Вступ. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма і непряма мова. Тести (9 клас)

Опис документу:
Контрольна робота № 1 з української мови для 9 класу на тему "Вступ. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма і непряма мова" у формі тестів з однією, двома правильними відповідями, завданням на встановлення відповідності, завданням відкритої форми та міні-твором.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

9 клас

Вступ. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма і непряма мова

Варіант 1

І. Завдання початкового рівня з вибором однієї правильної відповіді.

1. У якому реченні допущено у записі чужого мовлення помилки?

А. Він (Сосюра) мав право уже в 1926 році сказати про себе: «Я ж — відомий вкраїнський поет!»

Б. Лиш праця, підкреслював Іван Франко, світ таким, як є, зробила.

В. «Роби добро, — мені казала мати, — і чисту совість не віддай на шмати!»

Г. Ярослав Мудрий пригорнув Анну до себе й стиха промовив: «Пам’ятай, дочко, про честь Русі й нашого рідного Києва!»

2. У котрому реченні між однорідними членами і узагальнюючим словом правильно поставлені розділові знаки?

А. Усе проти неї: люди, і становище жінки, і убожество (М. Коцюбинський).

Б. Вони, камінці лежали на дні тихі гладенькі, безсилі, і покірно давали одягати себе рудою вовною (М. Коцюбинський).

В. Ми садили ліс у полі і дубочки, і тополі, і осику, і ліщину, і червону горобину (М. Стельмах).

Г. Все його цікавило а саме: дорога і ліс, і окопи під лісом (Ю. Збанацький).

3. Виберіть варіант, у якому є цитата.

А. Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав землю велетнів родити.

Б. Панас Мирний зазначав, що «найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова...».

В. «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярослава.

Г. Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

ІІ. Завдання середнього рівня з вибором двох правильних відповідей.

4. Виділіть речення з відокремленими означеннями (розділові знаки пропущено).

А. Високо в повітрі на крилах сріблястих щогл натяглися дроти й повисли над сивим Дніпром мов струни велетенської арфи (Я. Баш).

Б. На лісовій галявині стояла крита очеретом хата (О. Донченко).

В. Це був величезний старий орел злинялий од сонця й негоди (О. Донченко).

Г. Біля хатини прихилився зроблений із хворосту й обмазаний глиною сарайчик (О. Донченко).

Д. Трави густі пахучі шелестять під ногами (О. Копиленко).

Е. Зупини її мить високу для моїх молитовних долонь (В.Стус).

5. Укажіть речення з непрямою мовою.

А. Мама плакала й казала, що я зовсім неможливо поводжуся з нею (М. Хвильовий).

Б. А він забув про весло, що лежало під ногами, і боявся поворухнутися, щоб не сполохнути її голосу (Г. Тютюнник).

В. Жінка, правда, й не плакала зараз, але все-таки їй чогось було сумно, як і завше матері, що схилилась над сином, котрий став на порі (О. Ільченко).

Г. Та є й такі дороги, що їх самі ми вибираємо собі на щастя або на лихо (В. Шевчук).

Д. Христя питає чоловіка, чи не час уже обідати (Панас Мирний).

Е. І, може, в тихій твоїй хаті я буду знову розмовляти з тобою, друже мій.

6. У яких реченнях правильно поставлені розділові знаки?

А. «Чого зажурився, мій любий козаче?» ― питає дівчина вродлива.

Б. «Де ж він, де? гукнув Бернольдо. ― Що ж він криється між вами».

В. Мені казав розумний садівник, «Коли ти пересаджуєш ялинку, відзнач північний і південний бік».

Г. «Ніщо так не красить людину, як натхнення» ― подумала Ярослава.

Д. «Гей, синашу, схаменися, так сказав Бабай до Лиса».

Е. І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі! Мені тебе жаль!»

ІІІ. Завдання достатнього рівня.

7. Зробіть синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущено).

Національна мова це здобуток культури духовної діяльності певного народу (Г.Нудьга).

8. Установіть відповідність між реченням і схемою (окремі розділові знаки пропущені).

1.

1. «П, – а, – п».

А. Мовляли пращури «Мудрість на в словах, а в діяннях».

2. «П?» – а.

Б. «Ні, не треба, мій таточку, не треба, Ярино, Степан каже. Я загинув, навіки загинув».

3. А: «П».

В. «Де ж твоя, мій гостю, справа?» далі вже поет озвався.

4. «П, – а. – П».

Г. «Не біда, поет відмовив, як ти й сам з дороги звернеш, бо як рими повтікають, ти мені їх не завернеш».

Ґ. Маковейчик дзвінко оголосив: «Піхота піднялась!»

ІV. Завдання високого рівня.

9. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Найдорожчий скарб», використавши діалог і цитати.

9 клас

Вступ. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма і непряма мова

Варіант 2

І. Завдання початкового рівня з вибором однієї правильної відповіді.

1. У якому реченні з прямою мовою правильно поставлені розділові знаки?

А. «Чого зажурився, мій любий козаче?» – питає дівчина вродлива (Леся Українка).

Б. «Де ж він, де? гукнув Бертольдо. Що ж він криється між вами» (Леся Українка).

В. Мені казав розумний садівник – «Коли ти пересаджуєш ялинку, відзнач північний і південний бік».

Г. «Яка краса!» писав Рєпін з України (І. Цюпа).

2. У якому реченні є звертання (окремі розділові знаки пропущено)?

А. Крізь сотні сумнівів я йду до тебе добро і правдо віку (В. Стус).

Б. Не вам за правду пресвятую стать (Т. Шевченко).

В. Спали мені на думку рядки, в яких Павло Тичина закликав землю велетнів родити.

Г. І, може, в тихій твоїй хаті я буду знову розмовлять з тобою (Т.Шевченко).

3. Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

А. Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Б. Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

В. Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

Г. Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

ІІ. Завдання середнього рівня з вибором двох правильних відповідей.

4. Виберіть варіанти, у яких є цитати.

А. Поет сказав, що творчість для нього головна справа.

Б. «Роби добро, ― мені казала мати, – і чисту совість не віддай на шмати».

В. Жінка байдуже глянула великими, темінню обведеними очима на пана і, думаючи про своє, зітхнула.

Г. Уява поета малювала таку картину:

Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає.

Д. І, може, в тихій твоїй хаті я буду знову розмовляти з тобою, друже мій.

Е. В. Сухомлинський зазначав, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

5. Позначте варіанти, у яких між підметом і присудком тире не вживається (розділові знаки пропущені).

А. Ти мене поклич і я тебе почую (О.Ткач).

Б. Доля української мови сумна й героїчна водночас (Г.Нудьга).

В. Національна мова здобуток культури, духовної діяльності певного народу (Г.Нудьга).

Г. Мова основа культури нації, найбільший її скарб (Г.Нудьга).

Д. Рушники і плахти мов щасливий спогад дитинства (І.Цюпа).

Е. «Садок вишневий коло хати» зразок геніальної простоти в поезії (З газ.).

6. У яких реченнях допущено у записі чужого мовлення помилки?

А. Шевченко оспівував безсмертя Прометеєве, його розшматоване серце, що знову оживає і сміється знову.

Б. «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярослава.

В. У своїх сонетах Рильський часто висловлював «пейзажем те, для чого слів нема людських».

Г. Стала мати перед дітьми. Обох затулила.

Не дам! Бийте мене... Не дам, людоїди! (О.Довженко).

Д. «Не біда – поет відмовив – як ти й сам з дороги звернеш, бо як рими повтікають, ти мені їх не повернеш».

Е. «А ти як думаєш, ― зазираючи в очі, нахилився над ним Ничиталюк. ― Хто такі генії?»

ІІІ. Завдання достатнього рівня.

7. Зробіть синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущено).

Дарина вийшла з хати але поминувши будинок попрямувала в сад (М. Старицький).

8. Установіть відповідність між реченням і схемою (окремі розділові знаки пропущені).

1. А: «П!»

    1. Мудрець наполягав «Краще слухати, ніж говорити».

2. «П? – а. – П!»

    1. «Це ти, Максим? зрадів Карпо. Заходь, заходь!»

3. «П?» – а.

4. «П, – а, – п».

    1. «Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб надаремне» (Леся Українка).

    1. «Чи не час нам в дорогу?» спитала Соломія (М.Коцюбинський).

Ґ. Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка).

ІV. Завдання високого рівня.

9. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Моя Україна», використавши діалог і цитати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Схожі матеріали