З досвіду роботи "ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ДО ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ЗАЙМЕННИК»"

Опис документу:
Добірка містить пізнавальні творчі завдання з української мови для роботи з учнями, для виховання та стимулювання їхніх пізнавальних інтересів, розвитку допитливості, зацікавленості навчальним матеріалом. Завдання також сприятимуть поглибленню і розширенню знань, позитивної мотивації до навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ДО ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ЗАЙМЕННИК»

1. Спиши вірш. Підкресли займенники.

Я до тебе усміхнусь

І з тобою подружусь,

Усміхнешся ти в одвіт —

Ми з тобою — цілий світ.

Він, вона, воно, вони —

Всі сміються навкруги,

Бо усмішка всіх єднає,

Жити в дружбі помагає.

Леся Лужицька

2. Спиши прислів'я. Підкресли особові займенники.

1. На дощ ще і хмари не збираються, а вона вже змок­ла. 2. Ніхто не знає, друже, а я скажу, хто ти. 3. Ми з то­бою, як риба з водою.

3. Спиши прислів'я та приказки. Визнач особу займенників.

1. Сім літ минуло, як музика грала, а він ще й тепер скаче. 2. Не хвали себе, хай тебе люди похвалять. 3. Топчи правду в калюжі, а вона все чиста буде. 4. Хоч і дощ іде, а він на долоні плює.

4. Прочитай. Спиши. Підкресли особові займенники. Визнач особу, число.

У мене є старший брат. Я дуже його люблю. Він шо­фер. Брат навчив мене розрізняти марки автомобілів. Мені теж хочеться полюбити свою майбутню професію так, як любить її він, мій брат.

5. Спиши текст. Підкресли займенники. Визнач їх особу, чис­ло.

Мені на день народження

Батьки щеня купили,

Пухнасте і гарненьке

І, як сніжинка, біле.

Ми з ним постійно граємось,

По вулиці блукаєм,

У вільний час ми бавимось,

І маму зустрічаєм.

Він будить зранку нас щодня

І бігає по хаті.

Таке кумедне в нас щеня —

Веселе і кудлате.

Ми з песиком іще малі.

Малята! — каже мати.

Ми будемо разом рости

Й дорослими ставати.

Мирослава Данилко

6. Прочитай вірш. Спиши. Підкресли особові займенники. Один із займенників (на вибір) розбери як частину мови.

Яблунька

Зі мною разом яблунька

Росте вже шостий рік,

Гілля своє розкинула

В один і другий бік.

Я доглядаю яблуньку,

І в неї — подивись —

Рожевими букетами

Гіллячки одяглись.

А восени, запрошую,

Приходьте всі до нас,

Антонівкою жовтою

Я почастую вас.

Григорій Демченко

7. Спиши текст. Підкресли особові займенники разом з прий­менниками. Визнач особу, число, відмінок.

У нього очі, наче волошки. А над ними з-під драного картузика виглядає волосся білявими колосками. Це Пилипко.

А ще сорочка та штанці на ньому полатані. Бо ж вони бідняки. І хата ген за тином розвалена, така ж полатана і вбога. А за нею клаптик городу. І є ще десь у степу шмат землі. І на ній зараз хвилюється жито й смужечка ярої пшениці.

За Андрієм Головком

8. Спиши текст. Підкресли займенники. Визнач особу, число, відмінок.

Ми йдемо полем, лугом, лісом. Навколо безліч квітів, трав. Вони чарують красою і запахами. Яке це велике для нас багатство! Ці дикі квіти мають цілющі властивості. Вони відомі людям давно.

9. Прочитай вірш. Випиши особові займенники. Визнач особу, число.

Не сумуй, берізко, взимку,

Скоро веснонька прийде,

Шубку скинеш ти біленьку

І одягнеш все нове.

Люба, тепла і привітна

Щедра й чарівна весна

Принесе усім дарунки

І прикрасить всіх вона.

Он стоять дерева голі —

Їм вона прикрасить крону.

Он пишаються тополі —

Їм розчеше коси нові.

Лиш ялинки-королеви

Цілий рік стоять зелені.

З них весна сніжок обтрусить

Й далі йти по світу мусить.

Мирослава Данилко

10. Прочитай загадки і відгадай їх. Випиши особові займенники, визнач особу, число.

Я усіх вас обшиваю, сама одягу не маю.

Маю крила, хоч не птах, люди звуть мене ... .

Через воду він проводить, а сам з місця вік не сходить.

Все воно в дірках, труситься в руках.

Відгадки: літак, голка, решето, міст.

11. Запиши займенник я в потрібному відмінку. Розбери як час­тину мови займенник із другого речення.

Улітку ... відпочивала на морі. Там у ... було багато друзів. Дівчата і хлопчики плавали зі ..., ходили в кіно, гра­ли в ігри, допомагали ... ліпити фортеці з піску.

12. Спиши, вставляючи замість крапок особові займенники. По­знач особу, число, відмінок займенників.

Білка

... дуже люблю собак. У ... є собачка Білка. У ... довга, м'яка шерсть. Лапки маленькі з гострими кігтиками. Мордо­чка у Білки симпатична, біленька. Лише чорний, як ґудзик, носик. Білка любить м'ясо, сир, цукерки. ... дуже слухняна і виконує всі накази.

Слова для довідок: я, мене, неї, вона.

13. Запиши словосполучення, розкриваючи дужки. З одним на вибір склади речення.

Зразок. Заспівав (кому?) (ми) – заспівав нам.

Зустрівся (з ким?) (вона), розмовляв (з ким?) (ви), при­йшов (до кого?) (він), бачив (кого?) (ти), приніс (кому?) (він).

14. Запиши словосполучення, розкриваючи дужки. З одним (на вибір) склади речення.

Зразок. Бачив (кого?) (ти) — бачив тебе.

Працював (з ким?) (вона), написав (кому?) (ми), зустрів (кого?) (ви), співав (кому?) (я), подивився (на кого) (він).

15. Займенники я, ви, вони запиши в потрібній формі. Визнач відмінок.

Зразок. Привітав (кого?) мене, вас, їх (р. в.)

Побачив (кого?), допоміг (кому?), згадав (про кого?), прийшов (з ким?).

16. Запиши займенники ти, ми, він у потрібній формі. Визнач відмінок.

Подарувала (кому?), зустріла (кого?), одягнув (на кого?), співав (з ким?), завітав (до кого?).

17. Спиши текст, замінивши, де це доцільно, іменники на за­йменники. Визнач особу, число.

Шпак

Шпак схожий на чорного дрозда, але строкатіший. Пір'я в шпака блискучіше, веселкою переливається. Усі звикли, що шпак біля людини, у шпаківні живе. Але так бу­ває не завжди. Шпаки люблять старі ліси, де багато дупли­стих дерев. У дуплах шпаки й мостять гнізда.

18. Відредагуй речення, у яких неправильно вжиті виділені займенники.

1. Я попросив товариша принести свою книжку.

2. У неділю Лариса зустрічатиме свою маму. Вона буде в червоному платті.

3. Батько помер, коли йому було п’ять років.

19. Напиши твір на тему «Моя мама» або «Моя бабуся». Вжи­вай у тексті особові займенники.

Слова для довідок: ніжно, привітно, добрі і лагідні ру­ки, турбується, допомагає, підтримує, смачно готує, піклу­ється, люблю.

20. Завдання-жарти.

Які два займенники псують дорогу? (Я – ми.)

Які займенники примушують тримати руки в чистоті? (Ми – ти.)

Які три займенники найчистіші? (Ви – ми – ти.)

Я спереду, я ззаду, а посередині назва породи коня. Все разом буде назва країни. (Я – поні – я.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.