і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Вставні слова, словосполучення та речення.

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GR751772
За публікацію цієї методичної розробки Діденко Людмила Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №GR751772
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Вставні слова, словосполучення та речення.

Мета. Систематизувати й узагальнити знання учнів про вставні слова та речення, вдосконалювати вміння виділяти їх на письмі ; правильно використовувати у мовленні ; формувати навички грамотного письма , розвивати зв'язне мовлення ; виховувати любов до природи і рідного слова.

Тип . Узагальнення і систематизація знань .

Обладнання . Картки , картина , ребус.

Хід уроку:

Ми з вами протягом декількох уроків вивчали вставні слова та речення , а сьогодні ми маємо узагальнити знання з цієї теми . Отже , тема сьогоднішнього уроку

1 Оголошення теми уроку

2 Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми маємо закріпити знання з теми " Вставні слова ", удосконалюватимемо вміння виділяти їх на письмі , правильно вживати в усному мовленні , з метою збагачення нашої мови , будемо формувати навички грамотного письма .

З Актуалізація опорних знань

1 Які слова називаються вставними ?

(Слова за допомогою мовець виражає своє ставлення до того , що він повідомляє. )

2 Для чого служать вставні слова ?

(Для передачі смислових відтінків.)

3 На які групи поділяються вставні слова за значенням ?

(Впевненість або невпевненість; почуття ;

ввічливість , для активізації бесіди ; вказівка на джерело повідомлення ; послідовність викладу думок. )

4 Знайдіть " зайве " слово

  1. На щастя , на жаль, як на зло, соромно сказати,
    вибачте , навдивовижу.( Почуття)

  2. Напевно , дійсно , справді, можливо , може , мабуть.

( Впевненість або невпевпевненість.)

3 Кажуть , мовляв , по-моєму , по-перше , памятаю .

( Вказівка на джерело )

5 Запишіть речення ( 1 біля дошки , а решта в зошиті) ,
назвіть частини мови , поясніть орфограми та пунктограми , зробіть повний синтаксичний розбір .

Література , на мій погляд , допомагає глибше зрозуміти життя . ( Розповідне , просте , пошир. , двоскл. , повне , ускл. вст. словосп. виражає вказівку на джерело повідомлення )

6 Як виділяються вставні слова в усному мовленні та на письмі ?

( Паузою , комою.)

7 Які слова не бувають вставними ?

( Навіть , майже , приблизно , принаймні, всетаки , мовби , неначе , нібито )

Диференційоване завдання

Сильнішим :

Скласти 2 речення : одне із словами , які ніколи не бувають вставними , а друге із вставним словом .

Слабшим :

В одне речення введіть вставне слово, а в інше — слово, яке не буває вставним . Поставте розділові знаки , прочитайте, дотримуючись правильної інтонації.

КАРТКА

  1. Зима - це ... найкраща пора року .

  2. ... тоді б зовсім не стало України , не стало б українського народу, як не стало на землі багатьох племен .

8 Завдання-диспут

Засперечалися 2 учні чи є відмінність між вставними словами та реченнями . Якщо є то в чому вона полягає ?

(Слова вказують на смислові відтінки , а речення на

додаткові повідомлення ;

побіжні зауваження ;

уточнення основної думки .)

9 Вибірково-розподільний диктант

Із речень виписати в один стовпчик вставні слова, а в інший — речення .

1) Може , я сам-таки в цьому винен .

2) За вікном (згори було видно) шуміло, вирувало залите сонцем місто .

3) Як помер батько (земля йому пером !) зоставив нам дев'ять пар волів .

4) На щастя , надходив Андрій .

Слова Речення

Може ; на щастя. Згори було видно ; земля йому пером

  1. Як ми виділяємо на письмі та в усному мовленні вставні
    речення?

10 Пояснювальний диктант

1. Звали нашого діда ( як потім довідався) Семеном .

2 Люди , які накидаються на все, які розмінюють свої почуття направо й наліво, по-моєму , мусять відчувати себе злидарями .

З Але коли вже я за щось візьмусь, то буде по-моєму.

Зробіть висновок , порівнявши 2 і 3 речення . (У 2 реченні по-моєму це вставне слово, бо воно вказує на джерело повідомлення, а у З це член речення.)

11 Робота у парах

Зі словом правда (1 ряд ) , видно (2 ряд), на щастя (З ряд ) складіть 2 речення так , щоб в одному випадку було вставним , а в іншому - членом речення .

(Правда завжди перемагає кривду . Правда , сьогодні чудовий день ?)

12 Вибірково-відтворювальний диктант

Прослухайте текст. Виберіть і відтворіть тільки речення із вставними конструкціями .

ст. 168 " Рідна мова "

13 Гра "Криве дзеркало"

Виправіть помилки у реченні , визначивши у яких випадках вставні слова зайві , а в якому необхідні ?

1» Іду я недавно , значить, вулицею і бачу , розумієш , Артема, як кажуть , власною персоною . 2. Дійсно , не роби зла ні людям , ні природі.

(Правильно вжиті слова збагачують нашу мову, надають їй емоційності . Але потрібно правильно вживати вставні слова у мовленні, бо надмірне і неправильне їх вживання засмічує мову .)

14 Творче завдання

Слабші: скласти речення за опорними словами на тему « Зима у лісі», ввівши в них вставні слова .

Сильніші: написати за картиною твір-мініатюру .

4 Домашнє завдання

Ми повторили теоретичні відомості , закріпили їх на практиці . Уявіть , що ви члени наукового товариства і ви повинні дома підготувати повідомлення на лінгвістичну тему , в основі якого лежить узагальнення мовного матеріалу про вставні слова.

1 Що означає слово лінгвістика ? (мовознавство)

2 Назвіть складові частини повідомлення ?

(Теоретичне положення , що містить повідомлення ; частина , яка доводиться ; приклади.)

5 Підсумки .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    297
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GR751772
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GR751772
За публікацію цієї методичної розробки Діденко Людмила Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №GR751772
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти