«Вплив логічних вправ та дидактичних завдань на розвиток логіко-математичних здібностей дітей.»

Опис документу:
Величезну роль в розумовому вихованні і в розвитку інтелекту відіграє математика. У математиці закладені величезні можливості для розвитку мислення дітей, в процесі їх навчання з самого раннього віку. Дошкільний вік-це період, коли головний вид діяльності малюка-це гра. У грі легше засвоюються знання, уміння і навички, тому всі заняття з дитиною мають бути організовані в ігровій формі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА: «Вплив логічних вправ та

дидактичних завдань на

розвиток логіко-математичних

здібностей дітей.»

Старший дошкільний вік

Виконала:

вихователь Задворна Л. О.

Програмовий зміст:

  • систематизувати та узагальнювати знання дітей про житло, використовуючи сюжети відомих казок ; швидко пригадувати зміст відомих казок; привчати дітей чітко відповідати на запитання; робити елементарні висновки; розвивати комунікативні функції співпрацювати з дорослими та одне з одним; розвивати дрібну моторику рук (викладання камінців; робота з глиною, піском, соломою);

  • продовжувати знайомити дітей з різним будівельним матеріалом;

  • формувати у дітей пізнавальну активність (знайомство з саманом, спосіб його виготовлення, його властивостями; камінням, соломою, гілочками);

  • закріпити вміння порівнювати предмети за величиною; орієнтуватися в просторі (вліво, вправо, вперед, назад);

  • розвивати логічне мислення;

  • виховувати любов до казок, учити впізнавати знайомі казки за уривками; Виховувати цікавість до такої форми проведення заняття; уважність, активність, гуманні почуття, бажання допомогти одне одному.

Словник: саман, солома, глина, солом’яний, кам’яний; збагачувати словник дітей

словами, що означають властивості будівельного матеріалу.

Демонстраційний матеріал:

  • іграшки: Лисичка, поросятко Наф-Наф; картинки із зображенням будинків з казки «Три поросятка», об’ємні хатки з соломи, гілочок; матеріал для виготовлення саману (пісок, глина, солома, вода); готовий висушений саман; схема «Як заварювати чай»; матеріал для заварювання чаю: кріп, чай, цукор, чашки, чайні ложки; зразок «Лабіринт», «Залізнична колія»; схеми для фізкультхвилинки; вітродуй, расприсківатєль; солома, каміння різного розміру, гілочки, ґудзики, крейда.

Попередня робота:

  • читання казок: «Зайчикова хатинка», «Три поросятка», «Теремок», «Зимовье зверей»; розгляд ілюстрацій будівельного матеріалу: пісок, глина, камінн та місця, де видобувають; цегли, розгляд картинок будинків з цегли, каміння, хат-мазанок та як виготовляють саман;

  • гра-експеримент «Місимо саман»; досліди з глиною, піском, водою, крейдою; ручна праця з природним матеріалом «Стіни хатинки з соломи, гілочок».

Хід заняття

Привітання

Добрий день, шановні діти!

Вправо-вліво поверніться,

Одне одному всміхніться,

А дню ясному вклоніться.

Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від неї всім стає тепліше.

Сьогодні до нас на заняття завітали гості. Давайте привітаємось з гостями і посміхнемося.

Заняття буде незвичайне, тож розпочинаємо.

Вихователь. Діти, мені до рук потрапила ось така чудова книжка. (показ) Ця книжка чарівна, бо в ній живуть казкові герої.

  • А ви любите казки? Які вам подобаються казки?

  • В мене є конверт в якому сховалася загадка. Ми повинні відгадати її, щоб дізнатися хто завітає до нас в гості.

Подивіться, ось яка –

Вся горить, мов золота!

Ходить в шубі дорогій,

Довгий хвіст пухнастий має.

В темнім лісі проживає,

Їй на місці не сидиться.

Як зовуть її?

(Лисиця) (Відповіді дітей)

  • Правильно, це Лисичка. (з’являється Лисичка)

Лисичка. Добрий день. Я Лисичка, мені потрібна ваша допомога: весна прийшла та моя хатинка розтанула, будувати сама я не вмію, скоро зима, а хатинки в мене ще немає

Вихователь. Діти, з якої казки Лисичка? (Відповіді дітей та показ ілюстрацій з книжки казок)

  • Чому розтанула хатинка?

  • З чого вона була зроблена?

  • В яку пору року може стояти льодяна хатинка? (Відповіді дітей)

Лисичка. Я зрозуміла, що з Зайчиком я вдіяла не гарно, я з ним потоваришувала і він тепер живе в своїй хатинці. Але я теж хочу, щоб у мене була нова, красива, міцна, тепла хатинка. Я не знаю з якого матеріалу її будувати.

Вихователь. Лисичка, ти правильно зробила, що звернулася до нас за допомогою. Ми тобі допоможемо. Діти у нас працьовиті, в допомозі не відмовлять. Діти, допоможемо? (Відповіді дітей)

Лисичка. Я чула, що в казковому світі живуть три поросятка. Кажуть, що вони красиві будинки будують з різного матеріалу.

Вихователь. Так, дійсно, є така казка про трьох поросят. Ми зараз подивимось, які вони будівельники. Тільки, Лисичка, запам’ятай, що в будівництві не головне краса. Діти, скажіть Лисичці, яка повинна бути хатинка? (Відповіді дітей)

  • Діти, давайте зробимо маленьку мандрівку по казці «Три поросятка».

  • Подивіться, ось перша хатинка, яку збудував ... (Ніф-Ніф). З чого він її збудував? (Показ ілюстрації).

  • Як на вашу думку солома підійде для будівництва хатинки Лисичці? Чому? (Відповіді дітей_

  • Солома – не міцний матеріал і в цьому ми зараз переконаємось.

(Пропоную дітям підійти до столу, взяти солому, поламати її, подути на неї)

ВИСНОВКИ ДІТЕЙ.

  • Подивіться на другу хатинку, яку збудував… (Нуф-Нуф)

(Показ ілюстрації).

Лисичка. З якого матеріалу вона збудована? (Відповіді дітей)

Вихователь. Гілочки, листочки – це міцний матеріал? (Відповіді дітей)

Давайте в цьому переконаємось.

(Пропоную дітям підійти до столу, взяти гілочки, поламати їх, подути на них)

ВИСНОВКИ ДІТЕЙ.

  • Подивіться на третю хатинку, яку збудував… (Наф-Наф)

(Показ ілюстрації).

  • З якого матеріалу Наф-Наф будував свою хатинку? (Відповіді дітей)

  • Яка получилася хатинка? (Відповіді дітей)

  • Давайте в цьому переконаємось.

(Пропоную дітям підійти до столу, взяти камінці, випробувати на міцність)

ВИСНОВКИ ДІТЕЙ.

Вправа «Емоції»

Дидактична гра «Вибери матеріал для будівництва хатинки»

Дослід «Будинки»

(зібрані будинки з соломи, гілочок – переконатися, що ці будинки не зберігають тепло, може потрапити волога. Діти підставляють долоньки до «стін» хатинки і відчувають повітря від вітродува та воду від расприсківатєля)

  • Можуть такі будинки бути теплими, міцними, надійними?

  • А з чого буде міцна хатка? (Відповіді дітей)

ВИСНОВКИ ДІТЕЙ.

(з’являється поросятко Наф-Наф)

Наф-Наф. Я чув, що вам потрібна моя допомога.

Вихователь. Так, ти дуже гарний будівельник. Допоможи збудувати Лисичці хатинку.

Наф-Наф. Добре, але без вашої допомоги я не впораюсь. В лісі не знайдеться багато камінців, тож я вирішив відправитись на пошуки камінців поїздом, але в дорозі вийшла неприємність. Якийсь казковий герой розібрав залізничну дорогу. Допоможіть її добудувати.

Вихователь. Діти, допоможемо Наф-Нафу?

Вправа «Добудуй залізничну колію» (підготовка руки до письма)

Фізкультхвилинка (вірш, схеми)

Права нога йде в ліву сторону,

Ліва нога йде вправу сторону.

Стали наші ноги разом і пішли вперед,

Повернули вліво, вправо і пішли назад.

Вихователь. Ось Наф-Наф і дістався країни камінців. (діти підходять до камінців різного розміру)

  • діти, давайте Наф-Нафу допоможемо відібрати камінці для хатинки. Якщо Наф-Наф будуватиме маленьку хатинку, то якого розміру нам треба відібрати? (Відповіді дітей)

  • Давайте велике каміння відкладемо, а з маленького збудуємо хатинку.

Вправа «Будуємо хатинку»

(викладання камінців на «стіни» хатинки)

Дослід «Будинки»

(зібраний будинок з камінців – переконатися, що цей будинок зберігає тепло, не потрапить волога. Діти підставляють долоньки до «стін» хатинки і не відчувають повітря від вітродува та воду від расприсківатєля)

Фізкультхвилинка (виконання вправ на слух)

Вихователь. Молодці. Будинок міцний, але якщо його не утеплити, в ньому буде холодно. Наф-Наф нам пропонує хатинку утеплити. В нього є такий матеріал: солома, глина, пісок, вода.

  • Хто знає, що можна зробити з цього матеріалу? (Відповіді дітей)

  • Наф-Наф нам розкаже як зробити саман. В нього є саман, але його не вистачить для хатинки.

  • Допоможемо Наф-Нафу?

Вправа – експеримент «Виготовлення саману»

(Поросятко розповідає, а діти виконують дії з матеріалом; замішують саман, викладають у формочки, видавлюють з формочок)

(Під час виконання завдання звучить музика «Сатиновые берега» )

Дружно нам треба потрудитись,

Гарний будинок може з’явитись.

В нім буде жити Лисичка із казки

  • Молодці. Перед тим як хатинку утепляти, саман треба висушити.

(Діти кладуть сушити саман, миють руки)

Вихователь. Дякуємо тобі, Наф-Наф за допомогу. Ти гарний будівельник, дуже працьовитий, не відмовляєш у допомозі.

  • Діти, хоча хатинку ми ще не утеплили, але ж Лисичці так хочеться побачити свою нову хатинку, а побачить вона її, якщо пройде разом із звірятами «Лабіринт»

Графічна вправа «Лабіринт»

(діти, лежачи на килимку, стоячи біля підвіконня, за столами фломастером ведуть доріжки: Зайчик – луб’яна хатинка; Ніф-Ніф – соломяна хатинка; Лисичка – кам’яна хатинка; льодяна хатинка - калюжа)

Вихователь. Молодці. (з’являється Лисичка)

Лисичка. Дякую тобі Наф-Наф, вам, діти за допомогу. Я вам вдячна і хочу пригостити чаєм, але не можу розібратися в цій схемі. А ви розумієте про що розповідає ця схема?

(Робота дітей за схемою «Заварюємо чай». Пригощаємо гостей чаєм)

Підсумок заняття.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.