "Кривенька качечка"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок читання в 3 класі

«Кривенька качечка»

Підготувала вчитель початкових класів

Вербівського навчально-виховного комплексу

«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –

дошкільний навчальний заклад»

Твардовська Валентина Михайлівна

Тема. ЗА ДОБРО ДОБРОМ ПЛАТЯТЬ. «КРИВЕНЬКА КАЧЕЧКА» (українська народна казка)

Мета; вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

Обладнання: казкові герої, запис мультфільму Укранімафільм (автор сценарію та кінорежисер А. Грачова), картки з складами.

Хід уроку

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Курличі

Курличі

Курличуть,

Курличаток

Кличуть:

– Курли,

Курли,

Курличеньки,

До річеньки,

До річеньки!

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні виразно читають казку та план, складений до неї.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—Казка — це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються незвичайні чарівні пригоди. Казки мають повчальний характер.

— Які ж бувають казки? (Побутові, про тварин, чарівні)

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадкою

— Сьогодні ми завітаємо в гості ще до однієї казочки. А ось до якої саме, ви
здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

В неї ноги — наче ласти,

Дзьоб плескатий, червонястий,

— Кря-кря-кря, — пливе по річці,

Їсть зерно, скубе травичку…

Ви вгадали цю босячку?

Хто це, діти? Звісно, …(качка).

2. Підготовка учнів до сприймання казки
1) Словникова робота.

— Перш ніж прочитати казку, ознайомимося зі словами, які вам, можливо, будуть незрозумілі.
Слова записані на плакаті.

Починок — пряжа намотана на веретено.

Кужілочка — частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце — ручне знаряддя для прядіння.

Іва-діва — звертання до дівчини.

Полинули — полетіли.

Жалували —жаліли.

(вчитель демонструє предмети стародавнього вжитку.)

  • Кожен , хто правильно прочитає слова отримає квиток до кінотеатру, де відбудеться наше перше знайомство з казкою (діти отримують квитки)

  • Ввійти до кінотеатру ми зможемо, коли пригадаємо правила поведінки.

Правила поведінки в кінотеатрі багато в чому збігаються з Театральним етикетом.

Просто так вже повелося, що похід у кіно вважається менш офіційним заходом, а виходить, і правила не так строгі

По-перше, зовнішній вигляд. У кіно не обов'язково йти зовсім вуж ошатної, можна навіть джинси надягти. Тільки не забувай, що одяг повинна бути чистої й охайної

По-друге, у кінозал дозволяється брати із собою попкорн або цукерки, але не потрібно трапезувати занадто голосно або смітити

Ляскати в кіно не прийнято, також як і голосно - сміятися й коментувати що відбувається. Взагалі ці" правила діють не тільки для кінозалу, але й для дружнього перегляду кіно будинку

Звичайно, зібравшись подивитися кіно в дружньому колі в когось будинку, ви врятовані від необхідності купувати квитки й спілкуватися з незнайомими людьми

Але в цьому випадку теж не можна іншим заважати дивитися кіно своїми зауваженнями й жартами

И зовсім вуж недобре на самому початку заявити, що ти цей фільм уже бачила, а потім докладно розповісти, чим усе закінчиться

У кінотеатрі ти:

1) не смітиш;

2) не шумиш;

3) не поводишся зухвало;

4) не коментуєш фільм з видом знавця;

5) і вже у жодному разі не бовтаєш по телефоні

Такі основні правила. Сподіваємося, що ця інформація тобі пригодиться.

І тоді тебе будуть часто запрошувати в кіно або театр, адже в будь-яке місце краще йти в приємній компанії.

  1. (Похід до комп’ютерного класу) Перегляд мультфільму Укранімафільм (автор сценарію та кінорежисер А. Грачова)

—Назвіть дійових осіб? (Дід, баба, дівчина, каченята)

  1. Перевірка первинного сприймання

—Які ще слова незрозумілі для вас?

—Чи сподобалася казка? Чим? (Тим, що качечка повернулася до свого табунця.)

—Як закінчується казка? (Перемогою справедливості.)

5. Читання казки учнями
—Для того, щоб ви краще зрозуміли зміст казки, перечитаємо її ще раз

різними видами читання (на вибір).

  • «Ланцюжком» (1-йряд); • «очима»;

  • «буксиром» (усі); • «губами»;

  • «краплинками» (окремі учні); • «пошепки»:

  • «небо — земля»;

6. Бесіда за прочитаним

—Чому сумували дід та баба?

—Хто їм трапився у лісі?

—Що було з качечкою?

—Як учинили дід та баба?

—Що здивувало діда та бабу, коли вони наступного разу повернулися з лісу?

—Кого помітили сусіди?

—Чи здогадувалися дід з бабою, хто це був?

—Як вирішили діяти?

—Чим це закінчилося?

—Як відреагувала дівчина?

—Чи схвалюєте ви вчинок діда та баби? Чому?

7. Вибіркове читання

—Відшукайте і прочитайте речення про те, як дід з бабою принесли качечку додому.

—Знайдіть речення, яке починається словами: «Зробимо так: скажемо,...».

—З відповідною інтонацією зачитайте слова каченят.

—Зачитайте слова дівчини, передаючи голосом її душевний стан.

  1. Слухання та аналіз вірша Грицька Бойка

Не залишу у біді

Каченята молоді

Враз побігли по воді.

Крильцями залопотіли

І у вирій полетіли.

Тільки качка сидить,

В неї ніжка болить

І крилечко перебите —

їй не можна злетіти.

Плаче, плаче качка-мати:

- Де ж я буду зимувати?

Каченята молоді,

Не лишайте у біді...

Я кажу: — Не плач, не треба,

Я на поміч йду до тебе.

Заберу тебе до хати,

Там ти будеш зимувати.

Рани я твої загою,

А весною, а весною

Каченята прилетять.

Ми їх будемо стрічать.

З ними ти в очеретах

Заведеш своє: ках-ках!

  • Що спільного у вірші та в прочитаній сьогодні казці?

  • Давайте вивчимо маленьку частину цього вірша (виділено кольором)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

—Яку казку читали на уроці?

—До якої групи казок можна її віднести? Чому?

—Що народ засуджує у цій казці?

—Чого нас навчає ця казка?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Детально переказувати казку (с. 50-53). Усно скласти характеристику дійових осіб.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти