Вправи з ЛЕГО на заняттях навчання грамоти

Опис документу:
Основним видом діяльності учнів початкової школи є гра. Робота з конструктором LEGO дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Ось декілька ідей як використовувати конструктор лего у навчанні, зокрема на уроках навчання грамоти, щоб вивчення літер стало ще цікавішим.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вправи з ЛЕГО

на уроках навчання грамоти

Основним видом діяльності учнів початкової школи є гра. Робота з конструктором LEGO дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички.

Головною метою в роботі з конструктором «Lego» - є:  

  • У першу чергу LEGO розвиває в дітей навички ХХІ століття. Серед яких хочеться виділити критичне мислення. Тому що зібравши модель за інструкцією, дитина розвиває в собі уважність та інші рутинні навички. А коли вже є проблематика, коли учні самостійно модернізують модель, використовуючи свої знання, якраз і починає розвиватися критичне мислення.

  • Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальне мовленнєвий розвиток і розумові здібності.

  • Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.

  • Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрії.

  • Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.

  • Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення.

  • Навчання уяві, творчому мисленню.

  • Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.

  • Навчання спілкуванню один з одним, повага свого і чужого праці.

Є кілька прийомів навчання з LEGO.

Перший — це конструювання за зразком, коли є інструкція, дитина бачить поетапність дій, її вчать, як з’єднувати деталі, аналізувати об’єкт.

Другий - Коли дитина вже сама може визначити, з яких деталей складається об’єкт, їй пропонують конструювання за моделлю. Учневі необхідно самостійно зібрати деталі, проаналізувати модель і побудувати її.

Третій прийом — конструювання за темою. Дитині дається лише тема, і вона сама втілює в життя ті знання, які отримала до цього.

Четвертий — конструювання за умовою. Є певні умови, тож школяр повинен їх враховувати під час конструювання. А також зосереджуватися на функціональності моделі.

П’ятий — найважливіший: конструювання за власним задумом. Коли в дитини є ідея, вона може реалізувати її. Їй треба спочатку проаналізувати ідею, об’єкт, спланувати послідовність дій і створити задумане. Це вчить дитину досягати мети.

Ось декілька ідей як використовувати конструктор лего у навчанні, зокрема на уроках навчання грамоті, щоб вивчення літер стало ще цікавішим.

«Малюємо» літери деталями ЛЕГО по зразку

Мета: розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення.

Завдання для учня - по трафарету повторити літеру, використовуючи деталі конструктора .Або за їх допомогою на трафареті викласти букву.

Матеріал: конструктор Лего, трафарет букви.

Треба роздрукувати на окремих аркушах паперу літери з алфавіту. Кожна літера повинна бути достатньо широкою. Дитина бере одну деталь конструктора і воде нею по букві, яка зображена на трафареті. Після чого на цьому ж трафареті викладає букву уже з декількох деталей Лего.

«Великі та маленькі букви»

Мета: дитина засвоює те, що у кожної букви є великий та маленький варіант та навчається зіставляти їх.

Завдання: дитина повинна знайти дві однакові детальки з великою і маленькою буквою і з'єднати їх разом.

Матеріал: конструктор ЛЕГО, корзинка або коробка.

В окрему корзину або коробку складаються всі детальки Лего з написаними на них буквами . Також для великої літери можна використовувати деталь Лего довшу, а для маленької літери - маленьку. Але колір деталей конструктора для кожної букви повинні бути однаковими.

«Зіставлення картинки і першої літери назви»

Мета: навчити дітей вирішувати проблемні завдання, аналізувати,логічно мислити.

Завдання: потрібно, щоб дитина з'єднала дві детальки разом і зіставила картинку і те, що на ній зображено, з першою літерою назви.

Матеріал: конструктор ЛЕГО, картки з буквами та картинками.

Потрібно роздрукувати картки з буквами і картки з картинками. Кожне зображення має починатися на одну з представлених букв. Готові картки кріпимо до деталей конструктора, перемішуємо їх та розкладаємо на столі.

Дитина бере деталь конструктора з буквою, знаходить деталь з потрібною картинкою та з’єднує їх.

«Вивчаємо порядок букв в алфавіті»

Мета: навчити дітей логічно мислити, використовувати на практиці набуті знання, працювати самостійно та в команді, бути ініціативними.

Завдання: потрібно, щоб дитина або невелика група дітей склали «змійку» з деталей конструктора, на яких написані букви.

Матеріал: конструктор ЛЕГО, маркер .

Вивчаючи порядок букв в алфавіті, дитина може складати «змійку» з деталей конструктора ЛЕГО, приєднуючи по порядку букви. Спочатку це можна робити, тримаючи під рукою книгу з абеткою. Пізніше, коли дитина вже буде знати алфавіт на зубок, просите скласти «змійку» з букв, які не підглядаючи в книгу.

Коли дитина перейде від вивчення друкованих букв до письмових, використовуйте деталі ЛЕГО, щоб запам'ятати всі «хвостики» у букв. Для таких букв, як «б», «в», «д» та інших, використовуйте довші деталі конструктора . Кріпити їх потрібно також відповідно до того, де їх «хвостики» - зверху чи знизу.


 

«Складаємо слова з деталей конструктора ЛЕГО»

Мета: розвивати логічне мислення, навчити дітей використовувати набуті знання на практиці, допомогти їм ефективніше засвоїти програмний матеріал.

Завдання: потрібно, щоб діти склали за допомогою деталей конструктора слова,які написані на листку.

Матеріал: конструктор ЛЕГО, аркуші зі словами.

Потрібно роздрукувати або намалювати на аркуші короткі слова, де кожна буква відповідає деталям Лего. Дитина повинна повторити кожне слово, вишукуючи деталь з потрібними літерами і поєднуючи їх разом.  

ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задуми, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи. Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше - почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання - це перейде в уміння вчитися з великим інтересом.

Підготувала: Бурківченко Наталія Миколаївнча

вихователь групи подовженого дня

Просторівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Білокуракинського районної адміністрації.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.