Володимир Винниченко «Федько – халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Володимир Винниченко «Федько – халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками

Мета: продовжити роботу щодо аналізу твору Володимира Винниченка  «Федько-халамидник»; розвивати навички виразного читання, логічне та образне мислення, висловлювати своє ставлення до зображуваного; виховувати високі моральні якості та духовні цінності.

Хід уроку

Життя дане на добрі справи

І. Організація класу. Вітання

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Тести

ІІІ. Слово вчителя.

Сьогодні у нас звичайний урок української літератури, звичний уже для нас кабінет, звичне оточення . Проте, сподіваюсь, незвичним є ваш настрій перед заняттям…

  • Чи справдились ваші прогнози щодо розвитку подій?

  • Що найбільше схвилювало і вразило вас у творі?

- Чи змінилось упродовж оповідання ваше ставлення до Федька і Толі?

1. Бесіда:

  1. Про що розповів Федько хлопцям? (Про льодохід)

  2. Чому Федько вирішив не йти до школи?

  3. Прочитайте опис льодоходу.(с. 65) Давайте пригадаємо, як називається такий опис.

  1. Чому і на що побилися об заклад Толя і Федько?

  2. Яким чином Федько переправився на другий бік річки? Зачитайте епізод (ст..68 3 абзац)

  • Думаю, не було жодного байдужого, коли ви читали як, Федько крок за кроком долав перешкоди на річці. Володимир Винниченко так майстерно за допомогою художньої деталі відтворив події, емоції, реакцію усіх, що складається враження, неначе все це відбувається на очах у читачів.

  1. Чому Толя вирішив піти на кригу? Інсценізація.

  • Завдання: давайте інсценізуємо розмову між Толею і Федьком , докладаючи максимум зусиль, здібностей, аби чітко передати задум автора і внутрішній світ героїв (заслуховуємо декілька пар ). Ст.. 69 дай мені свою палицю. Толя взяв палицю й пішов на кригу.

  1. Розкажіть, що зображено на малюнку.

  1. Що трапилось з Федьком?

  2. Чому Толя не допоміг Федьку? Як це його характеризує?

  3. Як хлопці витягли Федька із води?

  1. Через що Федько збрехав батькові Толі? Як це його характеризує?

  2. Чим же закінчилася історія з Федьком?

  3. У чому виявилась бездушність Толі до Федька під час похорону?

  4. Чи є зображуваний епізод у творі? Як би ви його прокоментували.

2. Робота в парі. Складання ланцюжка подій у творі.

3. Робота з текстом.

Визначення теми та основної думки твору. Робота в зошиті.

- Пригадайте зміст твору та сформулюйте тему. (Трагічна доля дітей у

несправедливому світі.)                                                                                                

  - Яка основна думка твору? (Возвеличення чесності, незрадливості, почуття власної гідності, винахідливості (Федько) і водночас засудження бешкетливості, схильності  до  нерозважливих  вчинків,  показної  вихованості,  манірності, лицемірства, егоїзму (Толя).

4. Проблемне питання:

Щоб ви сказали Федькові і Толі, щоб застерегти їх від тих дій на річці?

Вчитель розповідає про небезпеку ходіння по льоду та про рятувальників, демонструючи фото.

5. Творче завдання.

Чи подобається вам закінчення оповідання. Запропонуйте свій варіант кінцівки твору.

Домашнє завдання. Підібрати цитати для характеристики героїв. Зробити ілюстрації до твору.

Підсумок уроку. «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я зрозумів …

  • Від сьогодні я …

  • Найкраще мені запам’яталося …

  • Найактивнішим на уроці був …

  • Свою роботу під час уроку я оцінюю …

Робота з епіграфом твору.

Вчитель розповідає притчу.

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець.

Слава про його мудрість  розійшлась далеко за межі міста. Та жив у тому місті

один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика , заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий» я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав: «Який метелик у мене: живий чи мертвий?»

І мудрець, який і справді був дуже розумною людиною відповів: «Усе в твоїх руках, чоловіче».

Учитель: Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець?

—    Від вибору чоловіка залежатиме життя метелика.

Учитель: Який прихований зміст цієї легенди?

—    Від людини залежить, чого у світі стане більше – добра чи зла. Тому я бажаю вам, щоб ви творили лише добро.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!