Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Влада золота та її філософія у повісті Оноре де Бальзака "Гобсек"

Зарубіжна література

Для кого: 9 Клас

05.06.2021

92

2

0

Опис документу:
Матеріал створено з метою навчити учнів розуміти різницю між матеріальними і духовними цінностями; Пояснити причини еволюції героїв та дати розуміння того, що в певні моменти життя змінює людей докорінно. Навчити розбиратися у своєму оточенні.
Перегляд
матеріалу
Отримати код















«Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек»»

(За однойменим твором О.де Бальзака)








Підготувала:

вчитель зарубіжної літератури Верещаківської філії Вишгородоцького ЗЗСО I-III ступенів

Цюх Оксана Андріївна




2021

Тема: Влада золота та її філософія в повісті О.де Бальзака «Гобсек»

Мета: У процесі роботи над твором та образом головного героя з ясувати, чи дійсно гроші дають людині можливість бути володарем життя;

Розвивати критичне мислення учнів, мовленнєві вміння, емоційну сферу особистості;

Виховувати найкращі моральні якості.

Обладнання: твір О.Пушкіна «Скупий лицар», М,Булгакова «Майстер і Маргарита», підручники.

Тип уроку: урок-образ


Перебіг уроку


  1. Організаційний момент. Вступне слово вчителя

Вч.: Добрий день, дорогі мої діти!У нас сьогодні незвичайний урок: нам сьогодні вирішувати важливі проблеми. А щоб справитися з усім, потрібно вірити в щось хороше. Тож давайте на хвилинку глибоко вдихнемо і побажаємо одне одному і самим собі позитиву. Починаючи якусь важливу справу, ми налаштовуємося на певний результат: хтось чекає матеріальної вигоди, хтось - емоційного задоволення.

А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Спрогнозуйте. Запишіть свої очікування на аркушах паперу і розмістіть на дошці. (на дошці прикріплено два кольорові диски .

Учні пишуть на стікерах, до чого вони прагнуть і по одному клеять навколо дисків. Можуть вибирати два варіанти),

  1. Етап покладання мети

Вч.: Найкращі твори корифеїв світового мистецтва нагадують нам про те, як швидко плине час, змінює людину, її світогляд. І те, що сьогодні для нас здається важливим, 2-3 ст. тому було другорядним. Однак є вічні загальнолюдські проблеми, і людство намагається розв’язати їх впродовж всього розвитку. Однією з таких вічних проблем є проблема руйнівної влади грошей. Так, «жовтий диявол» завжди вабив до себе людей, породжуючи лихо і страждання, злочин і війни. Золото - уособлення влади грошей. За золото можна одержати все: владу, багатство…Так стверджують майже усі люди,усіх поколінь,націй, народностей…

І мета нашого уроку полягає в тому, щоб, розглядаючи образ лихваря Гобсека, або підтвердити, що золото - це все і людина приходить у світ аби лише багатіти, не гребуючи нічим, або спростувати цю думку й визначити , у чому істинне щастя.

  1. Постановка проблемного питання

- Для чого людина приходить у світ?

Вч.: Відповісти на поставлене запитання ми зможемо,працюючи над образом лихваря Гобсека з однойменної повісті. Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку…

  1. Оголошення теми, мети уроку.

Вч,: А от епіграфом візьмемо слова автора повісті:

Епіграф

Гроші - головний закон світу…

О.де Бальзак

Так це чи ні - ми з вами вирішимо протягом уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

Вч.: На попередніх уроках ми опрацювали зміст твору, познайомилися з героями, а щоб перевірити, чи нічого не забули, пропоную вам

Бліц-опитування

(тести по 0,5 бала кожен шляхом взаємоперевірки)

Отже, ми пригадали історію головного героя і продовжуємо роботу.

  1. Формування знань, умінь, навичок

1. Слово вчителя

- Бальзаківський персонаж - складний, оскільки в ньому втілена глибока філософська проблема влади грошей у суспільстві. Дослідимо особливості цього персонажу.

2. Робота в групах

Вч.: З усіх названих висловлювань хотіла б вашу увагу зосередити на одному:»У золоті зосереджені всі сили людства».Зверніть увагу ще раз на тему, проблему, епіграф , що ми визначилися, що це дійсно так на 100%. Отже, молодці! Наступна наша вправа

3. «Коло ідей»

Вч,: Зараз ми побудуємо тематичне гроно до образу Гобсека.

Оскільки цей образ суперечливий, ми будемо визначати його як позитивні, так і негативні сторони:

Вч,: Уважно погляньте на, що у нас вийшло. Ми переконалися, що образ нашого героя дійсно суперечливий. Це скнара і філософ, безсердечний і великодушний. Він напивається обманом і здирством, але чесно дотримується слова. Маючи мільйонне багатство - живе дуже бідно… Чому ж Гобсек такий? Адже людина не народжується доброю чи злою, добродушною чи з сильним характером. Вона змінюється під впливом певних обставин… Що ж зробило таким Гобсека?

4. Робота з підручником

- Зачитати уривок від слів : «Я досить багатий…»

- Заповнити особистий листок Гобсека, щоб краще узагальнити своє враження від нього.

5. Бесіда

- Що Гобсек вважає найбільшою і стабільною цінністю?

- Чи можуть відмовити в чомусь тому, у кого є мішок з золотом?

- Що люди роблять заради грошей?

- Чи здатні ви з тим, що за гроші можна купити совість?
- До чого призвела філософія Гобсека?

- Чи є в житті щось дорожче за золото і гроші? Що?

6. Висновок

(учні самі формулюють висновок)

Вч.: Метою нашого уроку було, - пригадуєте, - підтвердити або спростувати, що золото - це все. То чи так це? Взаємини між людьми не можуть залежати лише від грошей. Щоб довести свою думку я пропоную вам…

7. Аналітичну роботу

Попробуйте заповнити висловлювання відомого американського лікаря Поля Брега:

- За гроші можна купити ліжко, але не…

- Їжу,але не…

- Ліки, але не…

- Будинок, але не…

- Книжки,але не…

- Прикраси, але не…

- Розкіш, але не…

- Розваги, але не…

- Релігію, але не…

Вч.: Чудово! Але чи актуальні проблеми повісті ДЛЯ НАШОГО СЬОГОДЕННЯ? Чи існує проблема грошей сьогодні?

  1. Оцінювання

Дітям роздаються фігурки-сувеніри

  1. Домашнє завдання

Написати вільне есе на тему «Чи приносить золото щастя?»

P.S. Вч.: У нас залишилося проблемне запитання, на яке ми дамо відповідь у дещо незвичний спосіб. Отже, для чого людина приходить у світ? Накопичувати капітал і тремтіти над ним чи…Уявіть, у вас -1000000.Що б ви з ним зробили? (відповіді учнів)

Так!Ваші гроші-не заради накопичення!Ви прийшли у цей світ, щоб творити добрі справи на благо інших. Інакше не може бути. Вперед! До мети!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили