Взаємозв’язок школи, родини, громадськості у вихованні дітей

Опис документу:
Школа розширює і розвиває виховні можливості родини, здійснюючи педагогічну освіту, контролює і направляє сімейне виховання, організує і направляє діяльність суспільних і позашкільних організацій на активну участь, допомогу родині і школі, координує їхні дії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ДОВІДКА

про взаємозв’язок школи, родини, громадськості у вихованні дітей

Переїзнянської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

Єдність виховної діяльності школи, родини і громадськості створюється цілеспрямованою систематичною роботою школи, яка відповідає сучасним вимогам, пропонованим до освітньої установи, — наукова обґрунтованість, творчий пошук, відповідальність і зацікавленість у результатах сімейного виховання, цілеспрямованість і систематичність формування педагогічної культури батьків.

Школа розширює і розвиває виховні можливості родини, здійснюючи педагогічну освіту, контролює і направляє сімейне виховання, організує і направляє діяльність суспільних і позашкільних організацій на активну участь, допомогу родині і школі, координує їхні дії.

Виховання підростаючої особистості потребує від сім’ї і школи, громадськості взаємного координування всіх виховних впливів. Тому педагогічний колектив школи повинен знати умови і специфіку свого мікрорайону, виховні можливості підприємств і установ, продумувати форми участі громадськості в організації виховної роботи з дітьми протягом року, організовувати педагогічне навчання представників громадськості, які залучаються до безпосередньої виховної роботи зі школярами та їх батьками, реалізуючи тим самим пріоритетні завдання виховання у сучасному суспільстві.

 Під час виховної роботи педагогічний колектив школи використовує різні види, форми і методи роботи з батьками учнів.

У роботі з батьками учнів використовують різноманітні її види й методи.

Відвідування батьків удома допомагає встановити зв'язок з усією сім'єю, з'ясувати її загальну та педагогічну культуру, умови життя учня, його місце в сім'ї і ставлення до нього старших, ознайомитися з досвідом батьківського виховання, дати поради і домовитися про єдині вимоги до школяра.

Відвідування має різну мету: загальне ознайомлення з умовами життя, встановлення єдиних вимог школи і сім'ї до учня, допомога в організації режиму, обговорення з батьками відхилень у поведінці дитини, залучення батьків до участі в роботі школи.

Встановлення істинного стану справ дає змогу накреслити спільний план дій школи і сім'ї, домовитися про взаємне інформування про досягнуті успіхи й труднощі.

Запрошення батьків до школи. У разі необхідності вчитель запрошує батьків окремих учнів до школи. Педагог відповідає на запитання батьків, висловлює їм свої вимоги. Батьки отримують корисні поради і допомогу від педагога, переконуються в його уважному ставленні до них.

День відкритих дверей для батьків у школі. Цей вид роботи потребує єдності діяльності школи, батьків, учнів. Цього дня в школі проводять батьківські збори, лекції, консультації, екскурсії тощо, присвячені питанням морального, трудового, естетичного виховання дітей. Підготовку цього заходу очолює батьківський комітет і комісія з питань педагогічної пропаганди.

Класні батьківські збори є важливим колективним видом роботи класного керівника з батьками учнів. В нашій школі їх проводять 2 раз на семестр. Такі збори сприяють формуванню громадської думки батьків, об'єднанню їх у єдиний колектив.

Готуючись до зборів, класний керівник визначає порядок денний; осмислює форму їх проведення та визначає осіб, відповідальних за проведення зборів, забезпечує явку батьків на збори.

З метою пропаганди педагогічних знань серед батьків організовують бесіди, лекції та конференції на педагогічну тематику. Їх проводять або для батьків учнів одного класу, або окремо для батьків учнів початкових класів, старших класів, що дає змогу враховувати вікові особливості дітей.

Останнім часом класні керівники використовують нові види виховної роботи з учнями, що передбачають активну співпрацю з батьками під час їх проведення. Це передусім усні журнали, прес-конференції, зустрічі за "круглим столом", виконання батьками практичних завдань.

В педагогічній діяльності вчителі школи користуються традиційними й нетрадиційними видами пропагування педагогічних знань. До нетрадиційних належать: дерево родоводу (зустрічі поколінь); у сімейному колі (індивідуальні консультації, зустрічі з лікарями); родинний міст (обговорення з батьками проблем виховання); день добрих справ (спільна трудова діяльність педагогів); вечір великої розмови (участь педагогів, батьків в організації відпочинку в родині). Відповідну роль у педагогічному навчанні батьків відіграє їх самоосвіта – читання науково-популярної літератури з питань сімейної педагогіки, тематичні телепередачі.

Заступник директора з НВР Н.В.Сідова

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.