і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Вже Різдво іде до хати

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Вже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати

Мета. Розширити знання учнів про народні традиції святкування зимових свят (колядування, щедрування). Вчити спостерігати, як у віршованих і прозових творах зображено святкування традиційних свят українського народу. Вчити порівнювати, аналізувати сучасні традиції святкування з минулими. Розвивати навички читання, діалогічного та монологічного мовлення, розвивати пам'ять, увагу, вміння працювати в групах, парах. Виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість та традиції українського народу. Виховувати любов і повагу до народних звичаїв.

Обладнання. Картки із завданням по групам (деформовані слова, значення слів), малюнки зимових свят, маски казкових героїв, запис народних пісень

Матеріал уроку. Колядки, «Колядники», «Сію, сію, посіваю…», «Щедрівочка щедрувала»

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго – вечора, сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі,

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми станемо дослідниками зимових свят, саме як раніше їх святкували у нашій країні. З приходом зими багато свят приходить до нашої оселі.

У міста і села йде зима весела.

Сіє, посіває, зі святами всіх вітає, зимонька – зима!

А ось з якими святами ми познайомимось - ви скажете самі. ( Клас поділений на групи. Кожна група має забрати пазл з назвою свята – Різдво, Щедрий вечір , Старий Новий рік)

ІІІ. Опрацювання матеріалу уроку

  1. Бесіда. Наша українська земля багата і щедра своїми лісами, ріками, полями. Багата на хліб і пісню, а ще велике багатство наше – це народні традиції та обряди. Одним із найвеличніших празників святкового зимового календаря – є Різдво. Чи знаєте коли приходить це свято? Саме у ніч з 6 на 7 січня, після Свят вечора, опівночі розпочинається Різдво. На протязі усіх зимових свят, які саме розпочинається святом Різдва ( 6 січня) і тривають до свята Водохрещя (19 січня) – проходить свято Коляди – свято народження Сонця, в цей період колядувати можна кожного дня. А кожен з цих вечорів, називається - Святвечір! У ці вечори всім суворо заборонено працювати, щоб не накликати лиха на свою родину. Хто знає, що таке колядувати? Хто знає колядки та щедрівки стануть сьогодні моїми помічниками. А хто з вас знає, якою є головна страва на столі на Святвечір?

На Святвечір господиня готувала 12 пісних страв. Найголовнішою була кутя. Чи знаєте з чого її готують? Кутю варять з пшениці, рису, ячменю; заправляють медом, горіхами, маком. Родзинками. Ще варять узвар, так зветься компот з сухофруктів. Готують вареники з капустою, картоплею, різні страви з квасолі, смажать рибу.

Ось вам і кутя, щоб рідня була до пуття,

Нікого не цуралась, додому поверталась.

Як тільки на небосхилі з’являлась перша зірочка вся родина сідала до столу і чекала колядників. А що ж таке коляда, зараз ми дізнаємось.

Робота в групах. Кожна група має своє пояснення значенню «коляда»

  1. Коляда – це різдвяні свята, в яких промовляється: «Будьте здорові з колядою!»

  2. Коляда – це пісня, яка співається під час різдвяних свят: « Пустіть його до хати, він буде коляду співати»

  3. Коляда – винагорода за величальну пісню: « Ось пан іде, коляду несе – коробку вівса, а зверху ковбаса!»

Робота з підручником. І група читає колядку «Колядин, я в батька один син»

  1. За тиждень після Різдва, вечорі 13 січня настає … ( назву свята зачитує ІІ група) – Щедрий вечір або свято Маланки. Так звали дівчат, котрі вечорі ходили щедрувати. Чому саме «щедрий вечір», тому що готували вже щедру вечерю – їжу з м’яса, молока, сиру масла. Ось саме як щедрували, ми подивимось.

Елемент вистави.

(Входять щедрувальники – Коза, Маланка, Василь)

Маланка. Добрий вечір! Дозвольте Козі зайти до вашої оселі поскакати.

Учитель. Заходьте, будь ласка.

Василько. Станьте у ряду. Я Козу веду.

Де Коза ходить, так щастя родить.

Співають «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

Щедрик, щедрик, щедрівочка

Прилетіла ластівочка.

З Новим роком вас вітає

Всім здоров’я вам бажає,

Щоб дзвеніли пісні всюди.

Щоб зросли в нас добрі люди.

Василько. Підійди поближче, уклонися нижче господарочці (коза вклоняється)

Маланка (до Кози). Чим вони тебе жалують?

Коза. Дадуть мірку жита, щоб Коза була сита,

Ще мірку вівса і зверху ковбаса,

Коли того мало, то ще й кусок сала,

Щоб я, Коза, веселою стала та й поскакала! (Коза танцює)

Учитель. Дякую тобі, Козо, гарно танцюєш і співаєш. Запрошую вас, любі щедрувальники до нашої оселі. А ось яку щедрівочку знають наші учні, ІІ група прочитає.

Робота з підручником. ІІ група читає «Щедрівочку»

  1. Фізична хвилинка (лунає лагідна, ніжна мелодія, на фоні малюнок піском)

Ніч на передодні Нового року вважається чарівною, виповнюються усі бажання. Пропоную і нам з вами заплющити очі, уявити чарівну новорічну казку, забажати щось саме найзагадковіше, саме бажанне і хай усі ваші бажання неодмінно здійсняться у новорічну ніч та під час святкування Святвечорів.

  1. Рушаємо далі. Після Щедрого вечора, раненько вранці, 14 січня настає …назву зачитує ІІІ група – Старий Новий рік або свято Василя. Саме хлопчики зранку ходили з вітаннями Нового року, посівали. Сипали зерно – символ багатства й щастя, бажали здоров’я, щастя господарям і їхнім дітям за що одержували подарунки. Нумо хлопці побажайте і нашій оселі щастя та добробуту, та нашім гостям, виконайте свою щедрівочку - посівалочку.

Хлопці. Сієм, сієм, посіваєм. Щастя-долі вам бажаєм.

У щасливій вашій хаті, щоб ви всі були багаті,

Щоб лежали на столі паляниці немалі,

Щоб були у вас ковбаси, молоко і сало, й м'ясо,

І млинці, і пиріжки, і пухнасті пампушки,

Щоб були в своїй оселі рік щасливі та веселі!

  1. А яке ж свято без ігор. Знаю, що ви готували зимові загадки, то ж пограємо в гру «Ти – мені, я – тобі». Кожна група загадує одна одній загадки.

  2. Підсумок

Багато цікавого дізнались на уроці. Що запам’ятали більше, що сподобалось?

Так, гарно повеселились, а про головне забули. У Новорічні свята завжди відбуваються дива, все що побажати від щирого серця – обов’язково здійсниться. То ж давайте побажаємо один одному та нашім гостям щось найзаповітніше. ( на зірочках, сніжинках учні пишуть один одному побажання і обмінюються своїми листівочками)

Дякую вам щедрувальники, колядники, засівальники, любі діти. І, як водиться на нашій гостинній землі, всіх вас запрошую до святкового столу.

«Вже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати»

урок з читання у 2 класі

підготувала

учитель начальних класів

Гмиря Ольга Вікторівна

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Літературно-виховний захід для молодших школярів
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас, 3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    162
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    JU070274
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь