ВПЛИВ КОМП’ЮТЕРА І МОБІЛЬНОГО ЗВЯЗКУ НА ЗДОРОВ’Я.

Опис документу:
Мета:  ознайомити учнів із позитивним і негативним впливом комп’ютера, інтернету, мобільного звязку на здоров’я людини;  розробити рекомендації щодо їх безпечного використання;  розвивати навички безпечної роботи за комп’ютером та безпечного використання мобільного;  виховувати ціннісне ставлення до здоров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: ВПЛИВ КОМПЮТЕРА І МОБІЛЬНОГО ЗВЯЗКУ НА ЗДОРОВЯ.

Мета:

  • ознайомити учнів із позитивним і негативним впливом комп’ютера,

інтернету, мобільного звязку на здоров’я людини;

  • розробити рекомендації щодо їх безпечного використання;

  • розвивати навички безпечної роботи за компютером та безпечного використання мобільного;

  • виховувати ціннісне ставлення до здоровя.

Обладнання: проектор,ноутбук, фломастери(жовті, червоні), буклет.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учні класу об’єднані в групи

І група - досліджує користь для людини мобільного зв’язку.

ІІ група - досліджує користь комп’ютера для людини.

ІІІ група – експерти досліджують вплив мобільного зв’язку і комп’ютера на здоровя.

А. Гра-фантазія «Уяви!»

Учитель. Діти, заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Навколо темрява, холодно, страшно. Морок ночі огортає вас... У таких умовах протягом шести місяців дослідник Антарктиди Роберт Бард жив сам. У своєму щоденнику він писав: «У мене є запас води та їжі, є спокій, якого я так прагнув. Але не можу обійтися без звуків, голосів та найголовнішого — спіл­кування!».

Уявіть, як змінилося б життя дослідника, якби він міг користуватися те­лефоном, інтернетом, міг отримувати газети або журнали, мав телевізора або радіо.( учні діляться своїми думками.)

Напередодні групою експертів в нашому класі було проведено опитування «Чи можеш ти відмовитись від мобільного телефону, комп’ютера, інтернету?» і ось які відповіді вони отримали…..

 Б. Вступне слово вчителя

Що принесло людству ХХІ століття? Перш за все нові засоби зв’язку і передачі інформації. Швидкість передачі повідомлень дуже зросла. Складається враження, що наш світ наче зменшується, бо отримати інформацію на іншому кінці світу можна за лічені хвилини. Такий зв’язок дає змогу людям, які проживають у різних куточках нашої планети, спілкуватися у зручний час, організовувати сучасний бізнес, відпочинок, різноманітні політичні та наукові заходи.

У наш час відбувається дуже стрімкий розвиток мобільного зв’язку. Більше третини населення Землі користується його послугами. Число "щасливих" власників мобільних телефонів за останніх три роки зросло до двох з половиною мілліардів. Зручності  - великі (спілкування не тільки радість, але і необхідність). Та чи існують переконливі докази безпечного користування мобільними телефонами?

Виникає питання:

  • "Мобільний телефон – друг чи ворог?";

  • як він впливає на людський, а особливо дитячий організм;

  • наскільки безпечним є  користування ним.

А персональний комп'ютер вже давно не дивина, і інтерес до нього не поясниш звичайним інтересом до новинки. Навпаки, останнім часом набули популярності смартфони, айпади мікрокомп'ютери стали чимось звичайним в нашому повсякденному житті. Дорослі використовують їх на роботі, діти пізнають їх секрети в школі, і ми зустрічаємося з ними щодня де завгодно - в магазині, на вокзалі, в лікарні. Група американських учених провела дослідження впливу активності використання комп'ютера дітьми та дорослими на їх загальний розвиток. За результатами цього дослідження виявилось, що, наприклад, «комп'ютеризовані» діти дошкільного віку у віці від 3 до 5 років мають кращі здібності до запам'ятовування в порівнянні зі своїми однолітками, що не так активно спілкуються з ПК. Але! Як завжди одне велике «АЛЕ». Учені встановили, що, якщо людина проводить багато часу за комп'ютерними іграми (чи відеоіграми), вона не отримує від цього ніякої користі для свого розвитку! Навпаки, віртуальний світ затягує людину в свої тенета так, що вона втрачає спочатку інтерес до реального життя, а потім і зв'язок з ним, навички співжиття в реальному світі. Вона поступово починає жити за правилами гри, а не реального життя. А в які ігри найчастіше грають люди?.. Отож в таких персонажів вони і ризикують перетворитися. Але ж ми, я впевнена, не такі. Чи можна зовсім - на 100% - захистити себе від шкідливих зовнішніх ефектів, що створюються комп'ютером? На деякі з цих запитань ми спробуємо відповісти на сьогоднішньому занятті, тема якого «Вплив комп’ютера і мобільного звязку на здоров’я людини».

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Вправа «Асоціативний кущ».

Прдовжте речення: «Для мене комп’ютер — це …», «Мобільний телефон для мене – це….»

(Розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека, помічник у навчанні….)

  1. Анкетування-гра учнів

Мета анкетування: допомогти учасникам за допомогою анкети виявити рівень впливу комп’ютера та мобільного телефона на їх здоров’я.

Інструкція: Вам будуть запропоновано ряд питань, на які можливі лише відповіді «так» чи «ні». Ви будете малювати промінчики сонечка фломастерами жовтого та червоного кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити: якщо «так» – жовта, якщо «ні» – червона, або навпаки.

Анкета

1. Ви віддаєте перевагу посидіти біля комп’ютера, ніж зайнятись спортом?

(так – червоний, ні – жовтий)

2. Чи легко ви відриваєтесь від гри? (так – жовтий, ні – червоний)

3. Чи користуєтесь комп’ютером більше 5 років? (так – червоний, ні – жовтий)

4. Ви краще поспілкуєтесь з другом, ніж посидите над новою комп’ютерною грою? (так – жовтий, ні – червоний)

5. Ви спершу почитаєте повідомлення з мобільного, ніж нову цікаву книгу? (так – червоний, ні – жовтий)

6. Чи втомлюються у вас очі під час роботи? (так – червоний, ні – жовтий)

7. Чи робите ви гімнастику для очей? (так – жовтий, ні – червоний)

8. Компютер для вас є насамперед предметом першої необхідності?

(так – червоний, ні – жовтий)

9. Чи втомлюються у вас очі під час роботи за комп’ютером?

(так – червоний, ні – жовтий)

10. Ви вважаєте, що спілкування через мобільний телефон краще, ніж безпосереднє?

(так – червоний, ні – жовтий)

11. У вас часто мерзнуть руки під час роботи з клавіатурою мобільного чи компютера?

(так – червоний, ні – жовтий)

12. Після роботи з комп’ютером у вас з’являються крапки перед очима?

(так – червоний, ні – жовтий)

13. Ви проводите за комп’ютером більше 2 годин в день?

(так – червоний, ні – жовтий)

14. Після роботи за комп’ютером, ви відчуваєте біль у шиї та в спині?

(так – червоний, ні – жовтий)

15. Чи робите ви перерви, працюючи довгий час? (так – жовтий, ні – червоний)

Підведення підсумків гри

Учитель пропонує кожному з учасників підрахувати кількість червоних та жовтих промінчиків на сонечку.

Коментар учителя. Уявіть собі, що сонечко – це ваше здоров’я, і жовті прмінчики підтримують його. А червоні – це та шкода, яку ви наносите своєму здоров’ю, ставлячи комп’ютерчи розваги з мобільним на перше місце перед спортом, спілкуванням з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з комп’ютером, не знаючи яку шкоду здоровю приносить мобільний зв'язок. Тому, чим більше червоних промінчиків на вашому здоров’ї, тим більше потерпає ваш організм.

ІV. РОБОТА В ГРУПАХ.

Учні класу об’єднані в групи

І група - досліджує користь для людини мобільного зв’язку.

ІІ група - досліджує користь комп’ютера для людини.

ІІІ група – експерти досліджують вплив мобільного зв’язку і комп’ютера на здоровя. Кожній групі було дано домашнє завдання дослідити одне з трьох проблемних запитань. На занятті учні мають 5 хвилин для спільного обговорення в ході якого кожна група має визначити 5 основних пунктів з даного питання.

Інтерактивна гра «Гаряче крісло».

З кожної групи по черзі на крісло посеред класу сідає учень і аргументує думку групи з даного питання, після чого група експертів повинна заперечити дану аргументацію. До прикладу: «Але, якщо людина розмовляє по мобільному то її мозок локально « перегрівається»…..»… ,і так кожна група наводить по 5 аргументів, експерти заперечують. (Експерти заздалегідь мають бути підготовлені і заперечують спираючись на думки науковців та наукові дослідження з даного питання).

V. ПІДСУМОК ВЧИТЕЛЯ.

Перегляд презентації «шкідливий вплив комп’ютера і мобільного телефону на здоров’я»

Зміст презентації (15 - 17 слайдів)

VІ. СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ БЕЗПЕЧНОГО КОРИСТУВАННЯ МОБІЛЬНИМ ТЕЛЕФОНОМ ТА КОМПЮТЕРОМ.

Групам пропонується скласти по декілька правил як убезпечити себе від негативного впливу під час роботи за комп’ютером та користуванням мобільним телефоном. (5 хвилин). Учні двох груп пропонують правила, після чого група експертів презентує рекомендації щодо використання мобільного телефону та комп’ютера які надає служба охорони здоровя. ( презентація 7 слайдів)

VІІ.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Відеоролик «Правила роботи за комп’ютером»: коментований перегляд.

Переглядаючи відеоролик, коментуємо його зміст, використовуючи при цьому отриману на уроці інформацію.

VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ

А тепер вас прошу відповісти: «Що з почутого на сьогоднішньому уроці для вас було несподіванкою?». Давайте начепемо на дерево рішень листочки користі на яких кожен напише що корисного він сьогодні засвоїв. Я почну перша: буду під час зєднання тримати телефон подалі від голови. А тепер ви……

РЕЗЕРВ

Шукаючи відповіді на ці запитання, людина зіштовхується не лише з фактами, але і з міфами. А ви зумієте розрізнити міфи та факти? Зараз ми це перевіримо.

ГРА «МІФИ ТА ФАКТИ»

Мета гри: виявити вміння учнів розпізнавати правдиві та неправдиві факти про вплив комп’ютера на життя та здоров’я людини.

Хід гри

1. При слабкому зорові сідати до комп’ютера лише в окулярах.(факт)

2. Відстань від очей до екрану комп’ютера чи мобільного повинна бути більша ніж 100 см.(міф, 60-80 см)

3. Потрібно робити гімнастику для очей кожні 7-8 хвилин роботи перед монітором.(факт)

4. Для роботи з комп’ютером потрібен спеціальний стілець, без підлокітників, з високою спинкою, на коліщатках.(факт)

Додаткова інформація. Стілець повинен мати спеціальний природній вигин для спини, щоб не було зазору між спиною та спинкою стільця; висота сидіння повинна дозволяти користувачу тримати ступні на підлозі.

5. Якщо у мене ноутбук, мені не потрібно мати спеціально облаштоване місце для роботи на ньому. (Міф, спеціально облаштоване місце потрібне і для роботи з ноутбуком).

6. Працювати з комп’ютером (а особливо з телефоном) можна при будь-якому освітлені (Міф, адже погане освітлення або його відсутність може викликати більше навантаження на зір, а надалі його погіршення)

7. Комп’ютерні ігри приносять лише шкоду.(Міф, бо деякі з ігор є загально розвиваючі, і грати в них в розумних межах допомагає розвивати пам'ять, увагу, мислення, координацію рухів, тощо)

8. Комп’ютер чи мобільний – це місце, в якому зосереджується найбільша кількість бактерій.(Факт)

9. До і після користування комп’ютером слід вимити руки і вмитися.(Факт)

Додатки

Негативний вплив мобільного телефона

  • Але, якщо людина розмовляє по мобільному то її мозок локально «перегрівається». Дехто порівнює вплив мобілок на людину з впливом мікрохвильовок. Тільки при цьому підігрівається не піца. А мозок користувача.

  • Але, електромагнітні хвилі, які випромінює мобільний, можуть притягнути розряд атмосферної електрики, в багатьох країнах світу були випадки, коли блискавка вдаряла в мобільний телефон ( при сходженні на Говерлу блискавка вдарила в телефон одного з охоронців В.Ющенка). При цьому не обов’язково навіть розмовляти по телефону: достатньо щоб мобільник був просто включений.

  • Але, часте користування мобільними відображається на розумових здібностях. У 68% дітей, які мають мобільні телефони, не дуже гарні оцінки в школі порівняно з «безмобільними» хлопцями та дівчатами.

  • Але, мобільник обмежує розвиток дитячих здібностей до спілкування. Адже з мобільником відпадає потреба виходити на вулицю, як наслідок-брак спілкування і друзів.

  • Але, мобільні телефони шкідливі для зору. Довести це вдалося в ході наукових експерементів на телятах ( будова їхніх очей схожа з людською) . Протягом 10 днів підряд лише з десятихвилинними перервами через кожну годину одне теляче око піддавалося дії радіації мобільника..Результати експерименту виявились однозначними. Опромінене око втратило фокусування. Незаймане ж зберегло 100% -зір. Звідси вчені зробили висновки: мобільний телефон шкідливий для зору, але відмова від використання приладу дає очам шанс на реабілітацію.

  • Але, людина підпадає під вплив електромагнітних хвиль від антени мобільного телефону. Спеціалісти Українського науково-гігієнічного центру вважають, що допустимий час користування мобільним телефоном протягом доби не повинен перевищувати 18 хвилин. За їхніми даними, випромінювання від трубки радіотелефону, яка може приймати і передавати сигнали на відстані 10 – 100 метрів, практично не впливає на людину. Випромінювання ж радіотелефону, який працює в радіусі до 5 км, може завдати шкоди здоров’ю.

Негативний вплив комп’ютера на здоров’я

  • Але, при роботі з ПК користувачі часто жмурять­ся, щоб чіткіше розглянути деталі зображення на екрані або зменшити його яскравість. Це мо­же призвести до астенопії (зорової стомленості) й сухості очей. При максимальній напрузі зору частота моргання знижується в 4 рази на хвилину. Сама по собі така тенденція не небезпечна, однак у результаті недостатнього зволоження очей у ко­ристувача виникає почуття сильного дискомфорту, «піску в очах».

  • Але, перш за все, це неймовірний обсяг інформа­ції, що буквально щосекунди звалюється на наш мозок. Стільки інформації в одиницю часу людина ще ніколи не отримувала. Причому інформацію потрібно миттєво аналізувати, приймати рішення і виконувати дії. А це велике навантаження на не­зрілу дитячу нервову систему.

  • Але, в вас може виникнути тунельний синдром, він виникає передусім у тих, хто змушений довго тримати зап'ястя руки в од­ному й тому ж положенні. У цьому випадку наван­таження дається не на всю руку, а на певні м'язи, які спочатку гіпертрофуються, а потім затискають нерв. Раніше тунельний синдром був професійним захворюванням друкарок і клерків, які з ранку до вечора переписували різні папери, а сьогодні від нього страждають усі користувачі ПК.

  • Але, у людини, яка сидить за комп'ютером, напружені шия, м'язи голови, рук, плечей — звідси велике навантаження на хребет. А це може бути причиною сколіозу.усупереч розповсюдженій думці, сидяче по­ложення в розслабленій позі, не знімає м'язової втоми, а, навпаки, посилює її. А спазм м'язів шиї провокує головні болі

  • Але, навколо комп'ютера скупчується багато бруду й пилу. Причому прибрати це буває доволі склад­но. А тому це місце, де дуже добре розмножуються мікроби й пилові кліщі. Які можуть спричинити різноманітні захворювання.

  • Але, на жаль, не всі знайомі з тим, які небезпеки приховує Всесвітня мережа. Основні чекають у соціальних мережах, де підлітки, не за­думуючись, залишають свій номер телефону, до­машню адресу, особисті фото. Багато з них ходять на зустрічі з віртуальними знайомими.

Як захистити себе і телефон?

    • Не носи апарат на грудях і на поясі. Це найвразливіші місця на тілі для радіовипромінювання. Крім того зі шнурка апарат легко зірвати.

    • Тривалість розмовине більше трьох хвилин, а пауза між розмовами-15 хв. Головне забрати телефон подалі від голови.

    • Краще класти мобільник у невелику кишеню на застібці верхнього одягу, у спеціальні чохли із застібками- «липучками», що кріпляться на плечі.

    • Приготуйтеся до ушкоджень апарату. Вибирай ударо- і вологостійкі апарати. Зекономиш гроші і нерви.

    • Не давай свій телефон незнайомцям навіть якщо їм треба «терміново подзвонити , а батарея сіла»

    • Не вихваляйся апаратом у людних місцях

    • Дітям до 8 років користуватися мобільним протипоказано

    • Не розмовляй по телефону на вулиці ввечері.

    • У школі, перевдягаючись , наприклад, на фізкультуру, залишай телефон у вчителя та вихователя.

    • Вимикай телефон на уроках, кіно чи театрі.

    • З мобільним , як і з одягом: найперше він повинен бути зручним, не дуже дорогим і практичним. Адже рано чи пізно телефон зламається , або вийде з моди.

    • Ходити школяру вулицею з дорогим телефоном небезпечно- це зайва спокуса для грабіжників і хуліганів

Користь мобільного телефону

  • весь час на зв’язку з рідними

  • слухаю музику в дорозі під час подорожей

  • в одному приладі в мене все і калькулятор і календар, фотоапарат і плеєр

  • а ігри вчать самостійно приймати рішення

Які можна дати поради користувачам ПК?

  • Приймайте щодня достатню кількість вітаміну С (він знижує наслідки радіації)

  • Частіше включайте в раціон сир та інші молочні продукти (амінокислоти зв’язують виникаючі вільні радикали"

  • Більше рухайтеся: частіше змінюйте позу і контролюйте м’язову напругу

  • Проводьте щоденне вологе прибирання приміщення, у якому працює комп’ютер

  • Частіше провітрюйте приміщення

  • Уникати роботи за комп’ютером вагітним жінкам

  • Обмежте час перебування за комп’ютером

  • Вивчіть правила "спілкування" з комп’ютером

Для дітей

! 15 хвилин і перерва

Для дорослих

! 45 хвилин і перерва

Користь комп’ютера

  • робота на комп'ютері розвиває :

  • уважність

  • логічне й аб­страктне мислення

  • Комп'ютерні ігри вчать прийма­ти самостійні рішення

  • швидко переключа­тись з однієї дії на іншу

вміння користуватись Інтернетом може стати гарною школою з пошуку та відбору інформації

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!