Workshop з інтуїтивного малювання «Кольори моєї душі»

Опис документу:
Мета: формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті. Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: • розвиток почуттєвої сфери , набуття досвіду емоційно-естетичних переживань; • формування умінь художнього сприймання;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Workshop з інтуїтивного малювання «Кольори моєї душі»

Мета: формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:

  • розвиток почуттєвої сфери , набуття досвіду емоційно-естетичних переживань;

  • формування умінь художнього сприймання;

  • розвиток мистецьких здібностей, здатності самовираження й керування власними емоційними станами через мистецтво та різні види художньої творчості;

  • досягнення усвідомлення значення мистецтва в житті людини;

  • можливість повернути собі забуту здатність малювати без страху перед критикою, мислити безпосередньо, вільно, творчо;

  • здійснити релаксацію (арт-терапію)

Обладнання : гуаш, палітра, пензлі різних розмірів (бажано щетина) ,суха ганчірка, вологі серветки, аркуші паперу А4, аудіо-гаджет.

Ключові поняття

Кожна півкуля мозку відповідає за певне завдання.

Ліва півкуля відповідає за:

- Мовні здібності. Це мова, здатність до читання, письмо, пам’ять.

- Логіку й аналіз фактів, розпізнання чисел і математичних символів.

- Розуміння переважно буквального змісту слів.

- Послідовне, за етапами оброблення інформації.

- Контроль за рухами правої половини тіла.

Права півкуля відповідає за:

- Інтуїцію

- Образне мислення.

- Просторову орієнтацію

- Музичні здібності, сприймання музики

- Розуміння метафори та уяву

- Образотворчу діяльність.

- Контролює рух лівої половини тіла

Хід заняття

Емоційне налаштування

Вправа на визначення діяльності обох півкуль мозку.

Малювання обома руками.

Метою цієї вправи є налаштування півкуль головного мозку на гармонійну, узгоджену співпрацю через одночасне створення малюнка та обведення ліній обома руками. Учасник бере в обидві руки по олівцю та одночасно двома руками малює малюнок .

Формування уявлень про правопівкульне малювання

Інтуїтивний живопис – ефективний метод ознайомлення з візуальним мистецтвом через вивільнення внутрішнього творчого потенціалу, набуття натхнення, розвиток креативного підходу. Дорослим заважає страх і внутрішні бар’єри, що виникли в підлітковому віці, як наслідок невірного навчання. Терапія мистецтвом, в даному випадку, і є спосіб зняти “підлітковий стрес”, відчути, задоволення від самого процесу творчості, і тим самим позбутися як від постійної гонитви за результатом, так і від набридливої всім нам звички ставити собі оцінки.

Правопівкульний підхід до навчання має глибокі коріння в історії людства. Саме він “вирощує” геніїв, які змушують світ змінитися. Багато великих художників й дослідників завдяки правопівкульному мисленню не тільки залишили слід в історії своїми досягненнями, а й подарували світу багатьох майстрів, які продовжили їх натхненні ідеї. Леонардо да Вінчі, безумовно, був одним з найяскравіших правопівкульних мислителів. Він перевершив свого вчителя, випередив час, створивши перший в історії літальний апарат, автомобіль, парашут, спусковий гачок для пістолета і т.д. Йому завадила тільки відсутність сучасних матеріалів.

Розробила метод правопівкульного малювання доктор Бетті Едвардс на основі наукових розробок вченого-психобіолога Роджера Сперрі. Останній отримав за свої досягнення у галузі роботи головного

мозку Нобелевську премію у 1981 році, відкривши для науки двері до внутрішнього світу людини.

Викладач з малювання з величезним стажем, Бетті Едвардс присвятила методу правопівкульного малювання свою чудову книжку "Відкрий в собі художника" . Книжка отримала світове визнання, була

перекладена 13 мовами й видана загальним тиражем більше 2,5 млн.

file:///C:/Users/%D0%B0%D0%B4%D0%BC/Downloads/VchdpuP_2013_109_66%20(1).pdf

Практична частина (під музичний супровід Дідюля Хіти https://www.youtube.com/watch?v=4L3p9Iw_dzo)

Умова: працюємо лівою рукою (правші)

Білим кольором гуаші покриваємо весь аркуш паперу.

Виберіть 3-4 фарби які вам більше подобаються , поставте ці мазки по білому фону. А тепер виберіть фарбу , яка вам зовсім не подобається , тому що в нашому житті не завжди все буває без негативу .

А тепер знову повертаємося до білої фарби. Все хороше і все погане переплітається в нашому житті . Перемішуємо з права на ліво чистим пензлем і білою фарбою . Тепер у нас є фон на якому ми можемо показати наші ємоції.

Тепер покрутіть , переверніть малюнок. Які асоціації виникли у вас? Пропоную домалювати деталі, чи це буде берег моря з мушлями, чи це буде поле з ромашками – вже вам підкаже ваша інтуїція.

Вправа-релакс «Зберігаємо сили»

Мета: зняття емоційної напруги.

Інструкція:

- Роблячи видих спокійно, не поспішаючи, стисніть пальці в кулак із загнутим всередину великим пальцем. Потім, послаблюючи стиск кулака, зробіть вдих. Повторіть 5 разів. Тепер спробуйте виконати цю вправу з закритими очима, що подвоює ефект.

- Злегка помасажуйте кінчик мізинця.

- Встаньте і зробіть дуже глибокий видих. Потім наберіть повні легені повітря і видихніть зі звуком. Проспівайте в час видиху довге «аааааа». Уявіть собі, що при цьому з вас витікає відчуття напруги, втоми. А на вдиху уявіть собі, що вдихаєте разом з повітрям веселі й радісні думки. На кожному видиху повторюйте звук «ааааа» все гучніше і гучніше, доки негативні відчуття не покинуть повністю.

Вправа-релакс « Розчісуємо волосся»

Мета: зняття емоційної напруги.

Інструкція:

Пальцями обох рук робимо рухи, імітуючи розчісування волосся.

Повторюємо цю вправу 6-8 разів.

- Ви помітили, що зберегли свої сили?

Виставка творчих робіт

Вправа -рефлексія

  • Сьогодні я дізнався…

  • Було цікаво…

  • Було складно…

  • Я зрозумів, що…

  • Тепер я зможу…

  • Я навчився…

  • У мене вийшло …

  • Я зміг…

Підготувала та провела вчителька образотворчого мистецтва

Холеван Лілія Марківна

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.