і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

з досвіду роботи з патріотичного виховання у школі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ ГАЙСИНСЬКОЇ РДА НВК: СЗШ I-III СТ.-ЛІЦЕЙ М.ГАЙСИН Модель організ...
Слайд № 1

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ ГАЙСИНСЬКОЇ РДА НВК: СЗШ I-III СТ.-ЛІЦЕЙ М.ГАЙСИН Модель організації військово-патріотичного виховання (з досвіду роботи) 2017

Зміст Вступ I. Модель організації військово- патріотичного виховання в НВК: СЗШ I-IIIст.-ліцеї м. Гайсин 1. Нормативна база з військово- патріотичн...
Слайд № 2

Зміст Вступ I. Модель організації військово- патріотичного виховання в НВК: СЗШ I-IIIст.-ліцеї м. Гайсин 1. Нормативна база з військово- патріотичного виховання. 2. Зміст роботи за напрямками військово- патріотичного виховання: освітній компонент фізичний компонент психологічний компонент соціальний компонент духовний компонент Висновок

Люблять Батьківщину не за те, що велика, а за те, що своя. Сенека ВСТУП Військово-патріотичне виховання є складовою системи національно-патріотично...
Слайд № 3

Люблять Батьківщину не за те, що велика, а за те, що своя. Сенека ВСТУП Військово-патріотичне виховання є складовою системи національно-патріотичного виховання, як зазначено в Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, у часи воєнної загрози воно стає пріоритетним напрямком виховної роботи і повинно бути зорієнтованим на формування у молодої особи готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу в Збройних Силах України. Робота з військово-патріотичного виховання матиме результат, якщо всі ланки виховання працюватимуть у комплексі, в єдності – це сім’я, школа, громадські організації, Збройні Сили України, тому організація навчально-виховного процесу в НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-ліцеї м. Гайсин спрямована на співпрацю з громадськістю, зокрема з військовими частинами, Гайсинською районною спілкою ветеранів Афганістану, Гайсинською районною громадською організацією «Союз-Чорнобиль», батьками-військовослужбовцями, які повернулись із АТО, волонтерами. На засіданні Ради НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-ліцею м. Гайсин протоколом №1 від 31серпня 2016 року було затверджено Шкільну програму підтримки діяльності громадських організацій на 2016-2017 роки. Організація військово-патріотичного виховання в школі-ліцеї висуває перед педагогами такі виховні завдання: формування в учнів почуття патріотизму, любові до народу, історичних та культурних цінностей; виховання громадянських почуттів і свідомості, поваги до Конституції та інших Законів України, державної символіки; підвищення престижу військової служби, культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя; формування і розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Української держави і службу в ЗСУ. Класні керівники та учителі-предметники здійснюють військово-патріотичне виховання через такі методи впливу: переконання, стимулювання, особистий приклад, самопідготовку, застосовуючи різноманітні форми організації військово-патріотичного виховання. У цілому, в НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-ліцеї склалась модель системної роботи з організації військово-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, досвід роботи заслуговує на узагальнення та вивчення.

І. МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В НВК:СЗШ І-ІІІ СТ.-ЛІЦЕЇ М. ГАЙСИН 1. НОРМАТИВНА БАЗА З ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ...
Слайд № 4

І. МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В НВК:СЗШ І-ІІІ СТ.-ЛІЦЕЇ М. ГАЙСИН 1. НОРМАТИВНА БАЗА З ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ Адміністрація НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-ліцею м. Гайсин спрямовує організацію системної роботи у напрямку військово-патріотичного виховання. Видано накази по школі: від 21.09.2015 року №241, від 16.09.2016 року №219 «Про затвердження Плану заходів НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-ліцею м. Гайсин з реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді»; від 24.02.2016 року №51 «Про участь у Всеукраїнській інформаційно-профілактичній акції «Відповідальність починається з мене»; наказ від 22.09.2016 року №224 «Про затвердження Плану заходів НВК: СЗШ І-ІІІ ст.-ліцею з увічнення пам’яті захисників України»; від 20.02.2017 року №39 «Про підсумки роботи класних керівників 1-11-х класів із питань національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді за І семестр 2016-2017 н.р.». Питання національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання школярів неодноразово розглядалось на нарадах при директору, методичному об’єднанні класних керівників. «Про роботу педагогічного колективу щодо формування особистісних якостей та соціальної активності учня - громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю та громадською активністю» - тема педради, яку винесено для розгляду в перспективний план проведення педагогічних рад на 2018-2019 навчальний рік. Класними керівниками, вчителями початкових класів впроваджено виховні проекти, зазначені у Плані заходів НВК:СЗШ І-ІІІ ст..-ліцей м. Гайсин з реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді: у 2015 році - «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо», у 2016 році - «Я і моя родина – казковий дивосвіт». У 2017 році педагогічний та учнівський колектив взяв участь у грандіозному проекті – презентації виставки творчих робіт дітей та батьків «Моя маленька батьківщина», яка пройшла в рамках Декади етнографії українського народу з 13 лютого по 03 березня 2017 року. В цілому проектна робота з національно-патріотичного виховання в НВК-ліцеї носить системний характер.

2. ЗМІСТ РОБОТИ З ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗА ОСНОВНИМИ НАПРЯМКАМИ Система військово-патріотичного виховання учнів у НВК-ліцеї включає в с...
Слайд № 5

2. ЗМІСТ РОБОТИ З ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗА ОСНОВНИМИ НАПРЯМКАМИ Система військово-патріотичного виховання учнів у НВК-ліцеї включає в себе виховну роботу за п’ятьма основними компонентами-напрямками, які потребують особливих форм та методів впливу на учнів: Система військово-патріотичного виховання у НВК-ліцеї Освітній напрямок направлений на здобуття учнями достатнього обсягу знань героїчного минулого українського народу, історії Збройних Сил України, теорії військової справи, гігієни побуту та здоров’я учнів, знань із фізкультури та спорту. Даний компонент включає в себе військово-патріотичне виховання, яке здійснюється учителями-предметниками на уроках та факультативах з історії України, української мови та літератури, іноземних мов, Захисту Вітчизни, медико-санітарної підготовки, фізкультури, правознавства, фізики, та інформаційно-просвітницьку роботу класних керівників у позаурочний час.

Учителями історії України та правознавства Лісовою Т.Г., Кирилюк В.Б., Живцовим І.О. постійно проводяться нестандартні уроки, спрямовані на формува...
Слайд № 6

Учителями історії України та правознавства Лісовою Т.Г., Кирилюк В.Б., Живцовим І.О. постійно проводяться нестандартні уроки, спрямовані на формування громадянських почуттів, любові до культурних цінностей українського народу та поваги до символів України. Лісова Т.Г. на уроках історії використовує відеосвідчення очевидців історичних подій, що дозволяє відійти від традиційного методу вивчення історії; на прикладах життя історичних постатей – Б. Хмельницького, І. Мазепи, П. Орлика, В. Винниченка, М. Міхновського, М. Грушевського, С. Петлюри, С. Бендери та багатьох інших висвітлює національну гідність нашого народу. Тетяна Григорівна застосовує випереджувальні завдання -повідомлення, реферати, презентації, статті про видатних борців за українську державність, диспути, конференції, «круглі столи», «усні журнали», у ході дискусії діти сповнюються почуттям гордості за героїв, пишаються історичним минулим та героїчним сьогоденням українського народу. Учитель Живцов І.О. реалізує виховну мету кожного уроку – формування свідомого патріотизму. Модель військово-патріотичного виховання Географія Фізика Фізичне виховання Захист Вітчизни, медико-санітарна підготовка Історія України, правознавство Урок української мови та літератури Позаурочна робота Військово-патріотичне виховання

Зокрема, під час розгляду в 6 класі теми «Грецька колонізація Північного Причорномор’я» постійно наголошується, що Крим є складовою України, а його...
Слайд № 7

Зокрема, під час розгляду в 6 класі теми «Грецька колонізація Північного Причорномор’я» постійно наголошується, що Крим є складовою України, а його історія – це частина української історії. Розглядаючи тему «Руїна» у 8 класі, учні отримують інформацію про агресивні наміри Росії щодо українських земель та проводяться паралелі із сьогоденням. У 10 класі розглядається тема «Війни Росії проти України» й увага учнів привертається до прикладів мужньої боротьби українських патріотів проти російських агресорів. Учителі-філологи на кращих зразках літературних творів показують героїзм нашого народу у різні часи лихоліть, формують ціннісне ставлення до Батьківщини, сприяють умінню аналізувати вчинки героїв на фоні воєнних подій, і, головне, виробляють активну життєву позицію школярів, направляють особистість на шлях патріота-захисника, який не буде стояти осторонь, коли потрібна допомога. Рідна мова – найважливіший засіб патріотичного виховання. Розуміння учнями процесу повернення до рідних коренів, раціонального самоствердження і саморозвитку вже є проявом патріотизму. Формуючи патріотичну свідомість на уроках української мови та літератури, Крива М.С. використовує проблемні питання для обговорення, формує думку про суспільну значимість родини, роду, родоводу, ознайомлює з традиціями, культурою народу. При опрацюванні твору-роздуму в 11 класах пропонує теми для власного висловлювання: «Хто в Україні гідний називатися патріотом», «Чи можна назавжди покинути рідну землю?», «Маємо бути українцями на ґрунті рідному», «Кого ти вважаєш першим у великих українців?», «Борітеся – поборете! Вам Бог помагає!». Сивак Л.В. на уроках української мови використовує дидактичні матеріали про славних лицарів України, подає поняття державності мови, розповідає про процес і результат розвитку української мови в ході історичного становлення українського суспільства. На уроках літератури Людмила Василівна показує приклади героїв наших предків: Запорозького козацтва, гайдамаків (поема Т.Г.Шевченка «Гайдамаки»), січових стрільців («А ми тую червону калину…»), сучасних лицарів-українців, що захищають волю й незалежність нашої держави на Сході України.

З метою виховання мужності та відваги в учнів середніх та старших класів учитель Яценко С.П. впроваджує на уроках мови та літератури різні форми ро...
Слайд № 8

З метою виховання мужності та відваги в учнів середніх та старших класів учитель Яценко С.П. впроваджує на уроках мови та літератури різні форми роботи: написання творів-роздумів на суспільну тему про важливість військово-патріотичного виховання у школі, розповідь від головного персонажа, який став дезертиром (за новелою Григорія Косинки «В житах»), рольове виконання оповідання О.Довженка «Ніч перед боєм» та повісті Осипа Туринського «Поза межами болю». Глибоке занурення в душевний стан персонажів допомагає підліткам відчути на собі труднощі, з якими потрібно впоратись на війні героям художніх творів. Учитель української мови та літератури Чорноус Н.А. вважає, що при вивченні багатьох літературних творів необхідним є проведення паралелі із сучасними подіями – Революцією Гідності, подіями в зоні АТО, це є поштовхом до розвитку національної свідомості, до відповіді на питання про власну роль та життєву позицію. Наталія Анатоліївна добирає дидактичний матеріал, який би пробуджував любов до рідної природи, звичаїв повагу до історії та видатних людей України. Учителем англійської та німецької мов Живцовою Л.Б. здійснюється патріотичне виховання в ході розгляду теми «Культура, звичаї та традиції англомовних країн», проводиться порівняльна характеристика звичаїв і традицій українського народу та народів Великої Британії та США, виховується любов та повага до власних традицій. Використовується національна символіка України як під час уроків, так і в позаурочний час. Зокрема, під час поїздки до Німеччини у 2016 році учні брали з собою національні прапори. Вихователькою групи продовженого дня Руренко С.О. проводяться заходи військово-патріотичного спрямування: «Прапор – символ нашої держави, він для всіх ознака сили й слави», «Найкраща у світі моя Україна, її обереги – верба та калина», «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину», бесіда-гра «Моя Україна», «Без сім’ї немає щастя на Землі». Сприяють військово-патріотичному вихованню учнівської молоді творчі завдання, написання конкурсних робіт з історії України та державотворення, з української літератури на тему «Об’єднаймося, брати мої!», проведення шкільних Стусівських читань.

Останні роки діти пишуть про героїчні сторінки історії України – про Другу світову війну та про сучасні події в зоні АТО: «А ми тую славу збережемо...
Слайд № 9

Останні роки діти пишуть про героїчні сторінки історії України – про Другу світову війну та про сучасні події в зоні АТО: «А ми тую славу збережемо…» (Нагорна Ірина, учениця 11-А класу), «Українська Народна Республіка. Проблеми створення української армії 1917-1918 роки» (Чеботарьов Микола, 10-А клас), «Історія родини в історії України» (Коробко Павло, 11-Б клас), поезія «Мені снилась вночі Україна» (Сусол Ілона, 8-Аклас). Бібліотека – це осередок інтересу, культури національної пам’яті. Одним із основних напрямків роботи шкільного бібліотекаря Безбах О.О. є військово-патріотичне виховання, яке вона здійснює упродовж всієї роботи у закладі, а це - 38 років. За допомогою художньої книги, тематичних виставок літератури, виховних заходів, нею організованих, вона прагне виховувати у читачів патріотизм та високі моральні якості громадянина. У своїй роботі Олена Олексіївна використовує різні форми роботи з читачами та різновікову аудиторію, нею проведено: літературне свято «Спасибі Вам, солдати Перемоги!», виховний захід «Рости і процвітай незалежна Україна», усний журнал «Т.Г. Шевченко – поет, художник», усний журнал «Обеліск», літературне свято «Ми діти твої, Україно!», книжкові виставки «Визволителі», «Ми діти козацького роду», «Стежками партизанської слави».

Значну роль у освітньому процесі відіграє шкільне радіо. Щовівторка в школі проходять інформаційно-тематичні радіопередачі з патріотичного вихованн...
Слайд № 10

Значну роль у освітньому процесі відіграє шкільне радіо. Щовівторка в школі проходять інформаційно-тематичні радіопередачі з патріотичного виховання, які готує педагог-організатор Н.П. Гулько та члени учнівського пресцентру: «День українського козацтва та захисника України» «День визволення України від фашистських загарбників»,«День Збройних Сил України», «Пам’яті жертв Голокосту», «До Дня Соборності України», «День пам’яті героїв Крут», «Міжнародний день рідної мови», «Т.Г. Шевченко – поет, художник, патріот», «День визволення Гайсинщини», «Пам’яті Небесній Сотні», «День Чорнобильської трагедії», «День перемоги у ІІ світовій війні». У ліцеї постійно проводиться профорієнтаційна робота з учнями, починаючи з 8 класу. Класні керівники підтримують тісні контакти з районним центром зайнятості, куди неодноразово були запрошені учні школи. Крім того, представники центру зайнятості беруть участь у шкільних заходах ліцею, зокрема, «круглому столі» в 11-Б класі «Ідеал сучасної людини». Колишні випускники школи-ліцею, які навчаються у військових університетах Києва, Львова, Житомира, неодноразово проводили профорієнтаційну роботу із старшокласниками. Взагалі за останні три роки навчання у військових університетах та університетах внутрішніх справ обрало 6 випускників школи. Опитування школярів показало, що серед дев’ятикласників є багато бажаючих бути військовими.

Освітньо-інформаційні заходи у НВК-ліцеї Мітинги пам’яті
Слайд № 11

Освітньо-інформаційні заходи у НВК-ліцеї Мітинги пам’яті

Фізична готовність – це певний рівень розвитку фізичної сили, витривалості, спритності, швидкості в рухах; сформованість рухових навичок та вмінь. ...
Слайд № 12

Фізична готовність – це певний рівень розвитку фізичної сили, витривалості, спритності, швидкості в рухах; сформованість рухових навичок та вмінь. У цьому напрямку працюють учителі фізичної культури Богдан Л.Ф., Требенко Т.Г., Зінченко О.В. До занять фізичною культурою допускаються учні, які відносяться до основної групи, тобто здорові, у 2016-2017 н.р. їхня кількість у ліцеї становить 63%, спеціальна група налічує 84 учні, 10 дітей звільнено повністю від фізичних навантажень. Медичною сестрою Андрушко Н.А. проаналізовано хвороби, через які учні школи звільнені від фізкультури. Найбільші показники - хірургічна патологія (сколіотична постава, плоскостопість), зорова патологія, серцево-судинна, захворювання шлунково-кишкового тракту, лор- та неврологічні захворювання. Виходячи з цих даних, у школі здійснюється профілактична та просвітницька робота із збереження здоров’я, починаючи з початкових класів. Значні здобутки мають спортсмени школи-ліцею. За підсумками районної Спартакіади школярів НВК-ліцей ввійшла у трійку лідерів. Під час участі у районній Спартакіаді школярів та інших районних змаганнях переможцями та призерами стали 48 учнів нашої школи з різних видів спорту. Вони складають нашу спортивну еліту. Щорічно команда спортсменів-семикласників школи бере участь у районних змаганнях «Старти надій», багато років поспіль учні ставали переможцями і команда достойно захищала район в області (у 2015 році – 2 місце, 2014 – 3 місце). Учні виявили свою фізичну витривалість, спритність у таких легкоатлетичних змаганнях – біг, качання пресу, стрибки в довжину, метання малого м’яча. Крім того, успішними є виступи наших команд з усіх видів спорту: футболу (ІІ місце), з волейболу (І місце – хлопці, дівчата), з баскетболу (ІІ місце хлопці, дівчата), з легкої атлетики (ІІ місце). У 2015-2016 н.р. спортсмени НВК-ліцею посіли І місце у ІV юнацьких змаганнях. У цілому 114 учнів школи-ліцею відвідують гуртки спортивного спрямування, що складає близько 21%.

З метою здійснення військово-патріотичного виховання учні ліцею у співдружності з учителями активно готуються до участі в районній грі «Сокіл»(«Джу...
Слайд № 13

З метою здійснення військово-патріотичного виховання учні ліцею у співдружності з учителями активно готуються до участі в районній грі «Сокіл»(«Джура»), в якій за підсумками 2016 року команда «Молодь України» НВК: СЗШ І-ІІІ ст..-ліцей м. Гайсин у складі учнів 9-10-х класів посіла третє призове місце серед 16 команд-учасниць. Упродовж визначеного терміну із командою проводилась підготовча робота вчителями, а саме: педагогом-організатором Гулько Н.П., учителем предмету «Захист Вітчизни» Береговим М.С., учителем предмету «Захист Вітчизни» Шаровою Л.Б. та медичною сестрою Андрушко Н.А., учителем музичного мистецтва Гнатишиною О.О. та образотворчого мистецтва Івановою О.Д., учителем історії Кирилюк В.Б. Психологічну готовність, тобто позитивну мотивацію учнів у військово-патріотичних заходах, виховують усі педагоги, але, насамперед, класні керівники. В залежності від вікових особливостей учнів класні керівники ставили перед собою завдання: виховати любов до Батьківщини, сприяти розвитку почуття патріотизму молодших школярів, створити умови для соціалізації учнів засобами патріотичного виховання культури поведінки, виховати розуміння високої цінності українського громадянства, виховувати особисту відповідальність за долю країни, формувати національно-патріотичну свідомість в учнівському колективі, виховати соціально-активну творчу особистість, громадянина в колективі через колектив. Уміло працюють у даному напрямку вчителі початкових класів та класні керівники: Скрипник О.В., Чорноус Н.А., Сатушкіна А.В., Середенко Т.Т., Поляруш В.М., Ушенко Л.І., Проценко О.П., Лісова Т.Г., Токайчук Л.С, Шаклаковська А.В., Сивак Л.В., Мусієнко Т.В., Аліксейчук Н.М., Возняк О.Л., Гнатишина О.О., Левадська Т.П., Бровчик Ю.В., які за підсумками І семесту 2016-2017 н.р. відзначені грамотами за якісну та результативну організацію виховного процесу, вміле керівництво учнівським колективом у напрямку національно-патріотичного виховання школярів.

Психологом школи Кузьменко Л.Є. проведено заняття та бесіди із старшокласниками «Твоє життя – твій вибір», «Чи готовий ти до вибору професії?», «Лю...
Слайд № 14

Психологом школи Кузьменко Л.Є. проведено заняття та бесіди із старшокласниками «Твоє життя – твій вибір», «Чи готовий ти до вибору професії?», «Людина в інформаційному просторі», що сприяли психологічному налаштуванню на вироблення таких рис характеру сучасної молодої людини, як емоційна стійкість, розсудливість, мужність, цілеспрямованість. У НВК-ліцеї обладнано протирадіаційне укриття з відповідною технічною документацією. Наявна ставка викладача Захисту Вітчизни, на даний час працює вчитель Захисту Вітчизни Гукало Л.В. Юнаки 11-х класів щорічно беруть участь у тренувальних польових зборах, які проводяться на базі військової частини. Виробленню цих рис сприяють заходи з військово-патріотичного виховання: участь та проведення мітингів з нагоди Дня визволення Гайсина від німецько-фашистських загарбників, мітингу пам’яті Героїв Крут, пам’яті воїнів-афганців, поминальній ході у зв’язку із загибеллю гайсинчанина-воїна у зоні АТО, урочистостях до Дня Захисника України, патріотичному Веломарші до пам’ятних місць, пов’язаних із загиблими гайсинчанами в АТО, проведення екскурсій до районного краєзнавчого музею, музею ветеранів війни в Афганістані та «Пам’яті Чорнобиля», військових частин, що є в місті, до пам’ятника Небесній Сотні, в урочище Белендіївка, зустрічі військових 59 окремої мотопіхотної дивізії. Соціальний компонент – це виховання вірності бойовим та національно-історичним традиціям, військовому обов’язку, присязі, високої дисциплінованості, національно-громадської активності.

Сприяють вихованню любові до Батьківщини різні форми виховної роботи з класними колективами: година спілкування «Патріотизм на словах чи у справах?...
Слайд № 15

Сприяють вихованню любові до Батьківщини різні форми виховної роботи з класними колективами: година спілкування «Патріотизм на словах чи у справах?», бесіда «Традиції святкування Покрови Святої Богородиці в Україні» (Чорноус Н.А.), класний конкурс малюнків «Якою я бачу сучасну Україну», виставка малюнків та плакатів «Символи України», майстер-клас із виготовлення листівок воїнам АТО (Сатушкіна А.В.), екскурсія до Шабелянського лісу, година спілкування «Минуле, теперішнє, майбутнє у вчинках та діяннях українців» (Поляруш В.М.), екскурсія в Михайлівський ліс «Стежками партизанськими», « Я і моє місто», ГКК «Мій рідний край у творах мистецтва», акція «Зроби свято солдату» (Сивак Л.В.), зустріч з воїном ЗСУ, учасником АТО, бесіда до Дня визволення України від фашистських загарбників «Незабутні дні в нашій пам’яті» (Лісова Т.Г.), урок мужності «Серед братських могил», бесіда «Прости нас, пам’яте, прости» (Возняк О.Л.), ГКК «Державні символи України» (Мусієнко Т.В.), година спілкування «За мир у всьому світі – це значить за життя» (Гнатишина О.О.), ГКК «Патріотизм – нагальна потреба України, українця» (Бровчик Ю.В.), година спілкування «Вони пішли у вічність, щоб Україну зберегти», екскурсія до військової частини (Заріпова Т.Г., Сєрова Н.М.), екскурсія до краєзнавчого музею, брейн-ринг «Право і закон» (Сєрова Н.М.), захід-зустріч «Герої серед нас» (Бровчик Ю.В.). Національно-патріотичне, зокрема, військово-патріотичне, виховання здійснюється в школі-ліцеї постійно і систематично. Прикладом можуть слугувати виховні заходи, проведені класними керівниками у І семестрі 2015-2016 н.р.: патріотичне свято «Моя рідна Україно, я твоя мала частина» (1 Б кл., вчитель Проценко О.П.); гра «Ми – нація єдина, ми – діти України!» (5А кл., кл. кер. Сатушкіна А.В.); виховна година «Рід, родина, Батьківщина» (5 Б кл., кл. кер. Середенко Т.Т.); інтелектуальна гра «З історії української державності» (7 А кл., кл.

кер. Лісова Т.Г.); виховний захід «Ми – нація єдина» (кл. кер. 7 Б Возняк О.Л.); захід-реквієм «Голодна Голгофа 33-го» (8 Б кл., кл. кер. Гнатишина...
Слайд № 16

кер. Лісова Т.Г.); виховний захід «Ми – нація єдина» (кл. кер. 7 Б Возняк О.Л.); захід-реквієм «Голодна Голгофа 33-го» (8 Б кл., кл. кер. Гнатишина О.О.); інтелектуальна гра «Всім серцем любіть Україну свою» (10 А кл., кл.кер. Заріпова Т.Г.); виховна година «Україна моя вишивана» (10 Б кл., кл.кер. Сєрова Н.М.); свято для 10-х класів «Посвята в ліцеїсти» (11 А кл., кл. кер. Шаклаковська А.В.); змагання з військової підготовки «Захисник Вітчизни» (хлопці 8-11 класів). Учні та педагоги НВК: СЗШ І-ІІІ ст.-ліцею є активними учасниками Всеукраїнської інформаційно-профілактичної акції «Відповідальність починається з мене», було видано наказ по школі, в якому визначено основні пункти роботи з даного питання. Учні НВК-ліцею взяли участь у ряді акцій: «Ми за мир у всьому світі», «Хай серце не втрачає доброти», «Воїну з любов’ю», «З вірою в серці», «Зроби свято солдату» (зібрано грошову та матеріальну допомогу військовослужбовцям у зону АТО, підготовлено кухонні дощечки із патріотичними написами, плакати, вітальні листівки до Нового Року, Великодня, Дня Захисника України, учні НВК-ліцею долучилися до плетіння сіток). Цій роботі сприяла співпраця із волонтерами, зокрема, Скрипником В.Д. , який передав до музею школи залишки розірваного снаряду. За останні роки співпраці із волонтерами школа отримала подяку від командира військової частини Котенка С. Л., прапори із підписами військовослужбовців, фото військових із дитячими малюнками та плакатами.

За волонтерську роботу учитель Чорноус Н. А. та учні Швець Анна, Чеботарьов Володимир отримали грамоти та подяки від голови РДА Уткіна В. А.. На фо...
Слайд № 17

За волонтерську роботу учитель Чорноус Н. А. та учні Швець Анна, Чеботарьов Володимир отримали грамоти та подяки від голови РДА Уткіна В. А.. На формування громадянина-патріота направлено проектну роботу ліцею: цьогоріч для учнів 2-7 класів проводився конкурс проектів «Родове дерево», в якому взяли участь 12 учнівських колективів (294 учні школи). Масовим та грандіозним проектом патріотичного спрямування стало проведення колективної творчої справи - Декади етнографії українського народу, яка проходила в школі в лютому 2017 року, але готувалась декілька місяців. Завданням для учнівських колективів було підготувати інформацію про особливості всіх регіонів України: територіальні, звичаєві, культурні, історичні та подати її в нестандартних формах – ознайомити по шкільному радіо, провести концерт-знайомство, показати документальні та художні фільми про відомих людей, регіони, підготувати презентації, виставки рушників, виробів народних умільців, одягу, традиційних страв. Пошуковою та підготовчою роботою було охоплено учнів 2-10-х класів. Школа на цей період перетворилась у виставковий зал із елементами різних дійств, ярмарками-пригощаннями пиріжками та варениками, кінозалом тощо. Духовний компонент – наявність ідеалу, до якого потрібно прагнути, цінностей, які не можна порушувати в жодному разі. Цей напрямок військово-патріотичного виховання дуже важливий, тому що всі виховні зусилля будуть марними, якщо вони не торкнулись душі, не пройшли крізь серце дітей. Вражає, коли учні у творах пишуть: «У школі є, було і буде військово-патріотичне виховання, тому що повинна виховуватись Людина, яка не тільки любить Вітчизну, а й не побоїться захистити її» (Собцева Ангеліна, 9-А клас), «Моя родина шанує державу, батько був в АТО, захищав кордони України, а я у майбутньому стану військовим, щоб боронити рідну землю від ворогів» (Ковальчук Вадим, 9-А клас).

З невимовним болем згадує про той час, коли батько воював на Сході України, дев’ятикласниця Інна Садловська: «Ми з мамою ночі не спали, жили очікув...
Слайд № 18

З невимовним болем згадує про той час, коли батько воював на Сході України, дев’ятикласниця Інна Садловська: «Ми з мамою ночі не спали, жили очікуваннями на повернення тата, тому тема війни для мене близька та вистраждана». 38 учнів НВК-ліцею, батьки яких брали участь у АТО, по-особливому сприймають воєнні події на кордоні нашої держави, по-дорослому розуміють усі тяготи війни. Саме тому шкільним психологом звертається особлива увага на емоційний стан таких дітей, значна частина їх за бажанням була оздоровлена у дитячому оздоровчому таборі «Ювілейний» (с. Степашки). Найбільше вражає учнів, коли про події воєнних подій минулого та сьогодення розповідають очевидці, тому однією з форм роботи з військово-патріотичного виховання в школі є проведення зустрічей із військовими, учасниками АТО, воїнами, що пройшли Афганістан, дітьми війни та іншими категоріями (військовослужбовцями Гукало І.Л., Кірпічніком М.М., Мамригою А.С., Цинглевичем П.І., Петровським В.П., Дудченком С.В. та іншими). З метою формування поваги до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України) у школі традиційно на початку тижня та на загальношкільних святах звучить Гімн держави у виконанні учнів та вчителів. У шкільній галереї на почесному місці розміщено Дошку Пам’яті героям-землякам, які загинули у зоні АТО. Поруч із стендом «Гордість ліцею» знаходиться куточок Слави із фотографіями випускників-учасників бойових дій, які є живим свідченням сили духу українського народу та зразком, з якого потрібно брати приклад.

У НВК-ліцеї триває пошукова робота під девізом: «Герої серед нас»: проводиться збір інформації про випускнків-героїв. Формуванню загальної культури...
Слайд № 19

У НВК-ліцеї триває пошукова робота під девізом: «Герої серед нас»: проводиться збір інформації про випускнків-героїв. Формуванню загальної культури школярів, поваги до національних цінностей, народних традицій, патріотизму сприяють екскурсії, відвідування мистецьких заходів, концертів. Активно учні НВК відвідують концерти, вистави Гайсинського районного будинку культури, музичної школи, Гайсинського районного будинку школярів та молоді та ін. Постійно здійснюється робота шкільного пресцентру із забезпечення висвітлення інформації про проведені заходи в засобах масової інформації (на шпальтах районних газет «Трибуна праці», «Гайсинський Вісник», на офіційному сайті школи-ліцею).

ВИСНОВОК У наш тривожний час, коли Україна перебуває у небезпеці, а її сини й дочки героїчно борються та гинуть за Батьківщину-Матір, головним завд...
Слайд № 20

ВИСНОВОК У наш тривожний час, коли Україна перебуває у небезпеці, а її сини й дочки героїчно борються та гинуть за Батьківщину-Матір, головним завданням школи є виховання свідомого громадянина, патріота, борця. У повсякденній роботі в напрямку військово-патріотичного виховання потрібно використовувати усі можливі методи, прийоми та форми роботи на уроках та в позаурочний час. Адже саме в дитинстві, як писала Ліна Костенко, «…. відкриваєш материк, котрий назветься потім – Україна». Аналіз спільної роботи адміністрації, шкільного психолога, учителів, класних керівників, шкільного бібліотекаря, медсестри свідчить про її системність, спланованість та орієнтацію на основні положення Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді. Військово-патріотичне виховання в НВК-ліцеї здійснюється у п’яти основних напрямках: освітньому, фізичному, психологічному, духовному, соціальному. Головним девізом військово-патріотичного виховання є «Заходи не для заходів, а через душу та потреби дитини». Форми роботи у напрямку військово-патріотичного виховання в ліцеї – це усні журнали, круглі столи, мітинги, радіопередачі, творчі роботи, екскурсії, профорієнтаційна робота, години спілкування, зустрічі та інші. Як результат, це формування нації нових українців, не байдужих до майбутнього Батьківщини, які психологічно та фізично готові до служби у Збройних Силах України та усвідомлюють взаємозв’язок між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю.

Це юне покоління надовго пам’ятатиме уроки історії і зробить усе можливе заради щасливого майбутнього України, не припускаючись помилок сьогодення....
Слайд № 21

Це юне покоління надовго пам’ятатиме уроки історії і зробить усе можливе заради щасливого майбутнього України, не припускаючись помилок сьогодення. Мені снилась вночі Україна… У Донецьку буяє життя, Мати кожна стрічає сина – Він живий, не пішов в небеса. У Луганську спокійно та тихо, Аеропорт зустріча літаки. Тих доріг не торкалося лихо, Не ходили тут бойовики. Іловайський котел не відомий І про нього не пишуть книжки. Не згадають нащадки ніколи Українські недобрі часи. Мені снилась вночі Україна… Цей сон смуток й образу забрав. А що сниться матері сина, Який душу та тіло за неї поклав?... (поезію написала учениця 8-А класу НВК-ліцею Сусол Ілона)

ДОДАТКИ I. ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ У НАПРЯМКУ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Слайд № 22

ДОДАТКИ I. ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ У НАПРЯМКУ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Волонтерство
Слайд № 23

Волонтерство

Слайд № 24

Співпраця з військовою частиною
Слайд № 25

Співпраця з військовою частиною

ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗБОРИ
Слайд № 26

ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗБОРИ

Слайд № 27

ЗУСТРІЧІ З ПРЕДСТАВНИКАМИ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ. ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА
Слайд № 28

ЗУСТРІЧІ З ПРЕДСТАВНИКАМИ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ. ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА

Слайд № 29

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»)
Слайд № 30

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»)

Веломарш
Слайд № 31

Веломарш

Туризм
Слайд № 32

Туризм

Виставки
Слайд № 33

Виставки

Слайд № 34

ДЕКАДА ЕТНОГРАФІЇ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
Слайд № 35

ДЕКАДА ЕТНОГРАФІЇ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ

ВИХОВНІ ЗАХОДИ
Слайд № 36

ВИХОВНІ ЗАХОДИ

ДЕНЬ ЗДОРОВ'Я
Слайд № 37

ДЕНЬ ЗДОРОВ'Я

Слайд № 38

II. РОБОТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
Слайд № 39

II. РОБОТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

Слайд № 40

Патріотичне виховання належить до пріоритетних напрямів національної системи виховання і передбачає формування патріотичних почуттів, любові до сво...
Слайд № 41

Патріотичне виховання належить до пріоритетних напрямів національної системи виховання і передбачає формування патріотичних почуттів, любові до свого народу, глибокого розуміння громадянського обов’язку, готовності відстоювати державні інтереси Батьківщини. Мною був проведений урок з математики, який містив цікаву інформацію про досягення і здобутки нашого народу. Учні нашого класу на виховній годині «Я патріот своєї держави» прикрашали карту України «голубами миру», на яких вони давали відповідь на запитання: «Якою вони мріють бачити нашу державу». Мною була проведена гра патріотичного спрямування із залученням батьків  “Я люблю Україну”. 7-А клас разом із класним керівником Поляруш Вікторією Миколаївною, вирушили до Шабелянського лісу, щоб вшанувати пам'ять партизанів, що більше півстоліття тому допомагали боронити нашу свободу і незалежність. Спочатку учні поставили квіти до пам'ятника Івану Івановичу Калашникову – командиру загону ім.Чапаєва 2-ї партизанської бригади ім.Сталіна, що базувалася в Шабелянському лісі Іллінецького району. Учні вшанували його пам'ять хвилиною мовчання. Після цього ми вирушили до музею під відкритим небом. Зайшовши на територію музею, Гоц Леонід Федорович розповів учням про другу партизанську бригаду, що діяла в лісі, і про партизанський рух загалом, звернув увагу на всю ту користь, яку принесли партизани під час Великої Вітчизняної війни.

6 –А клас Класний керівник: Сатушкіна Альона Володимирівна Виховний захід «Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!» Написання листів воїнам АТО Вихо...
Слайд № 42

6 –А клас Класний керівник: Сатушкіна Альона Володимирівна Виховний захід «Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!» Написання листів воїнам АТО Виховна година «Якою я бачу сучасну Україну»

2-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК УШЕНКО Л.І.
Слайд № 43

2-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК УШЕНКО Л.І.

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ГЛАДКОСКОК Б.С
Слайд № 44

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ГЛАДКОСКОК Б.С

1-Б клас Класний керівник Грідіна Г.Р. Перший урок у 1 – Б класі 2016 – 2017 н.р. Свято «Добро посієш – добро пожнеш» Листи пораненим у шпиталь
Слайд № 45

1-Б клас Класний керівник Грідіна Г.Р. Перший урок у 1 – Б класі 2016 – 2017 н.р. Свято «Добро посієш – добро пожнеш» Листи пораненим у шпиталь

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК СЕРЕДЕНКО Т.Т. Творчий проект учнів 6 Б класу на тему «Рід, родина, Батьківщина». Учні дізналися про своїх батьків, дідів, прадіді...
Слайд № 46

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК СЕРЕДЕНКО Т.Т. Творчий проект учнів 6 Б класу на тему «Рід, родина, Батьківщина». Учні дізналися про своїх батьків, дідів, прадідів, їх героїчне минуле під час війни та після неї. Фестиваль областей. Житомирщина в минулому і сьогоденні 6-Б КЛАС

11-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК СЄРОВА Н.М. ЕКСКУРСІЯ ДО ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ
Слайд № 47

11-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК СЄРОВА Н.М. ЕКСКУРСІЯ ДО ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ

2-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ПРОЦЕНКО Л.П.
Слайд № 48

2-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ПРОЦЕНКО Л.П.

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ШАКЛАКОВСЬКА А.В.
Слайд № 49

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ШАКЛАКОВСЬКА А.В.

3-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК СКРИПНИК О.В.
Слайд № 50

3-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК СКРИПНИК О.В.

9-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК МУСІЄНКО Т.В. Уроки мужності. Зустріч з учасником АТО Кірпічніком М.
Слайд № 51

9-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК МУСІЄНКО Т.В. Уроки мужності. Зустріч з учасником АТО Кірпічніком М.

Слайд № 52

Виховний захід «Безсмертне слово Кобзаря»
Слайд № 53

Виховний захід «Безсмертне слово Кобзаря»

5-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ЧОРНОУС Н.А. Участь у шкільному етнографічному фестивалі
Слайд № 54

5-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ЧОРНОУС Н.А. Участь у шкільному етнографічному фестивалі

1-В КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ВОСКРЕКАСЕНКО І.П.
Слайд № 55

1-В КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ВОСКРЕКАСЕНКО І.П.

8-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ВОЗНЯК О.Л. Як класний керівник, я намагаюсь поступово виховувати патріотичні почуття в учнів, закладаючи в їхню свідоміс...
Слайд № 56

8-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ВОЗНЯК О.Л. Як класний керівник, я намагаюсь поступово виховувати патріотичні почуття в учнів, закладаючи в їхню свідомість розуміння, що Батьківщина починається з родини, а її майбутнє залежить від них – маленьких громадян. В рамках патріотичного виховання я проводила години спілкування - «Вона на світі одна-єдина ненька Україна», «Державні символи України»; До Дня вшанування пам’яті померлих під час голодомору 1932 – 1933 рр. , урок «Запали свічку пам’яті», виховні заходи: «Що для мене Україна?»,«До природи не неси шкоди!» , «Я – будівник свого життя», «Я — громадянин Украіни», «Я маю право на…».

Слайд № 57

8-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ЛІСОВА Т.Г. Учні є учасниками традиційних змагань, присвячених Дню захисника Вітчизни. На базі краєзнавчих музеїв м. Вінн...
Слайд № 58

8-А КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ЛІСОВА Т.Г. Учні є учасниками традиційних змагань, присвячених Дню захисника Вітчизни. На базі краєзнавчих музеїв м. Вінниці та Гайсина проводяться « Уроки мужності», «Уроки історичної події». В класі була проведена зустріч з учасником АТО Цинглевичем П.І., який багато цікавого та корисного розповів восьмикласникам. Також ведеться робота по вихованню поваги до законів держави.

На Майдані Незалежності Алея пам’яті героїв Небесної сотні В історико-етнографічному музеї Музей Пам’яті Чорнобиля м. Гайсин
Слайд № 59

На Майдані Незалежності Алея пам’яті героїв Небесної сотні В історико-етнографічному музеї Музей Пам’яті Чорнобиля м. Гайсин

3-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ТОКАЙЧУК Л.С. У цьому навчальному році по військово-патріотичному вихованню було проведено такі виховні заходи у 3-Б клас...
Слайд № 60

3-Б КЛАС КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ТОКАЙЧУК Л.С. У цьому навчальному році по військово-патріотичному вихованню було проведено такі виховні заходи у 3-Б класі: інтелектуальну гру «Чи знаю я рідну мову», конкурс юних декламаторів «Мово рідна, слово рідне», свято «Наша мова – диво калинове

Учні готували проекти на тему « Створення карти мрій»: діти мріють стати військовими та поліцейськими, щоб захищати кордони рідного краю та оберіга...
Слайд № 61

Учні готували проекти на тему « Створення карти мрій»: діти мріють стати військовими та поліцейськими, щоб захищати кордони рідного краю та оберігати спокій і мир своєї держави, сім’ї, родини. Учні класу взяли активну участь у Декаді етнографії українського народу. Підготували презентацію «Черкаський край - земля Богдана і Тараса» . Зібрано багатий матеріал про Черкащину, зокрема, про Софіївку, про Батьківщину великого сина українського народу – Тараса Григоровича Шевченка.

Твори учнів 3-Б класу за темою «Моя мрія» Я дуже хочу бути військовим. Це моя найзаповітніша мрія. У військових гарна форма. Вони всі підтягнуті та...
Слайд № 62

Твори учнів 3-Б класу за темою «Моя мрія» Я дуже хочу бути військовим. Це моя найзаповітніша мрія. У військових гарна форма. Вони всі підтягнуті та спортивні. Я люблю спорт. Ходжу в спортивну школу на боротьбу. Також люблю грати у футбол та віджиматися на турніку. Це дуже важливо для цієї професії. Військових усі поважають, бо вони – захисники Вітчизни. Для того, щоб стати військовим, потрібно дуже старанно вчитися у школі і вдома. Кожну вільну хвилину приділяти спорту. Виробляти в собі увагу, пильність, спостережливість та виховувати сміливість і мужність. Я докладу багато зусиль, щоб моя мрія збулася. Ковальчук Єгор Моя мрія – стати військовим. Після закінчення школи я хочу піти до армії, щоб через рік прийти зміцнілим, дорослим і змужнілим громадянином своєї Батьківщини. Потім підпишу контракт на строкову службу. Професія військового накладає величезну відповідальність на людей, які зробили цей вибір. Я хочу захищати свою Вітчизну, а, значить, своїх близьких і своїх земляків. Назарик Максим

Віднині та довіку на батьківській землі  Ми не дамо чужинській ворожій стать нозі.  Ми не дамо нікому відняти мову в нас,  Історію держави згадаймо...
Слайд № 63

Віднині та довіку на батьківській землі  Ми не дамо чужинській ворожій стать нозі.  Ми не дамо нікому відняти мову в нас,  Історію держави згадаймо в котрий раз!  Ніхто не доторкнеться калини та верби  Це символи одвічні такі, як я і ти.  Ми зможемо свободу й державність зберегти,  Ми – Молодь України – ми сила – я і ти! Яценко С.П.

Опис документу:
Досвід включає в себе опис роботи педагогічного колективу, зокрема, адміністрації, класних керівників, учителів-предметників за напрямками роботи із школярами з національно-патріотичного виховання, у тому числі - з військово-патріотичного, відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання... Показано форми та методи роботи, певні досягнення, наведено фотоматеріали, уривки з анкет і творчих робіт здобувачів освіти НВК:СЗШ І-ІІІ ст.-ліцей м. Гайсин.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
474 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти