і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Володимир Винниченко « Федько — халамидник». Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька.

Володимир Винниченко « Федько — халамидник». Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька.

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ML384215
За публікацію цієї методичної розробки Захарченко Тетяна Валеріївна отримав(ла) свідоцтво №ML384215
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

 Тема:Володимир Винниченко « Федько — халамидник». Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька.

Мета: ознайомити і зацікавити учнів особистістю і творчістю Володимира Винниченка, розглянути зміст оповідання «Федько — халамидник», поглибити знання учнів про епічний твір; розвивати логічне мислення, культуру зв’язного мовлення, пам’ять; виховувати почуття пошани і гордості за світочів українського народу, порядність і чесність.

Тип уроку засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу

  1. Слово вчителя

Серед когорти українських митців яскравою зіркою світить творчість Володимира Винниченка – письменника, художника, драматурга, відомого політика та патріота.

Звертається увага школярів на портрет В. Винниченка: високе, світле чоло, глибокий, розумний, проникливий погляд — весь обрис свідчить про титанічну натуру, сповнену сталевої міці, сили волі, завзяття, грандіозної енергії і витримки, але водночас добру і душевну людину. Чарівна посмішка й ласкавий погляд темно-голубих очей, отінених чорним віями, робили його кремезну постать дуже симпатичною й навівали довір'я до нього.

  1. Повідомлення учнів про біографію письменника (Випереджальні завдання) + перегляд презентаціїї

Володимир Кирилович Винниченко народився 28 липня 1880 року в Єлисаветграді (так раніше називалося місто Кіровоград). Початкову освіту здобув у сільській школі, потім навчався в єлисаветградській гімназії, але через брак коштів не зміг її закінчити. Свій перший твір написав, коли йому було чотирнадцять років. То була поема про Запорозьку Січ. За цей твір митця ув'язнили в темному карцері.

Хлопець наймитував, але продовжував навчатися самотужки, тож легко склав екстерном іспити за гімназійний курс і став студентом юридичного факультету Київського університету. Щоправда, з вишу Володимир Винниченко був виключений за революційну діяльність. Далі була солдатчина, арешти… Усе це змусило Володимира Винниченка шукати прихистку закордоном. Він жив в Австрії, Франції, Італії, Швейцарії. А 1917 року, після перемоги Лютневої революції, очолював перший уряд Української Народної Республіки, відстоював ідеї незалежної України, однак після падіння УНР Володимир Винниченко назавжди з родиною переїжджає до Італії. Проте й на чужині митець продовжує опікуватися долею рідної країни, пише твори українською мовою.

  1. Слово вчителя.

Сьогодні ми почнемо знайомство з оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник».

Як свідчать рідні та близькі, Володимир Винниченко в дитинстві дуже нагадував свого ж таки літературного героя – Федька-халамидника з однойменного оповідання. Він змалку звик чинити наперекір загальноприйнятому, домагатися свого всупереч  усіляким обставинам.

„ Наче біс який сидів у хлопцеві! Спокій був його ворогом…”. – ця авторська характеристика Федька-халамидника цілком стосується й самого автора.

У спогадах матері письменника є чимало деталей, які повторюють історію Федька-халамидника. „ Сусідських дітей тримав трохи… в терорі, бо був дуже сильний для свого віку й волевий, упертий… Надзвичайно любив волю, повітря, рух. Був гордим, незалежним у вчинках і рішеннях правдолюбцем.

Теорія літератури

Оповідання, епічний твір, головний герой, другорядний герой

Словникова робота.

Тлумачення невідомих слів.
Халамидник – бешкетник, пустун, урвитель.
Незабрукована – вулиця, не вимощена камінням.
Розсотувати – розмочувати, розкручувати.
Набакир – набік.
Проскура – церковний хлібець.
Ринва – труба або жолоб для стікання води.
Пацати – ляскати по воді.
Випещені – доглянуті.
Шворка – тонкий мотузок.

Бесіда з учнями

1. Яким постає у вашій уяві Володимир Кирилович Винниченко? 2. Як ви гадаєте, чому митець мав активну громадянську позицію? Про які риси характеру письменника це свідчить? 3. Розкажіть про дитинство В. Винниченка. 4. Прочитайте назву твору. Як ви розумієте слово «халамидник»? 5. Чому, на вашу думку, письменник саме так назвав своє оповідання? 6. Якими риса-ми, на ваше переконання, наділений головний герой оповідання?

Робота з текстом твору.

Давайте зачитаємо із твору описи Толі. Скажіть чи не відчуваєте ви у цих словах прихованої насмішки? Як автор ставиться до Толі?

Прочитайте опис річки. Чому в ньому так багато дієслів? Доведіть, що розваги сміливців були небезпечними.

Зачитайте епізоди, що містять описи почуттів Федька біля річки. Як поводив себе Толя?

4. Розвиток творчих здібностей

Думаю, не було жодного байдужого, коли ви читали як, Федько крок за кроком долав перешкоди на річці. Володимир Винниченко так майстерно за допомогою художньої деталі відтворив події, емоції, реакцію усіх, що складається враження, неначе все це відбувається на очах у читачів.

Завдання: давайте інсценізуємо розмову між Толею і Федьком , докладаючи максимум зусиль, здібностей, аби чітко передати задум автора і внутрішній світ героїв (заслуховуємо декілька пар)

Робота з текстом

1. Знайдіть у тексті опис Федька. Прочитайте. 2. Знайдіть у тексті описи другорядних героїв. Прочитайте. 3. Порівняйте описи. Чиї характеристики детальніше окреслені?

Літературний диктант

1. Синонім до слова «халамидник». (Розбишака) 2. Федько відібрав, а потім повернув хлопцям іграшку… (повітряного змія). 3. Друзів Федька звали… (спірка, Стьопка, Гриць, Гаврик). 4. Коли хлопчик наближався до компанії, він, попереджаючи про напад… (кричав). 5. Мати називала Федька «сибірякою», бо хлопчик… (не плакав). 6. Батько давав Федькові гроші, бо хлопчик… (не брехав).

Підбиття підсумків уроків

Стратегія «Мікрофон»

-Що с твору найбільше запам’ятали?Чому?

-Які емоційні моменти тяжко було сприймати?

-Як би вчинили, щоб не допустити такої біди?

Домашнє завдання

Скласти план до твору

Знати біографію В. Винниченка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    146
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ML384215
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ML384215
За публікацію цієї методичної розробки Захарченко Тетяна Валеріївна отримав(ла) свідоцтво №ML384215
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти