і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • В.Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський:шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка.

В.Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський:шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата____________Клас___6_____ № уроку____41_____

Тема. В.Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський:шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка.

Мета: продовжити знайомитися із повістю в.Короленка «Сліпий музикант»; допомогти учням зрозуміти внутрішній світ головного героя повісті «Сліпий музикант», його духовні пошуки; розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне мовлення, навички переказу, аналізу прозового тексту; сприяти формуванню стійких морально-етичних переконань школярів.

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Розгадайте кросворд. Із виділених букв складіть слово, що означає жанр твору «Сліпий музикант».

1. Ім'я головного героя. (Петро.)

2. Сільський музикант. (Йохим.)

3. Подруга Петра. (Евеліна.)

4. Музичний інструмент (Сопілка)

5. ... Яценко. (Максим.)

Слово вчителя

У новелі «Парадокс» В. Короленко писав: «Людина створена для щастя, як птах для польоту». Ця фраза відома багатьом, але не всі знають другу її частину: «Тільки щастя не завжди створене для неї». Проблему щастя вирішує письменник і у своїй повісті «Сліпий музикант», яка побачила світ у 1886 р.

На думку дослідника Г. Бялого, «основне питання, яке Короленко поставив у «Сліпому музиканті»,— це питання про те, чи може людина сумувати за незвіданим і недосяжним або ж її прагнення обмежуються вузькими межами особистого досвіду».

Для чого ж створена людина? Чи здатна особистість чинити супротив обставинам? Що становить щастя людини? Як їй стати щасливою? Своє розуміння цих питань В. Короленко розкрив на прикладі образу Петра Попельського, головного героя повісті «Сліпий музикант».

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

ІV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • Завдання учням

Назвіть героїв, які складали оточення Петра Попельського. (Мати, дядько Максим, Евеліна, Йохим, Ставрученки, Кандиба.)

  • Бесіда

1. Яке нещастя сталося в родині Попельських? (їх син народився сліпим.)

2. Хто виховував Петра? (Його мати та дядько Максим.)

3. В якій атмосфері зростав хлопчик? (З одного боку його оточувала ніжність матері, поетичність її творчої натури, з іншого — мужність старого воїна, дядька Максима. Хлопчик зростав в атмосфері любові, тепла, турботливого став лення.)

4. Що відомо про дядька Максима?

5. Що єднало дядька і племінника? (Вони обоє мали вади: пле мінник був сліпий, а дядько не мав ноги.)

6. Як ви думаєте, яку роль відіграв дядько Максим у вихованні Петра? (Він вносив «чоловіче» начало, без якого Петро виріс би, наче «теплична рослина», і замкнувся б у собі.)

7. Знайдіть у тексті портрет Максима Яценка. (р. 1, гл. III.)

8. Яка думка хвилювала Максима до народження племінника? («Життя — боротьба і в ньому немає місця інвалідам». Ставши інвалідом, Максим уважав себе нікому непотрібним.)

9. Як вплинуло на Максима народження племінника?

10. Яку систему виховання розробив Максим для Петруся?

  • Коментар учителя

Сьогодні режим, який був заведений у будинку Попельських за планом Максима, можна назвати системою гармонійного виховання. Петро прибирав свою кімнату, виконував фізичні вправи, [їздив верхи. Усе це сприяло правильному фізичному розвиткові хлопця.

  • Слово вчителя

З Як відомо, у першій редакції повість мала підзаголовок «Психологічний етюд». Автор детально досліджує психологію головного героя.

  • Переказ учнями епізоду «Зустріч Петруся з Евеліною»

  • Бесіда

1. Чим був викликаний сум Петруся? (Він соромився своєї сліпоти.)

2. Як поводила себе Евеліна? (Досить впевнено, сміливо.)

3. Як Петрусь сприйняв нову знайому? (Він спочатку проганяв її, а потім сам став чекати, щоб вона прийшла.)

4. Що найбільше вразило хлопчика в новій знайомій? (Приємний, спокійний голос. Оскільки до цього «усі знайомі йому діти кричали, сміялися, билися, плакали, але жоден не говорив так приємно».)

5. Як відреагувала Евеліна на звістку про сліпоту хлопчика? (Вона розплакалася.)

Бесіда

1. Який талант мав Петрусь? (Талант до музики.)

2. Хто розвивав талант хлопчика? (Дядько познайомив його з музикою простого селянина Йохима, який грав на сопілці. Мати — із серйозною класичною музикою. Саме вона захопила його грою на фортепіано.)

3. Подумайте, чи правий був Максим, вирішивши розширити коло спілкування свого племінника? (Так, він прагнув показати Петрові, що світ набагато ширший, ніж той міг собі уявити. Дядько хотів подолати замкнутість хлопчика.)

  • Робота з текстом

Читання розділів __________

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

  • Літературна гра

Підтвердьте або заперечте твердження.

1) Сліпа дитина народилася в багатій сім'ї. (+)

2) Усі відразу помітили сліпоту немовляти. (-)

3) Максим Яценко воював в Італії з Гарібальді. (+)

4) Сестра Анна називала брата Максом. (+)

5) Йохим грав на скрипці. (-)

6) Петро й Евеліна познайомилися в саду. (-)

7) Батька Евеліни звали пан Валентин. (+)

  • Завдання учням

Визначте ключові моменти духовного зростання Петра Попельського. (Народження — сліпота — турбота матері й дядька — заглиблення в себе — замкнутість — розгубленість — перебування серед сліпих співців — відродження душі — перший концерт.)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    53
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    VG987083
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь