«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»

Опис документу:
Мета :  розширити і поглибити поняття про те, що « Я – громадянин України»;  розвивати українське мовлення дітей, інтерес до школи, до знань, до прекрасного, їхній кругозір;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година

для учнів початкової школи

«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»

 Мета :

  • розширити і поглибити поняття про те, що « Я – громадянин України»;

  • розвивати українське мовлення дітей, інтерес до школи, до знань, до прекрасного, їхній кругозір;

  • формувати громадські якості, патріотизм, людяність, працьовитість;

  • виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, традицій, обрядів.

Обладнання: ілюстрації до виховної години, мультимедійна презентація «Державні та народні символи України», музичне оформлення, виставка книжок про Україну.

Література:

  • Дем'янюк Т.Д. Народознавство в школі: досвід, проблеми, пошуки. ­ К., 1993. – 130c.

  • Корицька Г.Р. Витоки (виховні години, свята). Запоріжжя: «Просвіта», 2006. – 143 с.

  • Красоткіна Н.Г. Виховні заходи. Тернопіль: «Мандрівець», 2012. – 255 с.

  • Хомич О.Б., Рига Т.В. Виховний потенціал літнього відпочинку. Дніпропетровськ, 2007. – 142 с.

Девіз :

«Вітчизна свята, дорога Україно,

для кожного з нас ти у серці єдина»

Перебіг заходу

І. Організаційний момент

1.1. Вступне слово вчителя

З Україною в серці ви, малята, зростайте! 
З Україною в серці негаразди долайте! 
З Україною в серці підкоряйте вершини! 
З Україною в серці виростайте щасливі! 

У кожної людини є рідний край, де вона народилася, де минуло її дитинство, де вона навчалася!

(Пісня «Паляниця»)

(під час пісні вчитель говорить слова)

Гостей годиться хлібом-сіллю зустрічати,
Привітним, добрим словом віншувати.
Прийміть же хліб на мальовничім рушникові,
Щасливі будьте завжди і здорові.

(Вручають хліб)

Учитель:

Рідний край...Він починається від батьківського порогу, стрункої тополі, твоїх воріт, з барвінку, який ніжно стелиться по садочку. Найсвятішими для нас є слова Україна, Батьківщина. Їх нас навчили шанувати в рідній школі.

1.2.Розгадування кросворда

  • Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)

  • Вишита сорочка. (Вишиванка.)

  • Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине.

Простори України

Розкішно прикрашає. (Дніпро.)

  • Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!.. (Лелека.)

  • Столиця нашої держави. (Київ.)

  • У вінку зеленолистім, У червоному намисті,

Видивляється у воду На свою хорошу вроду.

(Калина.)

  • Плаче красуня над річкою:

  • Пов’язала б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Діти, подивіться уважно на ці слова. Що у вас на думці, коли ви їх чуєте? (Відповідають діти.)

- Подивіться на кросворд. Яке слово утворилося? ( Україна).

Які асоціації виникають у вас ,коли ви чуєте це слово.(відповіді дітей,вчитель біля дошки, аналізує і підводить підсумки)

  • Зараз ми проведемо інтерактивну гру «Моє слово про Україну». Складемо асоціативний кущ.

  • Якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати?

(Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава… .)

ІІ. Мотивація. Повідомлення теми та мети

Погляньте у вікно. Що ви побачили? Лише куточок нашої країни, такий маленький і мальовничий, дорогий серцю. Але саме з таких невеличких куточків і складається наша Батьківщина.

  • Отже, ми з вами розпочинаємо подорож нашою країною. Ми будемо гортати уявні сторінки усного журналу, виконуючи різні завдання, та ще краще пізнавати нашу рідну країну.

  • Тому будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

1 учень

Школа – рідна сімя,

Радо, як мати, стрічаєш.

Школа – доля моя,

Мудрості всіх ти навчаєш.

2 учень

У кожного в памяті школа

З дитинства свого вирина.

Немає таких, хто б не вчився

У школі добра і тепла.

3 учень

Є школа велика й маленька,

Сільська вона є і міська.

Ти в серці моєму навіки

Ти будеш, рідненька, одна.

4 учень

Стоїш ти серед села,

Олексіївська школа моя.

В берізки вбралась вона,

Олексіївська школа моя.

5 учень

Душею завжди молода

Івашківська школа моя.

Веселі і радісні крики

То є твоя дітвора.

  • В давнину люди говорили: «Школа – це Храм Науки», а В.О.Сухомлинський писав…

«Школа – святиня і надія народу. В школі навчають не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати навколишній світ, багатства науки і мистецтва. У школі вчать жити. У ній ти вивчаєш культуру свого рідного краю. По тому, як людина ставиться до своєї школи, можна судити про її культуру і благородство, про її здатність дорожити честю й славою батьків і свого народу».

(Пісня «Хай радіють усі»)

ІІІ . Основна частина

Учитель:

  • Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, побачили і пізнали світ почули колискову пісню, рідну мову, - це найдорожча у світі Батьківщина.

6. Село моє, волошки край дороги,
В житах густих біжать стежинки знов
Ділю з тобою радості й тривоги,
Ділю кохання й зоряну любов.

7. Село моє – краплиночка на карті,
У світі невідоме, та дарма
Ну а чого б без нього були варті
Ми з вами всі і зокрема.

8. Неначе квітка на долині
Моє село, моя земля!
Я тут живу серед калини,
Де лине пісня солов’я.

Сценка

Учитель:

Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

1 дитина:

– До магазину, - там є цукерки.

2 дитина:

– Ні, до школи, - там є діти.

3 дитина:

– Ні, до річки, - там можна купатись.

4 дитина:

– Ні, в садок, - там повно яблук та груш.

5 дитина:

– Ні, у поле, - там простір широкий.

Учитель:

Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)

- Яка стежка найкраща?

Учитель:

Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла...

Мати:

- Додому, діти! До рідного дому!

( Лунає пісня «Музика рідного дому»)

Учитель:

Вся історія народу – в мові. Мова – душа народу. За мелодійність, красу звучання українську мову називають барвистою, співучою. Існують також народні символи , окрім державних, які ви вже знаєте. Нагадайте будь ласка їх( діти перелічують, і згадують відому усім пісню «Державний гімн України»)

9. Ми – українці з мовою своєю,
У нас держава й мудрий є народ.
І поки стежкою ідемо однією,
Ми з мовою досягнемо висот.

10. Ми з мовою звемося українці,
Вона нам інформацію несе.
Які б життя не кидало гостинці,
Ми разом з мовою здолаємо усе.

11. Народів на землі є так багато,
І мова в кожного звучить своя.
Для мене українська – в будні й свято,
Горджуся тим, що українець я!

12. У рідному краї і серце співає,
Навіть, коли дощик накрапає.

(Пісня «Дощик»)

Учитель:

У невичерпній скарбниці духовної культури нашого народу є особлива, винятково важлива її частина – вишивка. З нею пов’язана вся багатовікова історія українського народу, його творчі пошуки, радість і горе, його перемоги і поразки, сподівання на майбутнє. Вишиванка – це духовний символ українського народу, рідного краю, батьківської оселі, тепла материнських рук.

13. Обереги мої українські,
Ви прийшли з давнини в майбуття.
Рушники й сорочки материнські
Поруч з нами ідуть у життя.

Учитель:

Завжди любили люди цілющу красуню калину, яка є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Красива вона в будь-яку пору року.

14. Калина – неодмінний атрибут оселі українця.

15. Калина – це слава рідної землі, отчого краю, батькової хати.

16. Калина - це той символ, що пам'ять людську береже, нагадуючи про милий край, це символ безсмертя.

17. Тож хай у кожній хаті, мов обнова,
Красується звабливий, чарівний
Калини кетяг, диво пурпурове,
Мого народу символ чарівний.

(Пісня «Калина»)

19. Ми всі діти українські,
Український славний рід.
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.

20. Свої здібності і сили
Розвиваймо раз у раз.
Щоб народу була втіха
І щоб користь була з нас…

21. Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе,
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край наш над усе.

22. Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна, і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

(Пісня «Квітуча Україна»)

Учитель:

До всіх присутніх в класі хотілося б звернутися зі словами:

Любіть прекрасну Україну,
Цінуйте мову солов΄їну,
Шануйте маму завжди, тата!
Працюйте, щоб жилось багато!
Ще посадіть вербу, калину,
Оберігайте Україну!

Діти, так хто такий патріот ? (Відповідають.)

Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.

Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

Отже, патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.

Підніміть руки хто себе вважає патріотом?

А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають.)

Я – не просто українець!

Я – великий патріот!

Я люблю, як тата й маму,

Український весь народ.

Усі ми любимо свою Вітчизну.

А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. Виконаємо це завдання в групах.

Робота в групах.

П – привітність, працьовитість …

А – активність …

Т – терплячість, толерантність…

Р – радісний , рішучість…

І – ініціативність …

О – організованість, обов’язковість …

Т – творчість, товариськість.

Перевірка виконаного завдання.

  • Я впевнена, що ви всі наділені такими рисами, тому всі патріоти нашої України.

  • А ми рухаємося далі.

Учитель:

– А зараз ми проведемо Вікторину «Чи знаєте ви Україну?» 

  • Державна мова України(українська)

  • Найбільша річка на території України (Дніпро)

  • Які гори є на території України? (Кримські,Карпати)

  • Основний закон України? ( Конституція)

  • Найголовніший майдан нашої країни? (майдан Незалежності)

  • Що святкують українці 28 червня? (День Конституції)

  • Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)

  • Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

  • Столиця України ?( Київ)

  • Основні кольори нашого прапору? (блакитний та жовтий)

  • Назвіть державні символи України.(герб,прапор,гімн) оя дер

– А тепер конкурс (робота в парах)«Дерево мудрості». 
(На гілках виробленого з паперу дерева висять незакінчені прислів’я. 
Учням пропонуємо закінчити їх). 
«Без верби і калини…» (немає України). 
«Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда). 
«За рідний край…» (життя віддай). 

«Та земля мила…» (де мати народила). 
«За народ і волю…» (віддамо життя і долю). 
«Жити – …» (Вітчизні служити). 
«Нема на світі другої України…» (немає другого Дніпра). 

Учень
Є багато країн на землі, 
В них — озера, річки і долини... 
Є країни великі й малі, 
Та найкраща завжди — Батьківщина! 
Є багато квіток запашних, 
Кожна квітка красу свою має, 
Та найкращі завжди поміж них 
Ті, що квітнуть у рідному краї. 
Є багато пташок голосних, 
Любі, милі нам співи пташині. 
Та завжди наймилішими з них 
Будуть ті, що у рідній країні. 
І тому найдорожчою нам 
Є і буде завжди щохвилини 
Серед інших країн лиш одна, — 
дорога нам усім Україна!
Учитель. Усе це — наша свята земля, рідна пісня калинова й усе, про що ми говорили, — і є нашою Батьківщиною, що зветься Україна.

Дай щастя, Боже, нашій Україні, 
такій великій, рідній і єдиній, 
У кожне місто і село квітчасте 
Пошли любов і світле щастя! 
Тож любіть, шануйте, бережіть її та будьте гідними її синами та доньками. 
Учень 
Уранці до Бога я ручки складаю 
І щиро у нього я щастя прохаю 
Ісусе, наш рідний, і ти, Божа Мати, 
Пошли для Вкраїни добра й благодаті 
Молюся до тебе, Ісусе єдиний, 
Щоб мир і достаток були у родині, 
Щоб горя і лиха народи не знали 
Щоб хворим й нужденним усі помагали 
Нехай же прокажуть молитву всі люди 
Нехай же надія і Бог з нами буде. 

Створення композиції «З Україною у серці»

- Дорогі діти! Погляньте на карту України.

- Що вам нагадують обриси території нашої держави? (Букет, крила птаха, серце …)

- Діти, зараз візьміть сердечко, яке ви підготували і напишіть на ньому, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. (Наприклад: добра, миру, безпеки, процвітання, щастя, спокою, …) і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання.

(Звучить пісня «Квітуча Україна» у виконанні Н. Май).

ІV.Заключне слово вчителя.

Таким чином ми створили композицію «З Україною у серці».

- Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, єдиною, сильною і багатою.

- Ви майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.

Дякую вам за чудову роботу!

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!