Воркшоп -майстерня «Вихователь-методист – знайомтеся!»

Опис документу:
Воркшоп - як один з цікавих та результативних видів освіти дорослих. Даний воркшоп - частина семінару для вихователів-методистів на тему " Як подолати тенденції та виклики в сучасній системі освіти? Освіта протягом життя – шлях «успішного» вихователя-методиста"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Управління освіти адміністрації Немишлянського району

Харківської міської ради

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад

(ясла-садок) № 294 Харківської міської ради»

КОНСПЕКТ

ВОРКШОП-МАЙСТЕРНІ

«Вихователь-методист – знайомтеся!»

Підготувала

Вихователь-методист

Щербак Алесі Миколаївна

Міні-воркшоп «Вихователь-методист – знайомтеся!»

Мета: актуалізувати особистісний потенціал вихователів-методистів; підвищити професійну компетентність педагогів засобами інтерактивних технологій на основі особистісно-орієнтованого підходу; формувати навички групового співробітництва; сприяти мотивації педагога до самоосвіти, самовдосконалення та саморозвитку у різноманітних сферах педагогічної діяльності; розвивати здатність бути відкритим до нових знань; створювати позитивний психологічний клімат у педагогічному колективі.

1. Вправа «Я у променях сонця». Кожний учасник на аркуші паперу малює коло.
У колі вписує своє ім'я. Далі необхідно промальовувати промені, які йдуть від цього кола. Виходить сонце. Над кожним променем записується якість, що характеризує цю людину. Правильних і неправильних відповідей тут бути не може. Відповідь має бути якомога відкритим і чесним. Під час аналізу враховується кількість променів (ясне уявлення себе)
і переважання позитивних якостей (позитивне сприйняття себе).

Самодіагностика: не більше 8 - ховаєтеся, недооцінюєте себе. Від 9 до 10 - середній рівень. 10 і більше - ви відкриті, адекватно думаєте про себе, любите себе, що не соромитеся себе. Більше 20 - ви перехитрили самі себе, завищена самооцінка, висока завантаженість, є ризик виснаження. Тепер проведемо якісний аналіз. Розглянемо самоопис: це рольові, формально біографічні характеристики. Якщо таких характеристик більшість ви лише сума соціальних ролей. У чому ж тоді ваша індивідуальність? Викресліть рольові висловлювання. Все що залишилося це те, як ви себе відчуваєте. Кожен з нас глибоко індивідуальний і в кожному з нас є те, за що себе треба любити.

2. Вправа. Об’єднання слухачів у мікро-групи «Українська сім ’я»:

Хід. Ведуча повідомляє, що на воркшопі групі потрібно розділитись на 4 постійні групи, тому пропонує невеличку гру: слухачі наосліп витягують картки з іменами і членами сімей Шевченко, Іваненко, Петренко, Карпенко. За сигналом викладача слухачі повинні знайти свою сім’ю і сісти разом.

Вправа. З’ясування очікувань і потреб групи «Чотири сфери».

Мета - дати можливість учасникам висловити свої очікування. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - не потрібні. Особливі вимоги до приміщення - відсутні.

Хід. Ведуча повідомляє, що люди звичайно вкладають енергію в різні сфери свого життя, з яких можна умовно виділити такі - власне тіло, життєва діяльність, контакти з іншими людьми, фантазії. Він пропонує подумати й написати, як учасники використали б свою енергію й час, якщо можливості були б необмеженими; які бажання й очікування мають учасники на найближчий день, тиждень, місяць, півроку, п'ять років, розподіливши записи за такими чотирма сферами: а) що робитиме учасник для фізичного аспекту особи - зовнішньої краси, фізичного здоров'я (тіло); б) для професійної кар'єри, позапрофесійних інтересів (діяльність); в) для родини, друзів (контакти); г) для творчості, майбутнього, наприклад, для міста, країни, людства (фантазії). Потім група коротко обговорює записані очікування/бажання, намагаючись уявити, чи енергія розподіляється рівномірно між цими чотирма сферами, чи рівноваги немає, а превалюють очікування в певних сферах.

Вправа. З’ясування основним проблем «Звуження»:

Хід. Ведуча повідомляє, що відтепер слухачам потрібно проаналізувати ситуацію
і відповісти на запитання: 1) порівняйте зміст педагогічної професії з іншими людинознавчими професіями, 2) які особистісні якості методиста Ви вважаєте найціннішими? 3) назвіть особливості професійно-педагогічної діяльності та пов'язані з цим вимоги до професії сучасного педагога. Слухачі індивідуально обдумають запитання і пишуть ключові слова. Через 2 хвилини слухачі об’єднуються в сімейні групи і обирають зі своїх карток - сім найпріоритетніших. Ведуча підводить підсумки виконання вправи.

Вправа. «Розвиток самосвідомості. Сорочка»

Хід. Ведуча пропонує слухачам створити власну «сорочку» (вирізати з паперу):

- вирізати «сорочку» з паперу, обрати основний колір і додаткові;

- написати на ній «Професійний девіз»;

- по-черзі презентувати в аудиторії з подальшим обговоренням та інтерпретацією кольорів.

Вправа «Об’єднайтеся по троє»

Хід. Ведуча пропонує слухачам об’єднатися по два, чотири, три за кольором волосся, одягу, підборів тощо.

Вправа «Господар, будинок, ураган» (3 хв.) Учасники об'єднуються у групи по троє так, щоб два члени команди стояли обличчям одне до одного і, з'єднуючи руки над головою, утворювали «дах» будинку. А третій учасник – стояв усередині будинку під «дахом»: він буде «господарем». Учасники уважно слухають і виконують команди викладача.

За командою «Будинок» двоє, які утворюють «дах», мають знайти собі інших «господарів», які в цей час нерухомо залишаються на своїх місцях;за командою «господар» на місці залишаються; за командою «Ураган» кожний член трійки повинен знайти собі нових партнерів. Вправу слід повторити кілька разів, команди оголошувати у випадковому порядку. Хто залишається без даху над головою, стає на місце ведучого.

Вправа. «Шукаю ідеального колегу»

Хід. Ведуча: кожна людина мріє працювати в атмосфері дружньої взаємодії, а робота в команді - запорука успіху. З цього моменту я стаю редактором особливої газети безкоштовних оголошень «Шукаю ідеального колегу». Кожен може розмістити у нашій газеті оголошення будь-якої форми про пошук колеги. Ви можете викласти весь перелік вимог до кандидата, увесь набір якостей, якими він має володіти, а можете намалювати його портрет. Можете розповісти про себе. Робіть оголошення таким, яким бажаєте. Слід однак пам’ятати, що оголошень буде багато і вам потрібно потурбуватися, щоб саме ваше привернуло увагу. Візьміть аркуші паперу, олівці, фломастери - творіть. Підписувати оголошення не потрібно. Час на підготовку - 10 хвилин”. Розвісьте аркуші з оголошеннями на стінах аудиторії. Прочитайте оголошення. Оберіть три оголошення, що привернули вашу увагу і на які ви готові відгукнутися, та намалюйте один червоний кружечок на кожному з них.

Вправа. Підбиття підсумків «20 бажань».

Мета - дати можливість учасникам відпочити, набратися оптимізму. Час - 5 хвилин. Кількість учасників - без обмежень. Матеріали - приладдя для письма. Особливі вимоги до приміщення - столи, стільці.

Хід. ведуча пропонує учасникам 20 разів закінчити речення, яке починається словами
«Я хочу...». Записують усі бажання, які спадають на думку, не дбаючи про їхню реалістичність або прийнятність для інших.

Вправа «Перетворення» Учасники сідають у коло. Ведучий пропонує продовжити речення: Якби я був книжкою, то я був би.. .(словником, детективом, віршами.). Якби я був явищем природи, то був би .(вітром, сонцем, бурею). Якби я був музикою, то я був би...(романсом, класикою, джазом). Якби я був дитиною, то я був би. Орієнтовні варіанти слів. Напоєм, водоймою, твариною, квіткою, містом, кольором, одягом, запахом, порою року, героєм фільму, видом спорту, музичним інструментом, емоцією, почуттям.

Моделювання ситуації «Яким має бути методист?» (10 хв.)

Ведуча. Кожна людина має свій стиль роботи. Тож і в педагогічній діяльності існують різні стилі. Є методисти, які досконало знають матеріал, уміють його пояснити, оперують термінами, цифрами, їх цікаво слухати, проте вони не працюють на розвиток педагогів, вони, як експерти, тільки передають інформацію.
Це методисти-експерти. Є методисти, які використовують блискучі ефекти, яскраві вправи, їх цікаво слухати, приємно спостерігати за їхньою роботою, але такий методист працює тільки на себе, він демонструє свої вміння і навички, а не розвиває групу. Це методист-зірка. А є методисти, які не тільки вміють передати нові знання й навички педагогам, а й допомагають їм зробити узагальнення та висновки, спираючись на власний досвід. Це методисти-фасилітатори.

У гірських народів у стародавні часи був провідник, який допомагав мандрівникам долати гірські маршрути. Він знав, якою дорогою краще йти, скільки води взяти, яке спорядження потрібне тощо. Провідник разом із групою йшов на вершину, проте, коли він бачив, що мандрівники вже можуть самостійно подолати
її, то давав їм можливість зробити це. Такого провідника називали «шерпою». Успішний методист має бути «шерпою» в передачі знань, поєднувати в собі риси
і експерта, і зірки, і фасилітатора. Термін «фасилітатор» прийшов до нас з медицини, де фасилітатор – це той, хто допомагає під час народження.

Питання для обговорення. Чому методист має поєднувати риси експерта, зірки, фасилітатора?

Притча «Равлик»

«Ідуть учитель з учнем по дорозі. Раптом учень підіймає щось із землі і кладе на траву. Учитель запитав: «Що ти зробив?». На що учень відповів: «О учителю, я побачив, що равлик повзе по дорозі, і злякався, що його хтось зможе роздавити. Я переніс його в траву». «Що ти наробив?» вигукнув учитель, Равлик повз до своєї мети зі своєю швидкістю. Ти все змінив у його житті». Учень кинувся бігти. «Куди ти?» зупинив його вчитель. «Я хотів перенести його назад», відповів учень. «Равлик вже опам’ятався та поставив нові цілі. Ти знову хочеш змінити все в його житті?» І потім учитель запитав: «А ти сам хоч пам’ятаєш, куди йдеш?»

Список використаної літератури

1. Технології професійного розвитку педагогів: методичний порадник / Упорядники: Тамара Михайлівна Сорочан, Марина Іванівна Скрипник; навч. - метод. посібник.; Держ. вищ. навч. зал. "Ун-т менедж. освіти". К., 2016. – С. 89–103

2. Журнал "Вихователь-методист ДНЗ" / Професійна рефлексія вихователя-методиста як інструмент корекції взаємодії з педагогами. –2014, № 10. С.39-46.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!