Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Вправи для першого класу , спрямовані на формування підприємливості та фінансової грамотності , з використанням технологій Кюізенера та Воскобовича

Вправи для першого класу , спрямовані на формування підприємливості та фінансової грамотності , з використанням технологій Кюізенера та Воскобовича

НУШ

Для кого: 1 Клас

30.04.2021

126

6

0

Опис документу:
Підприємливість – важлива риса кожної успішної людини незалежно від того, в який галузі вона працює. Моделювання проблемних ситуацій на уроках математики і створення ситуації успіху для дитини – ось мета уроків, які направлені на розвиток в учнів цієї компетентності.Саме використання даних вправ допоможе вчителю 1класу формувати в учнів підприємливість та фінансову грамотність .
Перегляд
матеріалу
Отримати код











Вправи для першого класу ,

спрямовані на формування підприємливості та

фінансової грамотності ,

з використанням технологій

Кюізенера та Воскобовича









Вчитель початкових класів
Тарасівського НВК
Первомайського району
Миколаївської області
Байдалюк Т.В.

Особливість нашого часу – це потреа в ділових та компетентних спеціалістах у всіх сферах життя – суспільній, соціальній, економічній та підприємницькій. До освіти у сучасному світі ставлять нові вимоги. Якщо раніше вважалося що учень, закінчуючи школу, повинен був володіти певними знаннями, вміннями та навичками, то сьогодні чекають випускника, який:

  • вміє орієнтуватися у змінних життєвих обставинах,

  • гнучкий до прийняття рішень,

  • вміє шукати відповіді на поставлені запитання,

  • вміє орієнтуватися у інформаційному просторі.

Компетентнісний підхід до навчання підсилює практичну складову сучасного навчального процесу. Розвиток компетентності – процес довготривалий, він не переривається протягом всього життя людини.

Важливу роль у цьому процесі займає математика, як наука та навчальний предмет оскільки компетентності, що формуються на уроках математики, можуть бути перенесені на вивчення інших предметів з метою створення цілісного навчального середовища.

Без математичної освіти сучасній людині не обійтися з деяких причин:

  • Математика – спосіб інтелектуального розвитку людини.

  • Математика застосовується в багатьох сферах нашого життя, починаючи від побутових завдань і закінчується всілякими справами. Елементи математики – невід’ємна частина загальної системи орієнтації в навколишньому середовищі. Кожній людині протягом життя доводиться постійно виконувати елементарні обчислення, підрахунки, читати графіки, працювати з відсотками, осмислювати статистичні дані.

  • Математика розвиває творчі здібності, мислення, виховує інтелектуальну чесність, критичність мислення.


Підприємливість – важлива риса кожної успішної людини незалежно від того, в який галузі вона працює. Моделювання проблемних ситуацій на уроках математики і створення ситуації успіху для дитини – ось мета уроків, які направлені на розвиток в учнів цієї компетентності.

Важливим чинником у формуванні ініціативності та підприємливості є мотиваційне середовище уроку. Саме через вхідну мотивацію у вступній частині необхідно зацікавити учнів, визначити зв’язок науки з життям, зануритися в особистий досвід дітей.

У 1 класі сьомий тиждень навчання ,, Ми – підприємливі”. Приклад використання технології Воскобовича під час проведення даного тижня.




Тиждень 7. Ми – підприємливі

День 3. Як здійснити задумане?

  1. Вітання

«Комплімент»

Діти повертаються одне до одного, витягають руки вперед і з’єднують їх із долоньками товариша. За сигналом учителя вони по черзі говорять комплімент одне одному. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляти комплімент слід із посмішкою, дивлячись в очі дитині, якій він призначений.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як здійснити задумане?»

  • Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось – художником, хтось – учителем. Мрія надихає людину , дає сили для досягнення мети. Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші – ні, як досягти бажаного.

Слухання й обговорення «Казки про хлопчика Абихто» В. Струтинського

КАЗКА ПРО ХЛОПЧИКА АБИХТО

Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.
Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь. Гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думав: «Будь-що-будь, будь-як-небудь...»
Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?»
Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».
Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І стали називати його просто: Ніхто. Чи нікого не нагадує тобі цей хлопчик?
Валентин Струтинський

  • Яким був хлопчик?

  • Яку мету ставив перед собою?

  • Як ви вважаєте, чому хлопчик ніким не став?

  • Чи може така людина, як хлопчик Ніхто, досягти результату? Чому?

  • Що потрібно, аби стати успішним?

  • Які риси характеру потрібні для досягнення бажаного?

  1. Групове завдання

Гра «Аукціон»

Мета: виявити, які, на думку учнів, особистісні риси необхідні підприємцеві.

Розпродаж на аукціоні здійснює вчитель. На аукціон виставляють особисті риси, назви яких записано на окремих картках. Кожен учасник має можливість їх бачити. Для купівлі використовують картки різних кольорів кожної групи. Для риси, що продається, тренер установлює початкову ціну – одна картка. Риси продають доти, поки в учасників є картки. Діти з кожної групи діляться враженнями; називають риси, що придбали; обґрунтовують свій вибір.

  • Чи не шкодуєте про витрачені картки?

  • Чи дійсно підприємець не може обійтися без цих рис?

  • Чи проявляються ці риси в учасників аукціону?

  • Які риси ви би хотіли запропонувати для аукціону?

Риси підприємця, представлені на аукціоні: рішучий, ініціативний, веселий, добрий, енергійний, товариський, милосердний, жорсткий, розумний.

Завдання:За допомогою,, Геоконта”Воскобовича зобразити цифри купівлі товару.


Робота в групах. Гра «Комерсант»

Словник

Комерсант – людина, яка займається торгівлею.

Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує картку із зображенням «товару» (молоко, книжка, автівка, іграшка тощо). Завдання: придумати рекламу цього товару так, щоб його захотіли придбати.


Завдання:За допомогою ,,Геоконта зобразити «товар» (молоко, книжка, автівка, іграшка для реклами .


Фінансова грамотність – це багаж знань і навичок, які формують правильне ставлення до особистих грошей і дозволяють людині приймати вигідні для себе рішення. Поняття застосовується як по відношенню до окремого громадянина, так і для оцінки рівня розвитку суспільства.

Здавалося б, у чому важливість і навіщо потрібна фінансова грамотність, що цьому питанню приділяється так багато уваги. Як би банально це не звучало, але чим вищий рівень обізнаності населення у фінансових питаннях, тим вищий рівень розвитку економіки і добробуту суспільства в цілому.

Фінансово обізнані громадяни ухвалюють відповідальні фінансові рішення і почуваються захищеними, адже піклуються про особистий фінансовий добробут і фінансову незалежність на кожному етапі життя, завчасно формують фінансову подушку безпеки на випадок криз та форс-мажорних ситуацій.

У 2 семестрі учні 1 класу вивчають з математики ,, Одиниці вартості копійка, гривня. Монета. Банкнота.” Саме при вивченні даної теми можна використати технологію Кюізенера .



Завдання 1 :За допомогою паличок Кюізенера покажи монетки , які бачите на малюнку.





Завдання 2: За допомогою паличок Кюізенера склади та розв’яжи приклади .

Завдання3: За допомогою паличок Кюізенера склади та розв’яжи задачу .





Для закріплення даної иеми можна провести гру Доміно «Гроші»

Доміно «Гроші»

  • Підготовка: зробити (придбати) монетки або сувенірні гроші вартістю від 1 до 10 гривень. В ідеалі вони мають бути і у вигляді монета бо у вигляді паперових смужок.

  • Хід гри: правила такі самі, як у доміно, але замість «кісток» викладають смужки . До купюри (монети) можна додавати скільки завгодно купюр чи монет, але їхня спільна вартість має дорівнювати попередній. Наприклад, до 5 гривень можна додати дві купюри по 2 грн та 1 грн (у паперовому чи монетному вигляді).

  • Мета: привчити правильно розмінювати гроші, усвідомити їхню вартість, повторити склад числа (з математики).



ВИСНОВКИ

Підприємливість і фінансова грамотність – одні з ключових компетентностей Нової української школи. А прийняття самостійних рішень, вміння брати на себе відповідальність, критично мислити – здобутки, притаманні маленьким здобувачам освіти.

Бачення ближчої до життя школи є конкретною і реальною метою освітньої політики. Щоб навчальна діяльність мала сенс, школа повинна готувати до життя. Життєвий успіх учнів залежить від того, чи навчимо ми їх виконувати суспільні ролі, чи здобуватимуть вони ключові компетентності в дії. Навчання за допомогою інтерактивних методів, наприклад, методом проекту, технологій Кюізенера та Воскобовича породжує в учнів потребу ініціативності та підприємливості, а в майбутньому – активної участі в громадському житті. Вчитися, щоб діяти, – це один з найважливіших постулатів Євросоюзу і визначник якості роботи сучасної школи. Компетентнісний підхід є інструментом у прямуванні до цієї мети.

Перш за все слід пам’ятати, що методи навчання є тільки інструментами, що служать для реалізації свідомо визначених цілей. Тому ми повинні мати чітку картину того, куди ми прямуємо, чого ми хочемо досягти, чого ми хочемо навчати, які цінності передаємо, які знання і вміння повинен мати сучасний випускник.

Пропагування і поширення підприємницької тематики і формування підприємницьких позицій та підприємливого способу мислення – важливий крок до успішної України.






Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.