Вправи на порівняння різних типів текстів

Опис документу:
За допомогою вправ на порівняння учні ознайомлюються з міркуванням, виділяють його істотні ознаки. Відбираючи найсуттєвіше з текстів для порівняння, школярі вчаться аналізувати не тільки зміст, а й форму викладу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вправи на порівняння різних типів текстів

За допомогою вправ на порівняння учні ознайомлюються з міркуванням, виділяють його істотні ознаки. Відбираючи найсуттєвіше з текстів для порівняння, школярі вчаться аналізувати не тільки зміст, а й форму викладу. До цих вправ методисти рекомендують добирати тексти однієї тематики, щоб, крім форми організації мовлення, вони не мали істотної різниці. Це допоможе спрямувати увагу учнів саме на відмінності типів мовлення.

Наприклад, така вправа:

Прочитай обидва тексти.

Знайшла мурашка гарну бадилину, Везе-везе... везе-везе... І так, і сяк, і вгору, і в долину! Така важка, ніяк не доповзе. Прийшла на поміч різна комашина, Ще й коника гукнули стрибунця. Три дні, три ночі царство мурашине Рубало бадилину на дровця.

(Ліна Костенко)

Мурахи часто допомагають одна одній. Наприклад, знаходить комаха їжу, а шматок завеликий для неї. Тоді вона кличе на допомогу товаришів. В мураишиках навіть є спеціальні мурахи-вантажники, що перетягують знайдені шматки докупи.

Може, й нам слід повчитися в маленьких санітарів допомагати друзям?

Запитання для бесіди:

  • Про що говориться в першому тексті? У другому?

  • Яка мета першого тексту? Другого? (Учні з'ясовують, що хоча теми текстів однакові, мета першого — передати подію, а другого — висловити та довести думку).

  • Поставте запитання до обох текстів.(Школярі встановлюють, що перший текст відповідає на питання що сталося?, а другий — чому? З допомогою вчителя робиться висновок, що перший текст — розповідь, а другий — міркування).

  • Давайте згадаємо, який текст називається міркуванням?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!