Вправи для розвитку навичок швидкого читання. Матеріал для уроків.

Читання

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

01.09.2019

946

54

0

Опис документу:
Розвиток навичок читання. Матеріал для уроків. Голосне читання є основним засобом, щоб взагалі навчитися читати, стати письменною людиною. Воно сприяє розвиткові живої усної мови, виховує вміння говорити правильно, виразно.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

"Читання - це віконце в світ, найважливіший інструмент навчання, воно має бути вільним, швидким - лише тоді цей інструмент буде готовий до дії“. В. О. Сухомлинський.

Голосне читання є основним засобом, щоб взагалі навчитися читати, стати письменною людиною.

Воно сприяє розвиткові живої усної мови, виховує вміння говорити правильно, виразно.

1)Читання вголос дає можливість учням із розвиненою більше слуховою пам'яттю краще запам'ятати читаний матеріал.

  • 2)При голосному читанні вчитель має можливість виявити і перевірити уміння учнів правильно читати.

  • 3) Голосне читання запобігає виробленню шкідливої звички читати не весь текст, а тільки дещо з нього, задовольняючись з загальної орієнтації в прочитаному, замість глибокого засвоєння його; отже, привчає до уважнішого і вдумливішого читання.

  • Таке читання необхідно для слухання його іншими (виступи, доповіді, художнє читання і ін.).

  • 4) Є ряд творів (вірші, байки, загадки, казки), що розраховані тільки на голосне читання і дістають своє смислове і зовнішнє оформлення тільки при читанні вголос.

  • 5) Читаючи вголос, учитель дає учням зразки правильного, виразного читання.

Перед читанням не дається певних завдань учням, а тому учні не знають мети мовчазного читання;

  • Не дається вказівок учням, як читати (учитель не реагує на рух губами, язиком під час читання мовчки, що затримує розвиток мовчазного читання);

  • Після мовчазного читання не проводиться ніякої роботи над прочитаним текстом, а тому знижується ступінь свідомого ставлення до тексту в час мовчазного читання;

Матеріал до читання не обмежується часом, а тому в учнів немає стимулу виробляти навички швидкого мовчазного читання.

Вправи для розвитку навички читання.

  • Гра "Буква заблукала".

  • Гра "Будь уважним".

  • Гра "Слово заховалось".

  • Прочитай віршовані рядки. На місці крапок встав потрібні слова.

  • Визнач межі речень, прочитай текст.

  • Вправи для розширення кута зору.

Метод читання «Дощик». Діти читають хором.

  • накрапає дощ – читають тихо

  • дощ пускається сильніше – діти читають голосніше

  • злива – читають голосно

  • дощ слабшає – читають тихіше

  • дощ перестає – читання припиняється.

Метод читання «Хвостики».

  • Учитель читає початок речення, учні відшукують і зачитують все речення.

Метод читання «Краплинка водички».

Читає той учень, на парту якого впала краплинка.

Метод читання «Незнайко».

  • Учитель читає текст, замінюючи деякі слова. Учні повинні почути і виправити помилково прочитане слово.

Метод читання «Відшукайте риму».

Учні відшукують у вірші слова, що римуються.

Метод читання «Актори». Учитель дає завдання прочитати:

  • здивовано

  • ніяково

  • докірливо

  • з гнівом

  • роздратовано

  • із жалем

  • винувато

Метод читання «Я-диктор»

Учень читає текст, періодично піднімає голову на глядачів.

Прищепити любов до читання - це значить переконати дитину у необхідності дружити з книгою, відчувати її корисність у повсякденному житті як неоціненного джерела знань та засобу спілкування між людьми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.