і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Введення, редагування та форматування символів і абзаців

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KW591584
За публікацію цієї методичної розробки Римаренко Марина Валеріївна отримав(ла) свідоцтво №KW591584
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

ВІДДІЛ ОСВІТИ БІЛОЗЕРСЬКОЇ РАЙОННОЇ

ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

РАЙОННИЙ МЕТОДКАБІНЕТ

Введення,

редагування,

форматування

символів і абзаців

Конспект уроку

5 клас

вчителя інформатики

Токарівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів Римаренко М.В.

Тема: "Введення, редагування та форматування символів і абзаців"

Мета:

  • навчальна: застосування вмінь та навичок роботи в текстовому редакторі на практиці, навчитися виконувати дії з фрагментами тексту, користуватися буфером обміну, панелями інструментів: стандартною та для рисування.

  • розвивальна: розвинути інтерес до предмета, стимулювати логічне мислення, творчі здібності i пізнавальну активність, сприяти профорієнтації.

  • виховна: формування особистої відповідальності за власний результат i результат роботи групи, формування емоційно позитивного напряму на практичну діяльність, сприяти відповідальному ставленню до своїх обов'язків.

Тип уроку: формування та вдосконалення отриманих знань, умінь i навичок.

Метод навчання: інструктаж, групова робота, опитування.

Обладнання: кабінет комп'ютерної техніки, завдання-інструкції для кожної групи, картки для рефлексії, роздатковий матеріал паліндроми, прислів’я, завдання додому, комп’ютерна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель:

Зверніть, будь ласка, увагу на назву предмету, який ми вивчаємо ІНФОРМАТИКА. Кожна буква цього слова вказує нам на ті риси, які повинні бути притаманні нам, тим, хто вивчає цю науку

Давайте спробуємо назвати ці риси: (вчитель розгортає підготовлені і вивішені на дошці пояснення предмету інформатики)

І- інтелектуальні

Н - натхненні

Ф - фантазери

О - охайні

Р - розумні

М - мудрі

А - актуальні

Т- тактовні

И – старанні

К - кмітливі

А – активні

Давайте охарактеризуємо себе. Назвіть, будь ласка ваше ім’я і на ту букву на яку починається воно охарактеризуйте себе, на допомогу може прийти словник, який ви бачите на дошці (додається).

Учитель звертається до всіх: «Наприклад, моє ім’я Марина Валеріївна – миролюбна. Тепер ваша черга», говорить кожен учень. Учитель дякує всім за щирість.

На ваших партах лежать картки-квіти трьох кольорів, а у середині них смайлики, які відображають емоційний стан людини, оберіть ту квітку, яка більше всього відображає ваші емоції на початку уроку і покладіть їх у свої зошити. Дякую.

ІІ. Актуалізація знань учнів

Запитання до групи:

–Які переваги нам дає робота на комп’ютері ніж на друкованій машинці з текстом?

–Чому виникає необхідність у нашому житті вміння користуватися комп’ютером?

–Чи полегшує нам роботу з текстовою інформацією комп’ютер?

Отже на ці питання ми і будемо з Вами відповідати. Запишіть дату і тему уроку яку ви бачити на моніторах комп’ютера .

ІІІ. Повторення з учнями вивченого матеріалу.

1. Форматування тексту.

Будь-який текстовий редактор дає нам можливість оформити текст документа таким чином щоб документ виглядав привабливо. При оформленні документа використовують:

1. Форматування тексту.

  • Форматування символів тобто шрифтове оформлення документу;

  • Форматування абзаців тобто вирівнювання тексту абзацу і задання відступів;

  • Форматування сторінки тобто вибір розмірів сторінки і її розмічування.

Взагалі форматування – це зміна зовнішнього вигляду тексту.

2. Редагування тексту.

Редагування – це зміна змісту тексту.

3. Мозковий штурм “Помилка набірника”

Будь ласка, давайте нашу активну підгрупу поділимо на дві команди «Редактори» та «Друкарі» (кожній команді дається пано на якому будуть відображені їх результати, тобто кількість вірних відповідей, у вигляді мобільних мишок, які дає вчитель. Вчитель пояснює умови гри)

У цій грі використовуються прислів’я але написані вони “через помилку набірника” таким чином що перша половина належить одному прислів’ю а друга– іншому. Складіть пари з таких неправильних прислів’їв.

Пропоную учням дати відповідь на це завдання:

Завдання № 1

«Бачу, добре ти трудився, доти не научишся».

«Хто не робить, краще в книжку подивись!»

«Доки не намучишся, а тому й не помилився».

«Ти не плач і не журись, той не помиляється».

Завдання № 2 (вчитель пояснює умови гри)

У цій грі використовуються прислів’я але написані у них слова не по черзі, а кожне слово окремо. Ваша задача знайти правильний порядок слів у прислів’ї (картки зі слова роздаються кожній команді

Наприклад: сонце, віконце, знання -, книга -

«Знання — сонце книга — віконце»

  1. Книжка для розуму що теплий дощ для посівів

Що, теплий, для, розуму, дощ, посівів, для книжка,

  1. Золото добувають із землі, а знання – з книжок

З книжок, золото, добувають, а знання, із землі

  1. Книгу читають не очима, а розумом

Розумом, а, не очима, читають, книгу

  1. Книга корисна, коли її читають

Її, коли, книга, читають, корисна

  1. Одна книга тисячі людей навчає.

Тисяча, одна, людей, книга, навчає

Давайте перевіримо як ви пам’ятаєте матеріал попередніх уроків за допомогою тестів. (Вчитель роздає кожному лист з тестами, учні відповідають і здають їх вчителю)

ІV. Перевірка знань учнів за допомогою тестів

1. Під час натискання комбінації клавіш Shift+() буде виділено

1) один символ,

2) одне слово,

3) один рядок,

4) один абзац.

2. Подвійним кліком на слові виділяють :

1) один символ,

2) одне слово,

3) один рядок,

4) один абзац.

3. Яким засобом скористатися для виконання відступу праворуч у першому рядку абзацу?

1) діалогове вікно АБЗАЦ / ПЕРВАЯ СТРОКА /НА

2) верхній бігунок на горизонтальній лінійці,

3) діалогове вікно АБЗАЦ l ОТСТУП СПРАВА.

4) нижній бігунок на горизонтальній лінійці.

4. Як встановити колір шрифту:

1) виділити потрібний фрагмент тексту,

2) натиснути на кнопку Ж на панелі інструментів форматування,

3) виокремити фрагмент тексту та з контекстного меню виконати команду ШРИФТ / ЦВЕТ,

4) натиснути на кнопку Ч на панелі інструментів форматування

5. Як можна скопіювати виокремлений фрагмент тексту:

1) комбінація клавіш Ctr1+A.

2) комбінацією клавіш Ctrl+Insert,

3) командами меню ФОРМАТ' Вырезать,

4) натисканням на кнопку Вырезать панелі інструментів форматування.

6. Якою комбінацією клавіш вставляється фрагмент з буферу обміну:

1) комбінацією клавіш Ctr1+V,

2) Ctr1+x,

3) Ctr1+А,

4) Снг1+С.

7. Щоб створити авто текст виконують команди:

1) Вставити / автотекст,

2) Вставити / автотекст / створити,

3) Файл / створити / авто текст.

8. Які із вказаних форматів використовуються при для запису документів Word:

1) .bmp,

2) .txt,

3) .dос,

4) .pas.

9. Якими командами можна перевірити правопис:

1) сервіс / правопис,

2) сервіс / параметри,

3) файл / перевірити правопис,

4) формат / правопис.

10.Як можна пронумерувати багатосторінковий документ:

1) Вставка / номера страниц

2) Правка / номера страниц,

3) Ввести номер першої сторінки у потрібному місці.

11.Щоб обрати потрібний шрифт для виокремленого фрагменту, треба виконати команди:

1) Вид/Шрифт,

2) Сервіс / Параметри / шрифт,

3) Формат / шрифт,

4) Правка / Шрифт.

12.Щоб виокремити абзац треба:

1) Натиснути один раз ліву кнопку миші,

2) Натиснуту 2 рази ЛКМ,

3) Натиснути 3 ЛКМ

V. Практична частина.

Інструктаж з техніки безпеки під час роботи у комп'ютерному класі

Будь ласка займіть місця за комп’ютерами і повторіть основні правила поведінки й охорони життя. (учні ознайомлюється з інформацією комп’ютерної презентації «Основні правила поведінки й охорони життя» на яку відводиться 2 хвилини.

Потім вчитель пропанує виконати практичну роботу № 4

Практичне завдання виконується кожним учнем, надається інструкція по виконанню практичної роботи, роботи оцінюються індивідуально.

Практична робота № 4

Тема: Введення, редагування та форматування символів і абзаців.

Мета: уміти виконувати дії з фрагментами тексту, користуватися буфером обміну, панелями інструментів: стандартною та для рисування.

План.

1. Форматування тексту за зразком.

2. Дії з фрагментами тексту.

3. Рисування геометричних фігур.

Хід роботи

  1. Запустіть текстовий редактор.

  2. Знайдіть i відкрийте неформатований текстовий документ «Прислів’я» i змініть його назву на № 4

  3. Текст форматуйте так, щоб вийшли вірні прислів’я по два на кожному альбомному аркуші, зафарбуйте їх синім кольором, розмір шрифту 28 пт., Times New Roman, товстим курсивом.

  4. Нарисуйте в кінці тексту людину використавши тільки трикутники, кола, квадрати.

  5. Порахуйте скільки разів ви використовували однакові фігури, запишіть кількість тих, які використали більше всього.

  6. Виберіть по черзі намальовані фігури i замалюйте їх різними кольорами.

  7. Згрупуйте людину і помістіть її у «вертикальний свиток» (АвтофигурыВертикальный свиток)

  8. Збережіть роботу.

  9. 3акінчить роботу, здайте звіти.

VI. Підведення підсумків.

3робити висновок: під час виконання практичної роботи № 4 ми навчилися виконувати дії з фрагментами тексту, користуватися буфером обміну, панелями інструментів: стандартною та для рисування, створювати i вставляти авто текст, рисувати геометричні фігури.

Пам’ятаєте, які фігури більші були присутні у малювання вами людини? Давайте узнаємо психологічну характеристику кожного. Подивиться на таблицю, якщо більше кругів – це означає що ви …..(аналізувати завдяки таблиці, яка вивішується на дошку)

Емоційні, комунікатори, емпатія

Лідерські здібності, комунікативність, генератори ідей, організатори

Гарні професіонали, виконавці доручень, працьовиті

Виставити оцінки.

VII. Домашнє завдання.

знайти або самому придумати паліндроми.

Паліндроми – це такі речення які можна читати з будь-якого кінця однаково.

Приклад вивішується на дошку на картці (додається)

Наприклад : Лука вів акул (Л.Людвиченко)

Хижих мечем мирим (А. Мойсієнко)

Кому думок? (А. Ткаченко)

Вчитель роздає кожному учню більш детальнішу інтерпретацію результатів психогеометричного тесту, а також завдання на наступний урок

VІІІ. Рефлексія.

Візьміть, будь ласка свої квітки і на кожній пелюстці напишіть свої почуття від уроку, якщо воно змінилося на більш позитивне відносно початку уроку, то і змініть усмішку смайлика. Кожну пелюстку загорніть на середину квітки і опустіть її у маленьке озеро надії, якщо ви були щирі, то кожна ваша пелюстка розкриється і зможемо прочитати про ваші враження.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
конспект уроку 5 класу з інформатики "Введення, редагування та форматування символів і абзаців"
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    4006
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    KW591584
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти