і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Вправи на повторення про квадрат та прямокутник. Обчислення площі та периметра цих фігур.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Елементи геометрії 4 клас

Тема. Вправи на повторення про квадрат та прямокутник. Обчислення площі та периметра цих фігур.

Мета. Повторити про чотирикутник ,його види; закріпити вміння розпізнавати чотирикутники, будувати їх, виконувати необхідні вимірювання та обчислювати периметр і площу за вивченими формулами; розвивати просторову уяву, логічне мислення, усні обчислювальні навички; виховувати любов до математики.

Обладнання: посібник з геометрії, картки, гра «Танграм»,таблиці « Площа», «Геометричні фігури», картки для усного рахунку, малюнок казкового героя Геометрика, лист до 4 класу з фігурами .

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

1.Вітання «В цьому класі друзі всі….».

Вас вітаю на уроці.

Бажаю успіхів на кожному кроці.

Геометрії вже час настав.

Я пропоную вам сьогодні цікаве навчання і трішки забав.

А вам, потрібно вміння свої демонструвати –

Різні фігури розпізнавати , будувати.

Та ще й знання з уроків математики застосувати,

Щоб площу й периметр розрахувати.

2. Перевірка готовності.

- Перегляньте, чи все готове у вас до такого заняття : посібник, зошит, лінійка, олівці, трафарет «Геометричні фігури». А ще нам потрібні будуть ножиці, 1 аркуш паперу в клітинку, підручник «Математика» 4 клас. Тож до роботи . Побажайте один одному успіху.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

  • Тему уроку я пропоную сьогодні сформулювати вам самим . А для цього потрібно логічно поміркувати і чітко висловити свою думку.

  1. Введення казкового героя.

  • Я бачу , що на допомогу вам з`явився Геометрик. Він приніс цікавий конверт.

  • А що може бути в конверті взагалі?

  • А якщо нам приніс його Геометрик ,та ще і на урок геометрії?

  • Давайте з`ясуємо , зазирнувши в середину. ( Діти дістають частинки плоских геометричних фігур і утворюють цілі. Потрібно їх назвати).

  1. Загадки + робота з ножицями та листком в клітинку.

А) Чотири маю сторони, усі однакові вони.

Всі четверо кутів прямі. Ім’я моє назвіть самі. (Квадрат і вирізують його з паперу . ТБ з ножицями.)

Б) Чотири маю сторони , не всі однакові вони,

Прямих кутів чотири маю. Як мене звати не згадаю! (Прямокутник, теж вирізати).

  • Тож про які фігури буде йти мова на нашому уроці? (Квадрат і прямокутник).

  • Які завдання ви можете виконати з цими фігурами? (Розпізнати, виміряти, обчислити периметр і площу).

  • Саме це і є завданнями нашого уроку сьогодні.

  • Повторити про чотирикутники ( квадрат і прямокутник). Закріпити уміння обчислювати їх периметр та площу.

  • Де вам потрібні будуть такі знання?

ІІІ. Закріплення здобутих раніше знань , умінь та навичок.

  1. Хвилинка Пізнайка. Вправа «Продовж речення».

  • Плоска геометрична фігура, утворена замкненим ланцюжком відрізків – це …( многокутник )

  • Многокутник , обмежений чотирма вершинами і чотирма сторонами, які послідовно з’єднані між собою – це …(чотирикутник).

  • До чотирикутників відносяться …(квадрат, прямокутник, паралелограм, ромб, трапеція).

Показати фігури на таблиці.

  • Що можна обчислити у многокутників? (периметр, площу).

  • У перекладі з давньогрецької периметр «окружність», «вимірюю навколо». Отже, периметр – це … (сума довжин сторін геометричної фігури).

Провести презентацію таблиці «Площа »

  1. Керована практика.

Взяти виготовлені вами квадрат і прямокутник, виконати обчислення периметра та площі (запис відповідей на фігурі).

  1. Вправа «Кмітливі оченята». Геометрик просить вашої допомоги , назвати всі числа ,які він писав вчора пізно ввечері. (Робота в парах з картками).

  2. Робота в зошитах з трафаретом . ( Запис дати)

Створити портрет Геометрика, використовуючи трафарет, лише з квадратів і прямокутників.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Геометрик до класу забігає

З нами на лівій нозі пострибає.

Потім на правій і на двох,

Бо дуже любить він цей урок.

Вліво, вправо посміхнутись,

Веретенцем обернутись.

У долоні плесніть кілька раз.

До роботи, хай буде все у вас гаразд.

  1. Робота в логічній майстерні

А) Робота з посібником ст. 31, 32 №2

Б) Накреслити в зошиті 2 чотирикутники у першому провести відрізок так, щоб утворилися трикутник і п’ятикутник , а у другому – трикутник і чотирикутник.

В) Гра «Танграм» . Створити власний малюнок, пов'язаний з природою.

6. Робота з підручником «Математика».

Через тиждень ви будете складати ДПА з математики. І знання з геометрії вам стануть у нагоді при виконанні 4, 5 завдань цієї роботи. Для перевірки своїх знань, прошу відкрити підручник на ст. 76

1 група № 483 ( з консультацією) 2 –га група – самостійно.

Працює одна група з карткою « Площа, периметр» ( див. завдання з підручника ст.. 141 № 967). Представляють відповіді по черзі.

ІV . Підсумок уроку. Вправа «Інтерв`ю ».

Завершився наш урок,за мить пролунає веселий дзвінок.

Дуже хочу запитати , хто любить геометрію вивчати?

Що на уроці була цікавим? Де ви досягли успіху?

А я радію за кожного з вас, бо ви дійсно любите ці заняття, працювали дружно, швидко , старанно. Запрошую всіх вас до дошки утворити коло.

За роботу у дружнім крузі, щиро дякую вам , друзі!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку з курсу "Елементи геометрії" 4 клас.Повторення про чотирикутник ,його види; закріплення вміння розпізнавати чотирикутники, будувати їх, виконувати необхідні вимірювання та обчислювати периметр і площу за вивченими формулами. Такі уроки сприяють розвиватку просторової уяву, логічного мислення, усних обчислювальних навичок. Виховний напрямок- любов до математики.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти