Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Водойми України

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IA067727
За публікацію цієї методичної розробки Волошина Оксана Іванівна отримав(ла) свідоцтво №IA067727
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Водойми України

Мета: формувати в дітей елементарні поняття «джерело», «річка», «озеро», «болото», «море», уявлення про найбільші природні водойми України; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, мислення; виховувати потребу в дбайливому ставленні до природи.

Обладнання: фізична карта України, фізична карта півкуль, таблиця «Водойми України», таблиці «Будова річки», «Як утворюється джерело», підручник

Хід уроку

І. Організація класу

1. Перевірка готовності учнів до уроку

- Встало вранці яснее сонце,

Зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будемо дружно працювати,

Сонечко розвеселяти.

  1. Привітання

- Привітаємось. Я – з вами,

Ви – зі мною і з гостями.

Всі до мене поверніться,

Один одному всміхніться,

Ми сідаємо за партии –

Урок уже почати варто.

  1. Створення відповідного психологічного настрою

- Сьогодні на уроці нам потрібні уважні, розумні, організовані, кмітливі, а ще дружні й веселі діти.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Сьогодні ми будемо поглиблювати знання про величезний дім, в якому ми живемо. Цей дім називається планета Земля. Ми вже багато знаємо про неї. Давайте пригадаємо.

- Яким кольором позначені на карті материки? ( Жовтим, коричневим)

- Скільки їх? (Шість)

- Що позначається на карті блакитним кольором? (Вода)

- Чого більше на нашій планеті: води чи суші? ( Води)

- А чи всю воду можна питии? ( Ні. Ми вживаємо тільки прісну)

- А де знаходиться прісна вода? (У джерелах, річках, ставках, озерах)

- Хто поділиться своїми враженнями про відпочинок на водоймі?

- Про які правила слід пам'ятати? ( Правила обережної поведінки на воді та дбайливого ставлення до природи)

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні ми будемо вивчати водойми України. Ми дізнаємося, які водойми є на території нашої жержави, яку користь вони приносять природі, дізнаємося, чому потрібно охороняти водойми, щоб ви, коли станете дорослими, зуміли зберегти нашу природу для майбутніх поколінь.

ІУ. Сприймання та осмислення нового матеріалу

  1. Робота над поняттям «Водойми»

Розповідь вчителя за таблицею «Водойми»

- Водойми бувають природні й штучні. Природні – створені самою природою. Це джерела, річки, болота, озера, моря, океани.

- Які природні водойми ви бачили у навколишньому середовищі? (відповіді учнів)

- Штучні водойми створені руками людини. Прочитайте зі схеми, які бувають штучні водойми. Які з них ви бачили у нашому селі? ( Ставок)

- Яку користь приносять людям ставки? ( У них розводять рибу, рибалки її виловлюють, а люди споживають. Ланцюжок живлення)

- Тож звідки беруться водойми? ( Виникли в природі та створені людиною)

  1. Метод «Навчаючи учусь»

( Учні отримують картки з матеріалом, із яким мають ознайомитися, а потім донести інформацію до однокласників)

Інформація для карток

а). Джерело – місце, де на поверхню землі витікає підземна вода.

б). Річка – окремі струмки і малі річки зливаються. Так утворюється річка.

в). Озеро – водойма, яка виникає в природних заглибинах на поверхні землі.

г). Болото – ділянка надмірно зволоженої земної поверхні

ґ). Море – частина океану, яка відособлена від нього суходолом, підвищеннями підводного рельєфу або островами.

1). Робота над поняттям «джерело»

1.1.) – повідомлення дітей;

- пояснення вчителя за ілюстрацією – схемою «Утворення джерела»

2). Робота над поняттям «річка»

2.1.) – повідомлення дітей;

2.2.) – опитування за картою

А зараз уважно подивіться на карту України. Річки позначено на ній синенькими ниточками. Як, на вашу думку, річок на території України багато чи мало? (Діти висловлюють свої думки і доходять висновку, що водойм на території України багато)

- А якщо багато водойм, то що? (Багато вологи)

- А якщо багато вологи, то шо?(Гарно ростуть рослини)

- А якщо гарно ростуть рослини, то що? (Збираємо гарний урожай)

- А якщо збираємо гарний урожай? ( То маємо вдосталь їжі)

Ось ми побудували ланцюжок і бачимо, що все в природі взаємопов'язане, що нічого не існує відокремлено. Ми довели, що природа має для людини дуже важливе значення. То му ми повинні її охороняти.

2.3.) розповідь вчителя про річку

Річкою можна назвати водойму, довжина якої сягає щонайменше 10 км. На території України 14 великих річок, 123 річки – середні, 4 тисячі малих річок.

Дніпро – найбільша річка в Україні й третя річка в Європі. Він бере початок у Росії, протікає землями Росії, Білорусії, а потім україни. Впадає Дніпро у Чорне море. Загальна його довжина 2285 км.

2.4.) розповіді дітей про річку Вільшанку

2.5.) робота із підручником

- які із зображених риб водяться у річці Вільшанці?

3). Робота над поняттям «озеро»

3.1.) – повідомлення дітей;

3.2.) – розповідь вчителя

Озеро – водойма, яка виникає в природних заглибинах на поверхні землі. На території України біля 20 тисяч озер. Це дуже багато, але на карті нашої країни ми не можемо побачити їх усіх, тому що не дозволяє масштаб. Вони не такі великі, щоб можна було нанести їх на карту. На карті є лише найбільші озера: Шацькі, озеро Ялпуг, найглибше – Кагул.

У. Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили руки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

УІ. Продовження роботи над сприйманням нового матеріалу

4). Робота над поняттям «болото»

4.1.) – повідомлення учнів;

4.2.) – розповідь вчителя

Біля озер багато боліт. На болота перетворюються ділянки земної поверхні, де застоюється вода. В Україні найбільше боліт на Поліській низовині. На карті болота позначаються рисочками.

5). Робота над поняттям «море»

5.1.) – повідомлення дітей

5.2.) – хто з вас відпочивав на морі? Розкажіть про свої враження.

УІІ. Узагальнення та систематизація набутих знань

  1. Перевір себе

- Які водойми тьи знаєш?

- Чому Землю називають « голубою планетою»?

- Розкажи, які водойми є у вашій місцевості. Чому вони мають таку назву?

  1. Значення водойм

- міркування дітей про значення водойм у природі

УІІІ. Підсумок уроку

Мікрофон

- Що ми вивчали сьогодні на уроці?

- Що нового дізналися?

- Що вам найбільше сподобалося?

- Чого навчив нас урок сьогодні?

- Чому потрібно оберігати водойми?

У природі все взаємозалежне, пов'язане між собою. Оберігати водойми – значить оберігати всю природу, життя не Землі. Ростіть розумними, добрими, милосердними, любіть природу, бо це наш дім.

ІХ. Домашнє завдання

- намалювати ставок садоінституту

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Формуються елементарні поняття "джерело", "річка", "озеро", "болото", "море", уявлення про найбільші природні водойми України.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    275
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    IA067727
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IA067727
За публікацію цієї методичної розробки Волошина Оксана Іванівна отримав(ла) свідоцтво №IA067727
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти